اخبار داغ

مروری بر بیشترین افزایش نرخ بیکاری در کشور؛

هیس! غول اشتغال در کُردستان خفته است

هیس! غول اشتغال در کُردستان خفته است
در حالی که دولت های کنونی همواره وعده هایی را برای رفع بیکاری و ایجاد زمینه های لازم جهت اشتغال جوانان مطرح می کنند اما آمار بیکاری نشان از موقعیت نه چندان قابل قبول مسئولان در این حوزه است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، هوا سرد است، سرما در مغز استخوان نفوذ می کند تنها کسانی بیرون از خانه هستند که دقایقی دیگر به محل کار یا مدرسه می رسند اما در این هیاهوی هوای سرد از بلوار 28 دی سنندج که به سمت میدان انقلاب ( دور میدان) حرکت می کنیم کارگرانی را می بینیم که با کیسه خالی از برنج  که یک قُرص نان و قابلمه ای کوچک از غذای یک روزش را در آن گذاشته است بر روی دو پای خود ایستاده و یا در حال رفت و آمد است تا بلکم چشمش به ماشینی بیفتد که کارگر نیاز دارند، به راستی وضعیت کارگران امروز جامعه ما چرا باید به این صورت باشد و از کمترین مزد ممکن بهره مند باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


 فارغ التحصیلان رشته های گوناگون که به دلیل نبود کار و برای اینکه بتوانند خرج زندگی خود را به دست آورند مجبور هستند  به کارگری روی بیاورند، آیا کلید اشتغالی که روحانی در ابتدای ورودش به ریاست جمهوری شعار می داد این چنین می چرخد؟!

,
,

 

,

, ,

 

,

"سیب‌زمینی فروشی و دستفروشی" در کردستان شغل محسوب نمی‌شود

, "سیب‌زمینی فروشی و دستفروشی" در کردستان شغل محسوب نمی‌شود,

 

,

سید احسن علوی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران چندی پیش با اشاره به وضعیت بیکاری در استان کردستان اظهار داشت: این معضل بیکاری مشکل ملی و کشوری بوده، منتها در کردستان وضعیت بیکاری بیشتر و نسبت به استان‌های دیگر حادتر و در شرایط نامساعدی قرار گفته است.

,


وی گفت: در استان کردستان صنایع و معادنی وجود ندارد و اکثر کارخانه‌های موجود نیز یا تعطیل یا نیمه فعال بوده و کارخانه‌های فعال کم است.

,
,


علوی با اشاره به آمار اعلام شده 12.1 درصدی بیکاری در استان از سوی مسئولان کردستان افزود: این آمار به‌صورت رسمی و اداری بوده اما اگر بخواهیم به‌درستی اعلام کنیم واقعاً کردستان جزو استان‌های بوده که آمار واقعی بیکار آن بالای 40 درصد است چراکه ما سیب‌زمینی فروشی، دستفروشی، مشاغل کاذب و اینکه فردی یک فرغون بخرد و کسب و کاری راه‌اندازی کند را به‌عنوان شغل محسوب نمی‌کنیم و این شغل‌ها ناپایدار بوده و جزو کار به‌حساب نمی‌آید.

,
,


وی اظهار کرد: ما سیب‌زمینی فروشی، دستفروشی، مشاغل کاذب و اینکه فردی یک فرغون بخرد و کسب و کاری راه‌اندازی کند را به‌عنوان شغل محسوب نمی‌کنیم چراکه ناپایدار بوده و جزو کار به‌حساب نمی‌آید.

,
,


نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانیکه آمار وحشتناک 150 هزار بیکار در استان وجود دارد، به منزله آن بوده که درصد بیکاری در کردستان بسیار بالا است.

,
,

 

,

, ,


کردستان بیشترین افزایش نرخ بیکاری نسبت به پاییز 97 را دارد

,
, کردستان بیشترین افزایش نرخ بیکاری نسبت به پاییز 97 را دارد,


بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گذری بر آمار نرخ بیکاری شهرهای مختلف ایران زد و گفت: کردستان جزء شهرهایی است که بیشترین نرخ بیکاری را در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه داشته است.

,
,


وی گفت: بر اساس گزارش واصله از مرکز آمار ایران روند بررسی تغییرات نرخ بیکاری جمعیت بالای 10 سال کل کشور، در پاییز 97 در مقایسه با پاییز سال گذشته حاکی از آن است که با افزایش 2.5، کردستان بیشترین افزایش نرخ بیکاری را در پایان پاییز سال 1397 نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند.

,
,


,
, ,

 

,

روحانی سال92 چه وعده‌هایی به بیکاران داده بود؟

, روحانی سال92 چه وعده‌هایی به بیکاران داده بود؟,


لیست وعده‌های انتخاباتی جناب آقای حسن روحانی در خصوص حل مشکل بیکاری که در سال 92 اعلام شد، به شرح زیر است:

,
,


1) برنامه اقتصادی من حل معضل اشتغال به‌خصوص برای تحصیل‌کرده‌هاست.

,
,


2) اولین قدم در دولت تدبیر و امید بهبود دائمی محیط کسب‌وکار است که در کوتاه‌مدت بسته‌های تشویقی ویژه‌ای برای حرکت اقتصادی در جامعه در نظر گرفته شده است.

,
,


3) من می‌دانم شما از بیکاری رنج ‌می‌برید، دولت شما رونق را به اقتصاد بازمی‌گرداند، دولت شما به مشکل کارگران، اصناف، کارآفرینان توجه دارد، دولت شما می‌داند شما جوانان آزادی می‌خواهید.

,
,


4) کشور بزرگ ایران نباید این همه بی‌کار داشته باشد.

,
,


5) در طول هشت سال گذشته فقط 500 هزار شغل در کشور ایجاد شده که در شأن ملت ایران نیست.

,
,


6) کشور را می‌توان از بیکاری و گرانی نجات داد.

,
,


7) ما 3 میلیون و 200 هزار بیکار داریم و اگر تنها 10 میلیون گردشگر وارد کشور شود بیش از 13 میلیارد دلار درآمد ارزی و 4 میلیون اشتغال درست می‌شود، یعنی با یک حرکت صحیح در یک مسئله اقتصادی و اجتماعی می‌توانیم بیکاری را حل کنیم، بیکاری که امروز تنها مشکل اقتصادی نیست بلکه مشکل اجتماعی نیز هست و معضلات فراوانی به‌همراه دارد.

,
,


8) مشکل بیکاری سبب شده است از هر 5 ازدواج یکی به طلاق منجر شود، با رونق اقتصادی و ریشه‌کن کردن بیکاری جلوگیری از این کار امکان‌پذیر است.

,
,


9) ما در زمینه مشاغلی که سرمایه زیادی نمی‌خواهد باید فعال شویم. به‌اعتقاد من یکی از مهم‌ترین وظایف دولت آینده بحث اشتغال است. من در برنامه دولت مهر و امید برنامه جامعی را برای این کار تدوین کرده‌ام و این برنامه در اختیار مردم قرار گرفته است.

,
,


10) سه راهبرد در بخش اشتغال ذکر شده است و برای هر کدام راه‌حل‌های ریز تدوین شده است تا ما بتوانیم مشکل بیکاری را در همان سال اول تا حد زیادی تقلیل دهیم.

,
,


11) به جوانان می‌گویم من علاقه‌ای ندارم برای پیروزی در انتخابات جشن بگیرم بلکه دوست دارم زمانی که غمی بر چهره کارگر ندیدم جشن بگیرم.

,
,


12) من می‌دانم شما از بیکاری رنج ‌می‌برید، دولت شما رونق را به اقتصاد بازمی‌گرداند، دولت شما به مشکل کارگران، اصناف، کارآفرینان توجه دارد، دولت شما می‌داند شما جوانان آزادی می‌خواهید.

,
,


اینها بخشی از وعده هایی بود که نه تنها مردم آنها را ندیدند بلکه باید هر روز شاهد بیکاری فرزندان و همسرانشان نیز باشند.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه