اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان:

سهم هر هرمزگانی از سرانه فرهنگی کمتر از 600تومان/ میانگین فضای فرهنگی در بندرعباس برای 64نفر یک متر است

سهم هر هرمزگانی از سرانه فرهنگی کمتر از 600تومان/ میانگین فضای فرهنگی در بندرعباس برای 64نفر یک متر است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان با بیان اینکه سهم هر هرمزگانی از سرانه فرهنگی کمتر از 600تومان می باشد، گفت: میانگین فضای فرهنگی در بندرعباس برای 64نفر معادل یک متر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛رضا کمالی زرکانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه هرمزگان جز پنج استان های برتر کشور از لحاظ فروش کتاب است، اظهار کرد:اولین نمایشگاه کتاب هرمزگان در سال 70در مصلی بندرعباس برگزار شد که در طول سال های گذشته به دلیل برخی مشکلات دچار وقفه شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با بیان اینکه شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان با وجود موانع و مشکلات پیش رو از هشتم تا 13اسفند ماه با فعالیت 332 غرفه در محل دائمی نمایشگاههای بندرعباس برپا می شود، گفت:در این دوره از نمایشگاه 400ناشر و نمایندگی انتشارات مهمان نمایشگاه هرمزگان هستند و 78هزارو 986 عنوان کتاب را به فروش می رسانند.

,

کمالی با اشاره به فعالیت پنج ناشر استانی در نمایشگاه افزود:میزان یارانه کتاب امسال 700میلیون توماناست که نسبت به سال گذشته بیش از پنج درصد افزایش داشته است.

,

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب امسال با 30درصد تخفیف در اختیار خریدار قرار می گیرد که 10درصد از طریق ناشران و 20درصد بواسطه بانک های مستقر در نمایشگاه عرضه می شود.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه نمایشگاه کتاب هرمزگان از لحاظ اجرای برنامه های جمعی جز استان های برتر کشور است،یادآور شد: اجرای برنامه های قصه گویی، نمایش کودک، اجرای موسیقی کودک، برپایی آموزشگاه موسیقی ترانه وشب های فرهنگی از جمله برنامه های پیرامونی جشنواره کتاب استان است.

,

وی با اشاره به اینکه نرخ جهانی فضای فرهنگی برای هر نفر یک متر است که این رقم در کشور ما برای هر هفت نفر معادل یک متر است، ادامه داد:در بسیاری از شهرهای هرمزگان میانگین فضای فرهنگی برای هر نفر بین 30نفر تا 100متغیر است که در شهرستان بندرعباس برای 64نفر معادل یک متر فضای فرهنگی وجود دارد.

,

کمالی با بیان اینکه سرانه فرهنگی هرمزگان بسیار پایین تر از نرخ کشوری است، خاطرنشان کرد:سهم هر هرمزگانی از سرانه فرهنگی کمتر از 600تومان است لذا فرهنگ اساس یک جامعه است و باید به عنوان مطالبه عمومی مطرح شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه