اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی رشتخوار:

استفاده از روش‌های نوین کشاورزی در حال رونق گرفتن است

استفاده از روش‌های نوین کشاورزی در حال رونق گرفتن است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: با حمایت های انجام شده از کشاورزان، استفاده از روش‌های نوین کشاورزی در حال رونق گرفتن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا رضایی، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار در گفتگو با خبرنگار صبح توس از استقبال و افزایش استفاده کشاورزان از طرح های نوین آبیاری خبر داد و اظهار کرد: کشاورزی رشتخوار برای سال‌های آینده سهم بیشتری از روش های نوین آبیاری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی با اشاره به بارندگی های خوب چند روز اخیر نیز، گفت: افزایش میزان بارندگی در روزهای اخیر در سطح شهرستان رشتخوار باعث استقبال کشاورزان در بحث کشت دیم و زیره در سطح این شهرستان شده است.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار در ادامه به سطح زیر کشت محصولات زراعی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان رشتخوار در بخش کشت گندم ۵۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت، در بخش کشت گل محمدی ۶۲ هکتار محصول جو ۳۵۰۰ هکتار،  چغندر قند ۱۰۵۰ هکتار، پسته ۸۳۰۰ هکتار، کلزا ۱۶۲ هکتار، پنبه ۲۳۵۰ هکتار و همچنین محصول زعفران ۶۳۰۰ هکتار را دارا می‌باشد.

,

 

,

وی در ادامه همین مطلب افزود: همچنین سطح گلخانه های فعال در این شهرستان به ۱۷ هزار متر مربع می‌رسد، در بخش لوله گزاری و هدایت آب جهت جلویگری از هدررفت آب نیز ۱۲۷ کیلومتر لوله گزاری انجام شده است، بهرمندی ۱۴۵۰ هکتار از مزارع شهرستان در بحث آبیاری نوین و تخصیص و ایجاد اشتغال در حوزه مکانیزاسیون با  ۳ میلیارد تومان اعتبار، اعتبارات کارا تا اول بهمن ماه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و مشاغل خانگی ۶۵۰ میلیون تومان از جمله پیگیری های مجموعه جهاد کشاورزی در راستای کمک به حوزه تولیدات زراعی این شهرستان بوده است.

,

 

,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار خشکسالی های چند سال اخیر را عامل تاثیر گذار در بحث بر برداشت و راندمان محصولات کشاورزی در این شهرستان عنوان کرد و  گفت: زمانی راندمان و برداشت محصول در یک منطقه خوب است، که بارندگی های صورت گرفته در آن منطقه دارای پراکنش خوبی در طول سال زراعی باشد، یعنی در طول سال و فصل های مختلف پاییز، زمستان و بهار بارندگی‌ها مستمر و ادامه دار باشد که این موضوع باعث برداشت محصول خوب و افزایش راندمان تولیدات در بخش کشاورزی خواهد شد.

,

 

,

رضایی همچنین به توزیع ۱۷۵ تن جو در طی یکی دو ماه اخیر در سطح این شهرستان اشاره کرد و افزود: این میزان جو در طی یک سال اخیر به حدود ۴۰۰ تن جو می رسد که از این میزان ۱۷۰ تن آن خام و مابقی به صورت قالب خوراک و تولید کنسانتره بوده است.

,

 

,

رضایی همچنین افزود: شهرستان رشتخوار در حوزه تولید شیلات با بهرمندی از استخر های ذخیر آب به طور سالیانه حدود ۴۵ تن تولید ماهی را دارا می‎باشد.

,

 

,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار همچنین در ادامه از امضای تفاهم نامه همکاری با مجموعه شهرداری این شهر جهت ایجاد نهالستان در این شهرستان خبر داد و افزود: در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال توت، ۴۵ جعبه نوغان در سطح شهرستان رشتخوار توزیع شده است.

,

 

,

وی همچنین در بخشی دیگر با اشاره به تولید گوشت مرغ در سطح این شهرستان به فعالیت ۱۳ واحد فعال مرغداری در این شهرستان اشاره کرد و یاداور شد: ۱۳ واحد مرغداری با ظرفیت ۲۶۴ هزار و ۷۰۰ قطعه مرغ در حال فعالیت است، که در سال جاری تاکنون تعداد ۵۸۵ هزار و ۶۰۰ قطعه جوجه‌ریزی، ۱۲۰۰ تن گوشت سفید در این شهرستان تولید و وارد سبد خانوار شده است.

,

 

,

شهرستان رشتخوار با جمعیت بالغ بر 62 هزار نفر در 230 کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد، شغل اغلب مردم در این شهرستان کشاورزی و دامپروری است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه