اخبار داغ

گزارشی از بازار لوازم خانگی؛

ترس از نبودِ کالا فیتیله قیمت‌ها را بالا کشید/ وقتی فروشندگان زمان افزایش قیمت را اعلام می‌کنند!

ترس از نبودِ کالا فیتیله قیمت‌ها را بالا کشید/ وقتی فروشندگان زمان افزایش قیمت را اعلام می‌کنند!
این روزها گرانی و افزایش قیمت به مساله‌ای عادی در بازار لوازم خانگی تبدیل شده است و چیزی که به تازگی به این آشفتگی تبدیل شده حرف از نبودِ کالاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، کافی است تازه ازدواج کرده باشید تا هر روز و هر ماه درگیر خرید لوازم خانگی شوید و قیمت ساعت به ساعت کالاها را داشته باشید. در این صورت است که پی به آشفته بازار لوازم خانگی خواهید بُرد و دست به دهان به تماشای آش شله قلم‌کاری که از چند ماه قبل پخته شده، خواهید ایستاد. این روزها نه تنها گرانی بلکه فکرِ نبودِ کالا نیز مردم را آزار می‌دهد؛ آنان که برای تهیه جهیزیه و یا وسیله‌ای ضروری مجبور هستند به سراغ بازار بروند سعی می‌کنند هرچه زودتر خرید کنند تا مبادا به قحطی کالای خانگی بیافتند! دیگر مساله تنها گرانی سرسام آور در این بازار نیست بلکه حرف از نبودِ کالاست!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج, کافی است تازه ازدواج کرده باشید تا هر روز و هر ماه درگیر خرید لوازم خانگی شوید و قیمت ساعت به ساعت کالاها را داشته باشید. در این صورت است که پی به آشفته بازار لوازم خانگی خواهید بُرد و دست به دهان به تماشای آش شله قلم‌کاری که از چند ماه قبل پخته شده، خواهید ایستاد. این روزها نه تنها گرانی بلکه فکرِ نبودِ کالا نیز مردم را آزار می‌دهد؛ آنان که برای تهیه جهیزیه و یا وسیله‌ای ضروری مجبور هستند به سراغ بازار بروند سعی می‌کنند هرچه زودتر خرید کنند تا مبادا به قحطی کالای خانگی بیافتند! دیگر مساله تنها گرانی سرسام آور در این بازار نیست بلکه حرف از نبودِ کالاست!,

در انبار هیچ چیز نداریم، شرکت دیگر جنس تحویل نمی‌دهد!

, در انبار هیچ چیز نداریم، شرکت دیگر جنس تحویل نمی‌دهد!,

کمتر از یک ماه قبل وقتی برای خرید چندین قلم لوازم خانگی به سراغ این بازار رفته بودیم با قحطی همزنِ ایرانی مواجه بودیم! در حالیکه برخی برندهای خارجی همچنان در بسیاری از مغازه‌ها موجود بود اما دریغ از یک همزن ایرانی در بازار بزرگِ مشروطه! البته برخی برندهای خارجی نیز رو به اتمام بود و فروشنده تشویقمان می‌کرد که حتما خرید کنیم که شاید دیگر گیرمان نیاید. به سراغ نمایندگی یکی از برندهای ایرانی که رفتیم وقتی سراغ کالای مورد نظرمان را گرفتیم تازه با عمقِ فاجعه مواجه شدیم. فروشنده اعلام کرد که شرکت دیگر از این کالا تحویل نمی‌دهد و ماهم دیگر کالایی با این برند نداریم! 

,

چندین مغازه دیگر هم پاسخ‌های مشابهی ارائه می‌دادند و از نبودِ کالا می‌گفتند! دستِ آخر در یکی از مغازه‌ها تنها همزن باقی مانده را خریدیم تا شاید پیروزِ میدان یافتن لوازم خانگی در بازار باشیم اگرچه در هر صورت بازنده میدانی بودیم که چند ماه قبل همین جنس را 90 هزار تومان می‌فروختند و حال به 210 هزار تومان رسیده بود!

,

البته ترس از همینِ نبودِ کالا در بازار نیز مردم را به سمت مغازه‌ها کشانده و هرکسی سعی دارد که فرصت را از دست نداده و خرید کند. اگر تا همین یک سالِ قبل بحث بر سر مارکِ خوب و کیفیت بود حالا بحث بر سر این است که این کالاها را ولو گران بخریم تا مبادا تمام شود و به ما نرسد! جنس ایرانی در حالیکه سال‌هاست شعارِ حمایت از کالای داخلی می‌دهیم نایاب است و اجناسِ خارجی بسیار گران، هرکسی هم که به سراغ بازار می آید سعی می‌کند تمام بازار را زیر و رو کند تا متنساب با بودجه‌اش خرید کند و دیگر مهم نیست که کیفیت چگونه است چون در این قحطی کالا همین خرید نیز غنیمت به شمار می آید.

,

, ,

از شنبه 10 تا 15 درصد کالاها گران می‌شود!

, از شنبه 10 تا 15 درصد کالاها گران می‌شود!,

به سراغ یکی دیگر از مغازه‌های لوازم خانگی که می‌رویم اصرار دارد همین امروز خرید کنیم چون شنبه قیمت‌ها 10 تا 15 درصد افزایش پیدا می‌کند. وقتی هم که سوال می‌کنیم این همه گران شده دیگر برای چه گران شود و از کجا می‌دانید که گران خواهد شد، می‌گوید: " این را که همه اصناف لوازم خانگی می‌دانند منتهی به مشتری‌ها نمی‌گویند که آنها نترسند اما همه می‌دانند گرانی بیشتری در راه است و با این وضعیت بازار شاید بسیار بیشتر از 20 درصد هم گران شود!"

,

این فروشنده ادامه می‌دهد:" امروز خرید کنید بهتر از فرداست و فردا بهتر از پس‌فردا! اصلا فکرش را هم نکنید که قیمت‌ها پایین می آید بلکه باید دعا کنیم که بیشتر از این لوازم خانگی گران نشود والا خبری از ارزانی نیست که منتظر آن بمانید!"

,

آشفتگی و ترس در بازار لوازم خانگی به قدری است که همین حرف‌هایی که به نظر می‌رسد ترفندی برای فروختن کالا باشد به حقیقت می‌پیوندد. نبودِ نظارت هم از سوی دیگر اوضاع را بحرانی کرده است به طوریکه کالایی که یک هفته قبل به شما 260 هزار تومان گفته‌اند را در هفته جاری 280 هزار تومان به شما می‌فروشند و شما هم نمی‌توانید آخ بگویید چون همه جا روال همینطور است.

,

به نظر می‌رسد این روزها وضعیت بازار لوازم خانگی به دلیل فراگیر نبودن برای تمام جامعه و در سایه‌ی فراموشی نه تنها با سرعتِ 160 به سمت افزایش بیش از پیش قیمت‌ها حرکت می‌کند بلکه حتی با شایعه و صحبت‌هایی در خصوص نبودِ کالا نیز قرار است مردم را رنج دهد و تنها چیزی هم که نصیب مشتریان این بازار خواهد شد فشارِ اقتصادی ناشی از عدم نظارت خواهد بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه