اخبار داغ

گزارشی از بازار ملتهب مرغ؛

قیمت‌هایی که بر مدار تنظیم قرار نمی‌گیرد/ پرواز قیمت مرغ در بازار قزوین

قیمت‌هایی که بر مدار تنظیم قرار نمی‌گیرد/ پرواز قیمت مرغ در بازار قزوین
در عین ناباوری قیمت مرغ سر به فلک کشیده و از مرز ۱۴هزرا تومان هم عبور کرده است و تا ۱۴هزارو ۵۰۰ و ۱۵هزار تومان هم در بازار قزوین عرضه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، این روزها گرانی گوشت و مرغ به سوژه‌ای تکراری تبدیل شده است که مردم هر روز با آن مواجه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

زمانی که قیمت گوشت روند افزایشی به خود گرفت؛ همین موضوع سبب شد تا تقاضای مردم روانه خرید مرغ شود.

,

وقتی در روزهای اخیر قیمت ۱۲هزار و ۵۰۰ تومانی مرغ را تجربه کردیم بنا به تصمیم مسئولان ستاد تنظیم بازار وارد عمل شد تا با عرضه مرغ دولتی، قیمت‌ها را کاهش دهد.

,

این در حالی است که در عین ناباوری قیمت مرغ سر به فلک کشیده و از مرز ۱۴هزرا تومان هم عبور کرده است و تا ۱۴هزارو ۵۰۰ و ۱۵هزار تومان هم در بازار قزوین عرضه می‌شود.

,

خبرنگار شاخص، برای بررسی علت این گرانی‌ها به گفت‌وگو با اکبر آقاجانی رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان استان قزوین پرداخت.

, شاخص،,

وی در خصوص افزایش مجدد قیمت مرغ اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، جوجه یک روزه و هزینه‌ حمل‌و نقل، قیمت مرغ روند افزایشی به خود گرفت.

,

رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان قزوین افزود: در همین راستا دولت تصمیم به عرضه مرغ وارداتی گرم با نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ گرفت.

,

وی خاطرنشان کرد: از طرفی با اوج گرفتن قیمت گوشت قرمز تقاضای بیشتر مردم به سمت خرید گوشت مرغ روانه شد.

,

, , ,

عرضه مرغ دولتی وضعیت بازار را وخیم‌تر کرد

, عرضه مرغ دولتی وضعیت بازار را وخیم‌تر کرد,

آقاجانی ادامه داد: در زمان قبل از عرضه مرغ تنظیم بازار قیمت مرغ پرکنده در بازار مرغ فروشان ۲ هزار تومان بیشتر بود اما با افزایش قیمت گوشت قرمز تقاضا برای گوشت مرغ افزایش یافت و خیلی از افراد بیشتر از مقدار لازم خود خرید و به نوعی انبار کردند.

,

رییس اتحادیه مرغ و ماهی قزوین تصریح کرد: در واقع عرضه مرغ دولتی وضعیت بازار را بدتر کرد و با تقاضای بیش از حد مردم ذخیره مرغ کاهش یافت.

,

وی ابراز کرد: در ماه‌های گذشته میزان عرضه مرغ به اندازه تقاضا بود اما این روزها به علت تقاضای بیش از حد مردم، عرضه کاهش یافته و درنتیجه مرغ گران‌تر شده است.

,

این مسئول بیان کرد: افزایش قیمت گوشت و پیش رو داشتن تعطیلات نوروز موجب شد مردم بیش از نیاز خود مرغ خریداری کنند.

,

آقاجانی عنوان کرد: البته افزایش چند برابری قیمت نهاده‌ها و خوراک‌های دامی نیز در گرانی قیمت مرغ بی تاثیر نبوده به طوری که قیمت جوجه یک روزه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

,

رییس اتحادیه مرغ و ماهی قزوین ادامه داد: امروز در بازار، مرغ زنده به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ پرکنده ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان عرضه می‌شود.

,

, , ,

روزانه ۵۰ تن گوشت مرغ در استان قزوین توزیع می‌شود

, روزانه ۵۰ تن گوشت مرغ در استان قزوین توزیع می‌شود,

فاطمه خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده از هفته آینده روزانه بین ۴۰تا۵۰ تن گوشت مرغ در استان توزیع می‌شود.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این میزان گوشت مرغ با هدف تامین مایحتاج مردم وبراساس دستورالعمل ستاد تنظیم بازارو با قیمت مصوب توزیع خواهد شد.

,

وی تاکید کرد: همه تعاونی‌ها و اتحادیه‌هایی که ارز با نرخ دولتی برای تامین نهاده‌ها می‌گیرند بایدمرغ با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه کنند.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ابراز امیدواری کرد با عرضه گسترده گوشت مرغ مردم به سهولت بتوانند نیاز خود را تامین کنند.

,

امیدواریم با تصمیمات و نظارت‌های درست شاهد قرار گرفتن قیمت مرغ و گوشت بر مدار تنظیم بازار باشیم.

,

این روزها که نرخ هر کدام از کالاهای اساسی ساز خود را می‌نوازند مسئولان باید توجه ویژه به تغییر و بهتر است گفت کوچک شدن سفره‌های مردم داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه