اخبار داغ

دیدگاه نمایندگان مجلس در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب؛

رهبری چارچوب را تعیین کردند و وظیفه بر عهده ماست/ اصلاح نظام اداری یکی از ضرورت‌های مورد اشاره در بیانیه گام دوم انقلاب

رهبری چارچوب را تعیین کردند و وظیفه بر عهده ماست/ اصلاح نظام اداری یکی از ضرورت‌های مورد اشاره در بیانیه گام دوم انقلاب
عضو کمیسیون فرهنگی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب چارچوب کلی را مقام معظم رهبری ترسیم کرده و ضورت اولیه را مشخص کردند و از این پس برخی از تکالیف بر عهده مجلس، دولت و برخی دستگاه‌های دیگر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با آناج در خصوص بیانیه مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب اظهار داشت: بعد از چهل سالگی، انقلاب اسلامی قطعا به بلوغ رسیده است که مستلزم برخی حرکت‌ها و رفتارهاست که به چارچوب کلی نیاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: این چارچوب کلی را مقام معظم رهبری ترسیم کرده و ضورت اولیه را مشخص کردند و از این پس برخی از تکالیف بر عهده مجلس، دولت و برخی دستگاه‌های دیگر است؛ چیزی که در گام دوم انقلاب هم باید برداشته شود هم همین مساله می‌باشد.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: یکی از مهمترین مسائلی که رهبری در این بیانیه بر آن اشاره داشتند جوانان و به کارگیری آنان در عرصه‌های مختلف بود که برای اینکه جوانان بتواند تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باشند باز شدن فضا مورد نیاز است.

,

وی افزود: برای این مساله هم باید زیرساخت‌هایی مانند اصلاح نظام اداری کشور فراهم شود؛ نظام اداری کشور نتوانسته به ویژه در دو دهه اخیر کارآمد ظاهر شود و دلیل این مساله نیز عدم بروزرسانی، عدم اصلاح شرایط و ورود نیافتن نخبگان به این نظام اداری بوده است.

,

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: همین مساله نیز باعث شده که هر کس به این نظام اداری وارد می‌شود دچار فرسایش شود و اصلاح نظام اداری یکی از همین ضرورت‌هایی است که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مورد اشاره قرار گرفته تا نظام اداری ما هم سبک هم چابک شود و نخبگان به عرصه بیایند.

,

وی گفت: اگر نظام اداری بتواند خودش را به این اسلحه مجهز کند قطعا تحولی اتفاق خواهد افتاد، البته باید این واقعیت را قبول کنیم که نظام مدیریتی کشور به جهت غفلت از تربیت مدیران جوان و لایق و توانمند بخش عمده‌ای از افرادی که چنین توانی دارند از دور خارج شده و به جای آنها افرادی که با مراکز قدرت و رانت در ارتباط هستند بر سرکار می‌آیند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه