اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

مطالعات اولیه ایجاد بندر خشک در کرمانشاه انجام شده است

مطالعات اولیه ایجاد بندر خشک در کرمانشاه انجام شده است
استاندار کرمانشاه از انجام مطالعات اولیه ایجاد بندر خشک در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد، هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد در خصوص پروژه راه آهن کرمانشاه تا خسروی اظهار داشت: این پروژه در سال 97 از منابع عمومی 45 میلیارد تومان اعتبار داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

وی با بیان اینکه در سفر هیات دولت در اسفند ماه سال گذشته 1000 میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شد، اظهار داشت: این در صورتی بود که مجری طرح اعلام کرده بود تا اسلام‌آباد غرب با 600 میلیارد تومان کار تکمیل خواهد شد، اما متاسفانه پیمانکاران کاری انجام نداده اند.

,

استاندار کرمانشاه یادآور شد: هرقدر پیمانکاران پروژه کار کنند می توانند اعتبار لازم دریافت کنند و اجازه نخواهیم داد عملیات احداث راه آهن از مسیر کرمانشاه به اسلام آبادغرب و سپس خسروی متوقف شود.

,

بازوند بیان داشت: در حال حاضر اعتبار سفر ریاست جمهور به صورت اسناد آماده شده اما تا کنون یک ریال کار نشده است.

,

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه ماهیت ملی دارد، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم برای دولت حساسیت ایجاد کنیم چرا که در صورت پیگیری علاوه بر 45 میلیارد تومان تمام اسناد قابل پرداخت است.

,

وی اظهار داشت: اگر تا پایان تیرماه به میزان 70 میلیارد تومان دیگر کار شود کل این مبالغ را از دولت تخصیص اعتبار گرفته و پرداخت خواهیم کرد.

,

اگر آزادراه نداشته باشیم هیچ سرمایه گذاری سراغ ما نخواهد آمد

, اگر آزادراه نداشته باشیم هیچ سرمایه گذاری سراغ ما نخواهد آمد , اگر آزادراه نداشته باشیم هیچ سرمایه گذاری سراغ ما نخواهد آمد ,

بازوند در ادامه با اشاره به نقدهایی که در فضای مجازی نسبت به آزادراه‌های کرمانشاه می‌شود تصریح کرد: این نقدها را به فال نیک می گیریم چرا که نشان می دهد مردم استان نسبت به توسعه، سازندگی و زیرساختها حساس هستند لذا مسئولین باید پروژه ها را برای مردم تشریح کنند تا در جریان آنها قرار بگیرند.

,

استاندار کرمانشاه افزود: قبل از انقلاب در کشور فقط دو آزادراه تهران ـ‌ قم و تهران ـ کرج را داشتیم اما پس از انقلاب بحث آزادراه‌ها به صورت جدی مطرح و پیگیری شد، چون استانی که به دنبال توسعه باشد نیازمند یک زیرساخت و شبکه های جاده ای مطمئن است.

,

وی اذعان داشت: اگر بخش خصوصی تمایل دارد سرمایه گذاری کند باید بداند مسیر مطمئن و بدون مشکلی بر سر راه او قرار دارد تا بتواند سرمایه گذاری کند.

,

بازوند گفت: دولت به این جمع بندی رسید که برای پروژه‌ها 50 درصد بخش خصوصی و 50 درصد دولت سرمایه‌گذاری کند و در آزادراه‌ها تا 25 سال درآمد آن آزادراه در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد و در این مدت 2 بار روکش کامل کند.

,

استاندار کرمانشاه یادآور شد: در این راستا وقتی سرمایه گذاری پروژه را تقبل می کند مشاور انتخاب کرده و با دقت کار را انجام می دهد چرا که هرگونه کم کاری ضررش متوجه خودش می شود.

,

وی با بیان اینکه دعوت از بخش خصوصی جهت مشارکت در پروژه ها، استان را در توسعه موفق می کند، گفت: مصوب شد بندرخشک غرب کشور در کرمانشاه باشد و در این راستا مطالعات اولیه انجام شده و 400 هکتار زمین به این منظور انتخاب شده است اما دولت قرار نیست آنرا اجرا کند بلکه بخش خصوصی باید وارد عمل شود.

,

بازوند میزان اعتبار بندر خشک را 900 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: اگر آزادراه نداشته باشیم هیچ سرمایه گذاری سراغ ما نخواهد آمد و ممکن است بندرخشکی که با مشکلات فراوان وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردیم که آنرا به استان کرمانشاه واگذار کند، استان دیگری فرصت را از ما بگیرد.

,

استاندار کرمانشاه لازمه اجرای بندر خشک در استان کرمانشاه را راه آهن و زیرساختهای جاده ای و ریلی دانست و گفت: باید در این راه تلاش کنیم و اجازه ندهیم که آیندگان ما را نقد کنند که نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

,

وی در ادامه بیان داشت: استان کرمانشاه در رابطه با تولید برق از سلولهای خورشیدی وضعیت خوبی ندارد و در سالجاری چند سرمایه گذار به این منظور مراجعه کردند اما درگیر منابع طبیعی و راه و شهرسازی و ... شدند و تا این لحظه نتوانستیم کاری انجام دهیم و این جای گله‌مندی دارد.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: این در حالیست که استان همدان که در همسایگی ما قرار دارد به مقدار زیادی تولید برق از این طریق دارد و آقای جهانگیری چندین پروژه را در این راستا در این استان افتتاح کرد، چرا نباید استان کرمانشاه بتواند این کار را انجام دهد در حالی که همدان شرکت برق منطقه ای ندارد و زیر نظر اراک است و استان ما برق منطقه ای مستقل دارد.

,
,
,

وی تلاش مدیران را در موفقیت استانهایی همچون همدان در دسترسی به تولید برق از سلولهای خورشیدی را در اولویت دانست و گفت: با رایزنی هایی که با رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و استان صورت گرفت قرار شد که با کمک این نهاد بتوانیم از سلولهای خورشیدی برق تولید کنیم.

,

بازوند تاکید کرد: در سال 98 نباید مشکلی در تولید برق از سلولهای خورشیدی داشته باشیم و اگر در این راه سخت گیری شود فرصت سوزی کرده‌ایم و فرصت را در اختیار استاتهای دیگر قرار خواهیم داد.

,

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در راستای ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 98 باید سندی در رابطه با سند اشتغال ذیل راهبرد اقتصاد مقاومتی تهیه کنیم تا بخشی از مشکلات بیکاری کاهش پیدا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه