اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی:

در بحث تدوین سند جامع آب کوتاهی شده است/ بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی اعتماد سازی صورت گیرد

در بحث تدوین سند جامع آب کوتاهی شده است/ بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی اعتماد سازی صورت گیرد
استاندارخراسان جنوبی گفت: انتظار می‌رود بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی اعتماد سازی صورت گیرد چراکه بخش قابل توجهی از تخلفاتی که صورت می‌گیرد به دلیل جعل به قانون و مقررات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی ظهر امروز در شورای اداری خراسان‌جنوبی که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد از حضور مردم خراسان‌جنوبی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن تشکر کرد و شهادت مرزبانان را در استان سیستان و بلوچستان تسلیت گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی ظهر امروز در شورای اداری خراسان‌جنوبی که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد از حضور مردم خراسان‌جنوبی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن تشکر کرد و شهادت مرزبانان را در استان سیستان و بلوچستان تسلیت گفت.,
 
,
وی  افزود: خراسان‌جنوبی سومین استان پهناور کشور و بیست و هشتمین استان از نظر جمعیت است. همچنین خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان بیش از 400 کیلومتر مرز مشترک دارد.
,
 
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی به ظرفیت‌های استان از جمله مرز و بازارچه‌های اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از 4 بازارچه مرزی در خراسان‌جنوبی 3 بازارچه تعطیل و یک بازارچه نیمه فعال است.
,
 
,
 
,
معتمدیان عنوان کرد: از بازارچه مرزی ماهیرود  سال گذشته حدود یک میلیارد دلار صادرت انجام شده است.
,
 
,
 
,
وی با اشاره به ممنوعیت چهار قلم کالای اساسی در سال جاری طی دونوبت از مرز هاهیرود، گفت: قطعا انجام صادرات از این مرز برای رونق اقتصادی منطقه و استان بسیر موثر است از این روی به دنبال این هستیم با راه‌اندازی گمرکات شاهد بازگشایی مرزها باشیم.
,
 
,
بیش از 700 روستا در خراسان جنوبی خالی از سکنه است
, بیش از 700 روستا در خراسان جنوبی خالی از سکنه است, بیش از 700 روستا در خراسان جنوبی خالی از سکنه است,
استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خشکسالی‌های 20 ساله در این استان  زندگی مردم را  تحت تاثیر و مهاجرت قرار داد، تصریح کرد: بیش از 700 روستا در سال‌های اخیر خالی از سکنه شده که به تبع این موضوع در آینده مشکلاتی در زمینه امنیتی به وجود می آورد.
,
 
,
 
,
معتمدیان گفت: مهاجرت از روستاها باعث حاشیه‌نشینی در اطراف شهر و بروز مشکلات اجتماعی می‌شود که باید با فعال نگه داشتن بازارچه‌های مرزی علاوه بر مانع شدن از مهاجرت زمینه نگه‌داشت مردم در روستاها فراهم شود.
,
 
,
 
,
وی با اشاره به همجواری خراسان جنوبی با 6 استان در کشور، بیان کرد: از 10 کریدور اصلی کشور بخش‌هایی از 2 کردیدور در خراسان‌جنوبی قرار گرفته است که در این راستا در بحث زیرساخت‌ها و جاده‌های ترانزیتی اقداماتی صورت گرفته  اما قطعه‌های که در خراسان‌جنوبی قرار دارد به کندی پیش می‌رود.
,
 
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی به کندی در پیشرفت راه‌آهن در استان اشاره کرد و گفت: در استان خراسان‌جنوبی با وسعت بسیار زیاد یک متر آزاد راه وجود ندارد.
,
 
,
 
,
معتمدیان به ظرفیت معادن در استان اشاره کرد و افزود: رتبه چهارم از نظر تعداد معادن و وجود 160 نوع ماده معدنی در خراسان‌جنوبی از دیگر ظرفیت‌های این استان است اما خام فروشی و عدم فرآوری مواد معدنی از دیگر مشکلات حوزه معدن در استان است که باید برای فرآوری و جلوگیری از خام فروشی فکری کرد چرا که عدم خام فروشی خود باعث اشتغال‌زایی خواهد شد.
,
 
,
 
,
وی فراهم نبودن زیر ساخت‌ها را یکی از علل عدم حضور سرمایه‌گذار در استان دانست و بیان کرد: باید زیرساخت‌های اولیه از جمله آب، برق و گاز در معادن ایجاد شود.
,
 
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: محصولات استراتژیک کشاورزی از جمله زرشک، زعفران و عناب از دیگر ظرفیت‌های استان است که در رتبه‌های اول و دوم کشور هستیم اما در این زمینه نیز خام فروشی صورت گرفته و عدم فرآوری، بسته بندی و صادارات از دیگر مشکلات پیش روی کشاورزی در خراسان‌جنوبی است.
,
 
,
 
,
معتمدیان بیان کرد: گردشگری از دیگر ظرفیت های موجود در خراسان جنوبی است که در این راستا بیش از یک هزار و 700 اثر ثبت ملی و 4 اثر ملی از خراسان‌جنوبی به ثبت جهانی رسیده است اما در بحث توریست خارجی و سرمایه‌گذاری خارجی عقب ماندگی داریم .
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه در بحث تامین آب علی‌رغم اقلیم و خشکسالی استان در بحث تدوین سند جامع آب کوتاهی شده است، افزود: در حال حاضر به دنبال تدوین سند جامع آب برای استان هستیم.
,
 
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی از آبرسانی سیار به 500 روستای استان خبر داد و گفت: انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرق کشور برنامه بلندمدت و زمان‌بَر است.
,
 
,
 
,
معتمدیان بیان کرد: بیش از 700 میلیون متر مکعب هدر رفت روان آب در استان داریم که باید با توجه به خشکسالی های طولانی مدت در استان برای جلویگری از هدر رفت روان آبها  چاره اندیشی شود.
,
 
,
 
,
وی به تلفات مالی و جانی طی وقوع سیلاب ناشی از بارندگی های اخیر در استان اشاره کرد و افزود: بخش عمده سیلاب در خراسان جنوبی به سمت کویر و بخشی به سمت افغانستان سرازیر می‌شود که باد جلوگیری شود.
,
 
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر بخواهیم در حال حاضر بحث انتقال آب به استان را انجام دهیم نیاز به اقدامات زیادی است و نیاز به بودجه بسیار زیادی دارد.
,
 
,
 
,
وی اظهار کرد: توصیه به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی این است که پایبند به اجرای قوانین و مقررات باشند.
,
 
,
 
,
معتمدیان تصریح کرد: انتظار می‌رود بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی اعتماد سازی صورت گیرد چراکه بخش قابل توجهی از تخلفاتی که صورت می‌گیرد به دلیل جعل به قانون و مقررات است.
,
 
,
 
,
استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: می‌توان با نگاه پیشگیرانه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی اجباری برای مدیران شاهد کاهش تخلفات در این زمینه باشیم.
,
 
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: قوانینی که تصویب می‌شود باید برای حل مشکلات مفید باشد نه اینکه باعث توقف و ایجاد دست انداز شود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه