اخبار داغ

کارشناس مسایل بین المللی:

دست‌های آمریکا در حمله تروریستی سیستان و بلوچستان نمایان است/ ضعف دستگاه دیپلماسی نتوانسته مانع اقدامات تروریستی شرق کشور شود

دست‌های آمریکا در حمله تروریستی سیستان و بلوچستان نمایان است/ ضعف دستگاه دیپلماسی نتوانسته مانع اقدامات تروریستی شرق کشور شود
کارشناس ارشد مسایل بین المللی گفت: همزمانی حمله تروریستی به اتوبوس کارکنان سپاه در شرق کشور با سیرک «ورشو» در لهستان، نشان می‌دهد که دست‌های آمریکا و همپیمانانش در این جنایت دخیل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اصغر زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: با توجه به حضور بی‌نظیر ملت ایران در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی انتظار می‌رفت که خشم و عصبانیت دشمنان این حماسه را برنتابند لذا عناد خود را بیش‌ازپیش آشکار ساختند تا شیرینی این حماسه را به کام مردم تلخ کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

 

,

وی تصریح کرد: این جنایت هولناک در شرایطی رخ می‌دهد که علی‌رغم عدم استقبال خیلی از کشورها از برپایی سیرک ورشو، پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در لهستان با تعدادی از وزرای خارجه هم‌پیمان خود ازجمله امارات، بحرین، عربستان و برخی کشورهای اروپای شرقی دیدار می‌کند.

, .,

 

,

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه گفت: هم‌زمانی حمله تروریستی به اتوبوس کارکنان سپاه در شرق کشور با سیرک ورشو در لهستان نشان می‌دهد که آمریکا و هم‌پیمانانش در این جنایت دخیل بوده اند.

, .,

 

,

ضعف دستگاه دیپلماسی نتوانسته مانع اقدامات تروریستی شرق کشور شود

, ضعف دستگاه دیپلماسی نتوانسته مانع اقدامات تروریستی شرق کشور شود,

این کارشناس مسائل بین‌المللی با بیان اینکه در سال‌های اخیر پایگاه عناصر معاند و ضدانقلاب در پاکستان متمرکزشده، افزود: متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های متعدد در سطوح مختلف اما ضعف دستگاه دیپلماسی نتوانسته تاکنون مانع این اقدامات خرابکارانه و تروریستی در شرق کشور شود.

, .,

 

,

وی بیان کرد: دستگاه دیپلماسی باید با برنامه‌ریزی دقیق و در چهارچوب موازین بین‌المللی با کشورهایی که میزبانی و حمایت خود را رسماً از گروهک‌های تروریستی اعلام داشتند مقابله کند.

, .,

 

,

زارعی افزود: طبق کنوانسیون‌ها و موازین بین‌المللی با ادامه این روند این حق برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است که از حقوق خود در مبارزه با تروریسم دفاع کند و کشورهایی که میزبانی این گروهک‌های تروریستی هستند را متحمل هزینه کند.

, .,

 

,

وی اضافه کرد: در حال حاضر برخی از کشورهایی که داعیه‌دار مبارزه با تروریسم و خود را مهد دموکراسی معرفی می‌کنند حامی و میزبان گروهک‌های تروریستی و منافقین هستند که با در اختیار قرار دادن امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی و تجهیزاتی به آن‌ها کمک می‌کنند.

, .,

 

,

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: گواه این ادعا دیدار روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا با گروهک منافقین است که عملاً حمایت ایالات‌متحده را از آن‌ها اعلام داشته، گروهکی تروریستی که با ترور 17 هزار نفر از مردم و مسئولان و زنان و کودکان بی‌گناه ایران مورد انزجار ملت ایران واقع‌شده است.

, .,

 

,

وی بیان کرد: در اختیار قرار دادن پایگاهی برای انجام عملیات‌های روانی، رسانه‌ای و تبلیغاتی در آلبانی نیز ازاین‌دست حمایت‌های برخی کشورهای اروپایی است که می‌توان به فعالیت گروهک الاحوازیه و برخی گروه‌های دیگر معاند نظام اسلامی ایران نیز در اروپا اشاره کرد.

, .,

 

,

زارعی افزود: همان‌طور که در برخورد با گروهک تروریستی داعش در عمق خاک سوریه و عراق اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی داشتیم می‌طلبد با هماهنگی برخی کشورهایی که میزبان گروهک‌های تروریستی در سال‌های اخیر بوده‌اند برای مبارزه با تروریسم نیز اقدام شود.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه