اخبار داغ

نمایندگان کرمان تأکید کردند؛

«FATF» ابزار سیاسی علیه جمهوری اسلامی است/مجمع تشخیص مصلحت نظام باید براساس سیاست‌های نظام و رضایت مردم تصمیم بگیرد

«FATF» ابزار سیاسی علیه جمهوری اسلامی است/مجمع تشخیص مصلحت نظام باید براساس سیاست‌های نظام و رضایت مردم تصمیم بگیرد
این روزها چنانچه مروری بر اخبار در رسانه ملی و فضای مجازی داشته باشید با موضوع داغ بررسی لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام رو به رو خواهید شد؛ تنی چند از نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص این مسئله موارد را بیان کردند که در گزارش زیر خواهید خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ این روزها چنانچه مروری بر اخبار در رسانه ملی و فضای مجازی داشته باشید با موضوع داغ بررسی لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام رو به رو خواهید شد؛ موضوعی که بعد از طی کردن فراز و نشیب بسیار از مجلس و شورای نگهبان بعد از چند جلسه مجددا بررسی آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام کلید خورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی در نوزدهم آذر سال ۱۳۹۲ از سوی دولت به مجلس ارائه شد، پیوستن کشورها به کنوانسیون «پالرمو» در موارد متعددی الزامات و تعهدات به جرم‌انگاری را برای دولت‌ها ایجاد می‌کند؛ به‌موجب این کنوانسیون، دولت‌های عضو متعهد می‌شوند ‌که مشارکت در گروه مجرمانه سازمان‌یافته، تطهیر عواید حاصل از جرم، پولشویی و فساد را جرم‌انگاری کنند، بر این اساس، پیوستن جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون «پالرمو» این کشور را ملز می‌کند تا قوانین و فرآیندهای کیفری‌اش را همسو با انتظارات کنوانسیون، ترمیم و بازنگری کند.

,

مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بر اساس سیاست‌های نظام و رضایت مردم تصمیم بگیرد

, مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بر اساس سیاست‌های نظام و رضایت مردم تصمیم بگیرد, مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بر اساس سیاست‌های نظام و رضایت مردم تصمیم بگیرد,

احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به لایحه پالرمو گفت: در خصوص مسئله FATF نظرات مختلف کارشناسی در سطح کشور و دستگاه ها وجود داشته است.

, راه آرمان,

وی با بیان اینکه این لایحه بعد از آنکه به مجلس آمد برخی با بخش هایی از ان و برخی با کلیات این طرح مخالف بودند، ابراز کرد: آنچه که در این لایحه مطرح است تروریست بودن کشورمان است و  با توجه به اینکه ما اولین تروریسم بوده ایم و این مسئله با اموزه های دینی  و مرام کشور ما مغایرت دارد؛ لذا ما همیشه پیشتاز مبارزه با تروریست هستیم.

,

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه بعد از آن که از شورای نگهبان ارسال شد به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شد؛ این لایحه مخالفان و موافقانی دارد؛آنچه که اتفاق می افتد باید بر اساس منافع اصلی نظام و مفید بودن برای کشور باشد.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق برجام و ساختار شکنی آمریکایی ها در این توافق اظهار کرد: ما هر زمان بخواهیم می توانیم به شرایط قبل از برجام  برگردیم.

,

انارکی محمدی در پایان خاطر نشان کرد: در زمینه لایحه پالرمو نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بر اساس شرایط کشور و سیاست های نظام به گونه ای تصمیم بگیرند که رضایت مردم و نظام اتفاق بیافتد.

,

ضرورت روشنگری لایحه پالرمو و تعهدات اروپاییان در مجمع تشخیص مصلحت نظام

, ضرورت روشنگری لایحه پالرمو و تعهدات اروپاییان در مجمع تشخیص مصلحت نظام, ضرورت روشنگری لایحه پالرمو و تعهدات اروپاییان در مجمع تشخیص مصلحت نظام,

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛با بیان اینکه اعضای مجمع تشخیص مصلحت در تصویب لوایح پالرمو‌ و CFT باید سه موضوع را لحاظ کنند، گفت: تضمین هایی گرفته شده است که با امضای کنوانسیون ها، تحریم‌ها برداشته شود، تضمینی وجود دارد که اروپایی ها به تعهدات خود پایبند باشند و فرآیند تصویب کنوانسیون ها تا کجا ادامه خواهد داشت؟

, راه آرمان, راه آرمان,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تجربه نشان داده هر زمان عالمانه تصمیم گرفتیم و مدبرانه و‌ انقلابی عمل کردیم موفق بوده ایم و هر زمان که اسیر احساسات و خودباختگی شدیم، صحنه را واگذار کردیم.

,

زاهدی در پایان با اشاره به اینکه باید در مورد تضمین‌ها و تعهدات طرف غربی و اروپایی و ادامه فرایند تصویب کنوانسیون‌ها روشنگری صورت گیرد، خاطر نشان کرد:  راه پیشرفت کشور را اعتماد به مردم، اعتقاد و ‌آگاهی به ظرفیتهای داخلی و تلاش همه مسئولین و‌ مردم است.

,

جنس «FATF» ابزار سیاسی علیه جمهوری اسلامی است

, جنس «FATF» ابزار سیاسی علیه جمهوری اسلامی است, جنس «, FATF, » ابزار سیاسی علیه جمهوری اسلامی است,

محمد رضا پور ابراهیمی در دوره نخبه پروری شهید دیالمه برگزیدگان حوزه سیاسی و فرهنگی مجموعه های بسیج دانشجویی استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان با موضوع بررسی ابعاد جنگ اقتصادی و ضعف دستگاه های اجرایی در این حوزه و بررسی معاهدات بین المللی همچون FATF، گفت: در «FATF» چهار لایحه پالرمو، اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و نیز لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم وجود دارد.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: دولایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در ارتباط با داخل کشور است و توصیه «FATF» این بوده که این قانون‌ها را ارتقا دهیم که به نظر من مشکلی ندارد و کمک هم می‌کند چون قانون داخلی است و نظارت خودمان را هم روی آن داریم.

,

پورابراهیمی خاظرنشان کرد: اما نگرانی از «FATF» در بحث کنوانسیون است، ما اعتقاد داریم متن توافق به نحوی است که امکان اعمال تصمیمات کاملا سیاسی و غیر اقتصادی در آن وجود دارد و در کنوانسیون ما به یک نهاد بین‌المللی تعهد می‌دهیم.

,

وی افزود: بررسی‌ها و گزارش‌های دستگاه‌های تخصصی نشان می‌دهد که در بحث پیوستن به کنوانسیون، هر تعداد شرطی که ما بگذاریم، برای آنها اهمیت ندارد و لذا اجرای بندهای شروط ایران در متن مصوبه هیچ ضمانتی برای اجرا ندارد و بود و نبود آن فرق نمی کند.

,

پورابراهیمی عنوان کرد: عربستان که عضو ناظر در «FATF» است، بیشترین اقدامات مربوط به تامین مالی تروریسم را در سوریه و عراق انجام می دهد اما هیچگونه الزامی به رعایت اکشن پلن FATF ندارد این نشان می دهد موضوع FATF یک جریان سیاسی و غیر اقتصادی است.

,

وی اذعان داشت: جنس «FATF» ابزار سیاسی علیه جمهوری اسلامی است و اصلا آن را به صلاح کشور نمی‌دانیم و تا الان به این نتیجه رسیدیم که آنچه به عنوان شرط و ضمانت‌ها بگیریم، قابلیت اجرایی ندارد.

,

پورابراهیمی افزود: امضای موافقت با لایحه الحاق ایران جهت پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست و شرایط جدید برای کشور ایجاد می‌کند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: حتی در صورت پذیرش لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم ، هیچ تضمینی برای انجام تعهدات FATF برای ایران وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه