اخبار داغ

مدیرکل برنامه‌ریزی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده تدوین می‌شود/ پیگیری بیمه زنان سرپرست خانوار

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده تدوین می‌شود/ پیگیری بیمه زنان سرپرست خانوار
مدیرکل برنامه‌ریزی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از مسائل مهمی که ما در بحث کارآفرینی با آن روبرو هستیم بحث بوروکراسی اداری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، همایش کارآفرینی زنان با عنوان “زنان کارآفرین، زندگی و کار” عصر  امروز با حضور زنان کارآفرین از سراسر استان‌ها در تالار اجتماعات دهخدا دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

بهناز موحدی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به وضعیت کنونی کشور و شرایط تحریم، نیازمند یک عزم ملی و جدی هستیم تا با اتکاء به ظرفیت‌ها و تخصص‌های داخلی بتوانیم چرخ توسعه و اقتصاد را به گردش درآوریم.

,

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: زنان نقش بسیار اثرگذاری در توسعه محلی دارند و کارآفرینی زنان در این شرایط می‌تواند ظرفیت‌های جدید را ایجاد کند.

,

موحدی بیان کرد: زنان علاوه بر حوزه کارآفرینی حس مسئولیت اجتماعی را دارند که با توجه به تخصص خود وارد میدان شده و نسبت به محیط و بوم خود حساسیت نشان می‌دهند و این حس مسئولیت‌پذیری به توسعه محلی کمک خواهد کرد.

,

بوروکراسی اداری برای کارآفرینان دست و پاگیر است

, بوروکراسی اداری برای کارآفرینان دست و پاگیر است,

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که ما در بحث کارآفرینی با آن روبرو هستیم بحث بوروکراسی اداری است که می‌تواند دست و پاگیر باشد و این مشکلات برای زنان و مردان کارآفرین وجود دارد اما مردان  تجربه بیشتری در میدان دارند.

,

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اذعان داشت: باتوجه به تجارب کم زنان در عرصه‌های مختلف اداری برای ایجاد کارآفرینی برنامه‌ریزی کردیم تا در درجه اول آن‌ها را با این قوانین و مقررات و شبکه‌ها و ارتباطات آشنا کنیم.

,

وی افزود: در این راستا یکی از سیاست‌های معاون امور زنان و خانواده برگزاری کارگاه‌های آموزشی بود که سال گذشته ما با کمک انجمن زنان کارآفرین در سراسر کشور این کارگاه‌ها را برگزار کردیم.

,

این مسئول ادامه داد: در این کارگاه‌ها سعی کردیم زنان را با آن فرآیندهایی کارآفرینی و قوانین و مقرراتی در این زمینه وجود دارد آشنا سازیم.

,

موحدی با بیان اینکه سیاست کلی زنان و خانواده این است که در درجه اول نقش نهادی خود را ایفا کند، گفت: ما به عنوان بخش دولت سعی می‌کنیم تسهیل‌گر موضوع باشیم و اساسا چون سیاست در این زمینه خصوصی سازی است؛ دولت سعی می‌کند تنها  نقش تسهیل گری فرآیندها را دنبال کند.

,

وی خاطرنشان کرد: اکنون یک گروه کارآفرینی زنان را در معاونت امور زنان و خانواده داریم که مشکلات و مسائل زنان را رصد می‌کند که یکی از مباحثی که در این کارگروه رصد شده بحث بیمه زنان شاغل است.

,

این مسئول افزود: کارفرما موظف به بیمه زنان کارآفرین است که در معاونت امور زنان و خانواده به دنبال این هستیم و از طریق پیشنهادهایی که به مراجع ذی‌صلاح و قانونگذار ارائه می‌شود بتوانیم معافیت‌های خاصی را برای زنان کارآفرین و سرپرست خانوار را به کار گیریم.

,

موحدی بیان کرد: باتوجه به بالا بون آمار زنان سرپرست خانوار اگر قرار باشد بودجه جدیدی بر دولت تحمیل شود در این شرایط امکان‌پذیر نیست اما سعی می‌کنیم تا خانم‌ها را با این قوانین آشنا کنیم و در جهت رفع مشکلاتشان تلاش کنیم.

,

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تشریح کرد: از سال۹۴ تفاهم نامه‌ای را با  صندوق کارآفرینی امید منعقد کردیم و بر این از صندوق امید درخواست کردیم تا سهمی را به زنان کارآفرین در سراسر کشور اختصاص دهد.

,

بیمه زنان سرپرست خانوار پیگیری می‌شود

, بیمه زنان سرپرست خانوار پیگیری می‌شود,

وی ادامه داد: از طرف دیگر شیوه نامه‌ای را تنظیم کردیم که به استانداری‌ها و دفاترامور بانوان و خانواده ابلاغ کردیم تا با هماهنگی نمایندگی‌های صندوق کارآفرینی امید  طرح‌های زنان کارآفرین را اخذ و در صورت داشتن توجیه اقتصادی و فنی، این طرح‌ها را به صندوق کارآفرینی امید جهت تسهیلات معرفی کنند.

,

این مسئول اظهار کرد: استراتژی کلی ما این است که با توجه به انقلابی که در عصر دیجیتال اتفاق افتاده و به طبع آن رویدادهای نوآورانه، بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که زنان بتوانند از طریق شبکه‌های ارتباطی و استارت آپ‌ها به بازارهای فروش جدیدی دست پیدا کنند.

,

وی افزود: مذاکراتی را با معاونت علمی و فناوری داشتیم و تفاهم نامه‌ای را به امضا رساندیم که با همکاری آن‌ها بتوانیم این استارت آپ را تقویت کنیم و این ظرفیت را برای زنان  کارآفرین در سراسر کشور فراهم سازیم.

,

موحدی ادامه داد: در زمینه برندسازی‌ها هم دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم که یکی از پروژه‌های موفق در این زمینه پروژه توان افزایی زنان در تولید محصولات سالم و ارگانیک بود.

,

وی جمهوری تصریح کرد: از طریق حمایت‌هایی که به واسطه صندوق اعتباری خرد فراهم شد بحث کارآفرینی را در روستاها پیگیر شدیم که اکنون اجرا شده و با برگزاری دوره‌های آموزشی سعی کردیم  محصولاتی را تولید کرده که از استانداردهای لازم برخوردار باشد تا درشبکه‌های مجازی و عرصه بازار با سایر تولید کنندگان رقابت کنند.

,

مدیر کل برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: نقشی که حوزه زنان و خانواده در استانداری‌هایی سراسر کشور دارند این است که در حوزه کلان در جهت تسهیل کسب و کار زنان بپردازند.

,

وی در خصوص سیاست‌های آتی معاونت امور زنان و خانواده اضافه کرد: آنچه در درجه اول در کلیه استان‌ها دنبال می‌کنیم تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده است.

,

این مسئول ادامه داد: بر همین اساس اعتقاد کلی بر این بود که مشکلات جامعه زنان به درستی و باتوجه ساختار فرهنگی هر استان با مناطق و شرایط خاصی که وجود دارد شناسایی و بعد اولویت بندی شود.

,

موحدی بیان کرد: قطعا ما به عنوان معاونت زنان و خانواده نمی‌توانیم در فضای اداری برای زنان روستاها مدیریت داشته باشیم و این مهارت استاندار‌ی‌‌ها را می‌طلبد که بتواند از طریق ارتباط و هماهنگی که با آن منطقه دارد مسائل را شناسایی و بر اساس ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد به راهکارهای اصلی و اساسی دست پیدا کند.

,

وی تشریح کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان‌ها درواقع استراتژی ما در هر استان در حوزه زنان و خانواده مشخص می‌کند که  بعد از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان و ابلاغ به دستگاه‌ها، راهنمای کار ما  در سال‌های آتی در این حوزه خواهد شد.

,

موحدی بیان کرد:سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در قزوین با ایرادات جزیی همراه است که به معاون  سیاسی اعلام شده که بعد از برطرف شدن در همایشی با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از همه اسناد استان‌ها رونمایی می‌شود.

,

مدیر کل برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هر استانی سند خاص خود را دارد و این را به جد پیگیر هستیم و از ابتدای شهریورماه  آغازشده و در بیشتر استان‌ها تدوین شده است.

,

وی در پایان گفت: کارآفرینی فقط فرصت جویی یا فرصت سازی نیست و آنچه اهمیت دارد این است که  درد مردم جامعه را بفهمیم و کمک کنیم تا جامعه محلی بتواند ارتقا و توسعه پیدا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه