اخبار داغ

ادامه درگیری‌ها در فرگوسن/ ناتوانی پلیس آمریکا در کنترل درگیری‌ها

ادامه درگیری‌ها در فرگوسن/ ناتوانی پلیس آمریکا در کنترل درگیری‌ها
یک افسر پلیس آمریکایی در شهر «فرگوسن» همان محلی که معترضان به قتل نوجوان سیاهپوست آمریکایی تظاهرات برپا کرده بودند، مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، در ادامه اعتراضات به رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاهپوستان، اواخر شب گذشته (شنبه)، یک افسر پلیس شهر «فرگوسن» ایالت «میسوری» آمریکا مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

یکی از منابع پلیس محلی آگاه به این قضیه به شبکه ان بی سی اعلام کرد که این افسر پلیس در نزدیکی محلی مورد اصابت قرار گرفت که اعتراضات به قتل «مایکل براون» نوجوان سیاهپوست آمریکایی در آنجا برگزار شده بود.

,

وضعیت جسمانی این افسر پلیس هنوز مشخص نیست و هیچ اطلاعاتی درباره اینکه چه شرایطی به وجود آمده که منجر به تیراندازی به این افسر پلیس منتهی شده است. تنها گزارش شده است که این افسر پلیس از ناحیه بازو مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

,

روز گذشته نیز در اخبار دیگری گزارش شد که «توماس جکسون» رئیس پلیس شهر فرگوسن که اخیراً از خانواده مایکل براون و مردم این شهر به دلیل قتل این نوجوان سیاه‌پوست عذرخواهی کرده بود، برای نشان دادن همدردی خود به جمع تظاهرات معترضان در محوطه بیرونی دفترش پیوست؛ اقدامی که بلافاصله با شعارهای اعتراضی تجمع‌کنندگان و درگیری آنها با پلیس مواجه شد و معترضان خواستار استعفای او شدند.

,

رویترز نیز از ادامه درگیری‌ها در فرگوسن خبر داد؛ به نظر می رسد با گذشت بیش از یک ماه از کشته شدن نوجوان سیاهپوست در آمریکا، همچنان درگیری ها در ایالت میسوری ادامه داشته است و پلیس آمریکا توانایی خاموش کردن این درگیری ها را ندارد.

,

, ,

افزایش ناعدالتی ها و همچنین رواج خشونت میان پلیس آمریکا یکی از دلایل عمده و اصلی ادامه دار بودن این ناآرامی ها بوده است که تا کنون تعداد زیادی از معترضان نیز توسط پلیس دستگیر شده اند.

,

ماه گذشته، پلیس آمریکا در ایالت میسوری با شلیک به نوجوانی سیاه‌پوست در شهر فرگوسن وی را به ضرب گلوله کشت. به دنبال این حادثه بسیاری از مردم به خیابان‌ها آمدند و خواستار اجرای عدالت در مجازات متخلفین این حادثه و جلوگیری از وقوع حوادث مشابه شدند، اما نیروهای پلیس اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم را به آشوب کشیده و بسیاری را بازداشت کردند.

,

این در حالی بود که پلیس آمریکا به طور ناعادلانه تاکنون بسیاری از سیاه‌پوستان در آمریکا توسط پلیس بازداشت شده و حتی به جرم‌های اثبات نشده محکوم شده اند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه