اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد:

ذخیره سازی 2.5 میلیون‌متر مکعب آب در سدهای مخزنی و تغذیه‌ای خراسان‌جنوبی

ذخیره سازی 2.5 میلیون‌متر مکعب آب در سدهای مخزنی و تغذیه‌ای خراسان‌جنوبی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در پی بارش‌های اخیر در استان 2.5 میلیون متر مکعب آب در سدهای مخزنی و تغذیه‌ای استان ذخیره سازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امامی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: به لطف پروردگار در هفته گذشته شاهد بارندگی‌های خوبی در استان بودیم، بطوری که از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ،نسبت به بلند مدت حدود 8 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 90 درصد افزایش بارندگی را در سطح استان شاهد بوده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حسین امامی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با,  خاورستان،,  , خاورستان, خاورستان, ،,  اظهار کرد: به لطف پروردگار در هفته گذشته شاهد بارندگی‌های خوبی در استان بودیم، بطوری که از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ،نسبت به بلند مدت حدود 8 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 90 درصد افزایش بارندگی را در سطح استان شاهد بوده‌ایم.,
 
,
وی افزود: با توجه به اینکه استان گریبان‌گیر خشکسالی 20 ساله  است این بارش‌ها مؤثر بوده اما نمی‌تواند کل مشکلاتی که در سالیان گذشته  ایجاد شده است را رفع کند و کماکان بایستی با مدیریت منابع آب بویژه در بخش کشاورزی ، اجرای برنامه‌های احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را دنبال کنیم.
,
 
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی  بیان کرد: در تمامی 7 سد مخزنی استان ورودی آب داشته‌ایم و به واسطه بارندگی‌های اخیر در این سدها در مجموع نزدیک به 2 میلیون متر مکعب آب ذخیره سازی شده که بیشترین حجم ورودی آب به سد فرخی قاین به میزان 800 هزار متر مکعب بوده است.
,
 
,
 
,
امامی عنوان کرد: آبگیری سد نهرین طبس مناسب بوده و با توجه به اینکه این سد تامین کننده بخشی از آب شرب شهر طبس است امیدواریم با این حجم آبگیری دغدغه ای در تامین آب این شهر در تابستان آینده نداشته باشیم.
,
 
,
 
,
وی خاظرنشان کرد: همچنین میزان آبگیری سدهای تغذیه مصنوعی استان در بارندگی‌های اخیر 500 هزار متر مکعب بوده و با تدواوم بارندگی‌ها در سال آبی جاری، ورودی‌های مناسبی به این سد‌ها داشته باشیم.
,
 
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به روند اجرای سد سیاهو سربیشه، گفت: با وجود یک سری مشکلات که آبگیری این سد را با تاخیر مواجه کرده است در بارندگی‌های هفته اخیر حجم آب خوبی به این سد وارد شده است و آرام آرام رها سازی می‌شود که این امر موجب تغذیه مناسب سد درح خواهد شد و در کیفیت چاه‌های پایین دست نیز به لحاظ کمی و هم کیفی مؤثر خواهد بود.
,
 
,
 
,
امامی با بیان اینکه در 20 درصد پهنه استان که مناطق پربارانی است، آب خروجی وارد سدها می‌شود، اظهار کرد: در بخش‌های زیادی از این مناطق متناسب با حق آبه تالاب‌های پایین دست ،طرح های تغذیه مصنوعی اجراشده یا در دست اجرا است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تغذیه مصنوعی بندان در شهرستان نهبندان با اعتباری بیش از 10 میلیارد تومان اشاره کرد.
,
 
,
 
,
وی گفت: امیدواریم در 2 سال آینده با اتمام این طرح بخش زیادی از سیلاب‌های فصلی در منطقه مهار و موجب بهبود کیفیت آب چاه‌های پایین دست و زه‌کش این محدوده شود.
,
 
,
 
,
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: تغذیه مصنوعی آهنگران در شهرستان زیرکوه ،گزیک در شهرستان درمیان و مشوکی در شهرستان سربیشه از دیگر طرح های تغذیه مصنوعی در دست اجرا در استان است که با رفع موانع اعتباری عملیات اجرایی آن پس از پروژه بندان ادامه خواهد یافت.
,
 
,
 
,
امامی با بیان اینکه سدهای مخزنی در مجموع 80 میلیون متر مکعب و سدهای تغذیه مصنوعی در مجموع 20 میلیون متر مکعب رواناب را در استان مهار می‌کند ، تصریح کرد : بخش زیادی از این رواناب‌ها توسط بندسازهایی که توسط مردم احداث شده است مهار و در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخش دیگری نیز حق آبه تالاب ها است که باید حتما لحاظ شود در غیر این صورت با بحران گرد و غبار مواجه خواهیم شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه