اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

تعطیلی بازار در ایام نوروز به نفع شهر نیست/ گلایه گردشگران از تعطیلی بازار زنجان

تعطیلی بازار در ایام نوروز به نفع شهر نیست/ گلایه گردشگران از تعطیلی بازار زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: تعطیلی بازار در ایام نوروز به نفع شهر نیست و به همین منظور جلساتی برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا; بازار زنجان به عنوان طولانی ترین بازار سرپوشیده جهان از جاذبه های گردشگری استان زنجان محسوب می شود که در ایام نوروز مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

این بازار که بنای آن در دوران آغامحمدخان قاجار آغاز و در سال ۱۲۱۳ در زمان فتحعلی شاه قاجار خاتمه یافته است دارای مساجد،سراها و گرمابه هایی که در سال ۱۳۲۴ به آن اضافه شده است.

,

مجموعه بازار قدیمی به صورت یک خط مستقیم به عنوان بازار بالا و پایین به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده است.گستردگی جغرافیایی بازار زنجان و تنوع راسته ها، تعدد سراها و کاوانسراهای درون شهری در راسته های فرعی که هرکدام به نامی و به فعالیتی خاص اختصاص یافته و وجود مساجد متعدد در بافت آن، گویای پویایی این مجموعه در طول زمان های گذشته و نیز زمان حاضر است.

,

, ,

اما بسته بودن بازار در ایام نوروز موجب شده تا گلایه مندی هایی از سوی گردشگران که ایام نوروز به زنجان سفر می کنند، ایجاد شود به همین منظور قبل از عید نوروز هماهنگی هایی با بازاریان برای دایر بودن بازار در تعطیلات نوروزی انجام می شود که سال گذشته با وجود قول هایی که از سوی بازاریان برای فعالیت بازار داده شد، شاهد تعطیلی بازار در روزهای آغازین سال بودیم.

,

فعالیت بازار در روزهای تعطیل به خصوص در ایام نوروز می تواند نقش قابل توجهی را در افزایش زمان اقامت گردشگران در زنجان ایفا کند که عدم توجه به این موضوع که گردشگران برای بازدید از طولانی ترین بازار مسقف کشور به زنجان سفر می کنند، می تواند در میزان حضور گردشگران در زنجان تاثیرگذار باشد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در این زمینه معتقد است: گرچه ممکن است بازاریان در تعطیلات نوروز فروش قابل توجهی نداشته باشند ولی انتظار می رود در چنین شرایطی منافع جمعی بر منافع فردی ترجیح داده شود.

,

رحمتی افزود: ستاد خدمات سفر استان همزمان با آغاز اجرای طرح نوروزی برای ارزیابی وضعیت گردشگری و خدمات ارائه شده به گردشگران، نظرسنجی پیمایشی از مسافران نوروزی را در دستور کار خود قرار داده است.

,

وی با بیان اینکه اجباری برای باز نگه داشتن بازار وجود ندارد اما بازاریان در این زمینه می توانند همکاری کنند، افزود: امسال نیز جلسات هماهنگی در این زمینه برگزار می شود.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: باید جوامع میزبان به این نتیجه برسند که در ایام نوروز 5 روز برای منافع شهر بازار را باز نگه دارند.

,

, ,

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان احداث پیاده راه را در افزایش ماندگاری مسافر در زنجان تاثیرگذار دانست و گفت: امیدواریم در سال جاری شاهد افزایش حضور گردشگران در زنجان باشیم.

,

رحمتی افزود: باز بودن سایر مغازه‌ها بستگی به همت انجمن بازار و اتحادیه‌ها دارد.

,

وی با اشاره به فعالیت واحدهای صنایع دستی در ایام نوروز، بیان داشت: وجود بازارچه صنایع‌ دستی در جاهای مختلف استان، به افزایش میزان حضور گردشگران منجر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه