اخبار داغ

طراح گریم سینما در گفتگو با دانا؛

فقدان کارشناسان خبره در هیات داوران جشنواره فجر حس شد/ به علی نصیریان بعد از 37 دوره سیمرغ درجه 2 دادند!/ رئیس سازمان سینمایی در این حرفه تخصص و رزومه ندارد

فقدان کارشناسان خبره در هیات داوران جشنواره فجر حس شد/ به علی نصیریان بعد از 37 دوره سیمرغ درجه 2 دادند!/ رئیس سازمان سینمایی در این حرفه تخصص و رزومه ندارد
حجت اله بابایی طراح گریم گفت: چگونه می شود یک فیلم در 13 بخش نامزد جایزه شود و در 6 بخش آن جایزه دریافت کند که 3 جایزه مربوط به بخش بازیگری باشد؟ یعنی در فیلم های دیگری بازیگری وجود نداشت که مستحق جایزه گرفتن باشد؟ این که استاد علی نصیریان بعد از 37 دوره برگزاری جشنواره سیمرغ بازیگری دریافت می کند و آن به گفته خودش سیمرغ در جه 2، نشان دهنده این است که تیم های داوری خیلی دقیق و درست کار نکرده اند.
[

حجت اله بابایی طراح گریم سینما و تلویزیون در خصوص سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: هر سال کم و کاستی های فراوانی در جشنواره فیلم فجر دیده می شود اما در جشنواره امسال این مهم بیشتر به چشم می خورد؛ جشنواره ای که در سال های قبل در سطح بین الملل برگزار می شد را به دو بخش تقسیم کرده اند و بخش بین الملل را در زمانی دیگر و به صورت جداگانه برگزار می کنند که به نظر من این اتفاق جالبی نیست و باعث می شود سطح جشنواره فیلم فجر نازل شود.

, حجت اله بابایی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: برخی از فیلم هایی که به جشنواره راه یافته بودند از سطح کیفی بالایی برخوردار نبودند، احتمال این وجود دارد که صرف نام تهیه کننده یا کارگردان، فیلم را انتخاب کرده اند، فیلم هایی را در جشنواره از بزرگانی دیدیم که به هبچ عنوان در سطح نام و کارنامه آن ها نبود و این مسئله را طرح می کند که چرا باید چنین فیلمسازان بنامی با آثاری ضعیف به جشنواره بیایند؟

,

, ,

این گریمور سینما اظهار داشت: چگونه می شود یک فیلم در 13 بخش نامزد جایزه شود و در 6 بخش آن جایزه دریافت کند که 3 جایزه مربوط به بخش بازیگری باشد؟ یعنی در فیلم های دیگری بازیگری وجود نداشت که مستحق جایزه گرفتن باشد؟ این که علی نصیریان بعد از 37 دوره برگزاری جشنواره سیمرغ بازیگری دریافت می کند و آن هم به گفته خودش سیمرغ درجه 2، نشان دهنده این است که تیم های داوری خیلی دقیق و درست کار نکرده اند.

,

 

,

بابایی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد به خصوص سازمان سینمایی باید نظارت بهتر و دقیق تری بر جشنواره فجر داشته باشد و از افراد متخصص و خبره استفاده کنند، البته که هیات داوران از هنرمندان و کارشناسان با تجربه و خبره تشکیل می شود اما بهتر است که مقداری کار را تخصصی تر کنند، یعنی تدوینگر، کارگردان، بازیگر، گریمور، فیلمبردار و... هیات داوران را تشکیل دهند، این گونه داوری ها به سمت واقعیت و انصاف بیشتر نزدیک می شود.

, بابایی,

, ,

وی اذعان داشت: زمانی که ما می بینیم رئیس سازمان سینمایی در این حرفه تخصص و رزومه ای ندارد چه انتظاری می توانیم از جشنواره داشته باشیم؟ سینما نیازمند مدیرانی لایق است که از جنس خود سینما باشند، وزارت ارشاد باید تمهیدات لازم را در این باره بیاندیشد.

,

 

,

حجت اله بابایی در پایان گفت: در دو سال اخیر حواشی ای را در افتتاحیه و اختتامیه دیدیم که در شان این سینما و این کشور نبود، بعد از این که 37 دوره برگزاری جشنواره فجر باید شاهد پیشرفت ان باشیم نه این که هر دوره پسرفت را در این جشنواره ببینیم، با توجه به این هزینه های گزاف و هنگفتی که برای جشنواره می کنند انتظار می رود که فستیوال بهتری را ببینم و لازم به ذکر است که این بودجه ها متاسفانه شفاف سازی نمی شود، در صورتی که این بودجه ها را می توانیم صرف زیرساخت های سینما کنیم و به جوان تر ها بیشتر میدان دهیم.

, حجت اله بابایی,

 

,


 

,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه