اخبار داغ

حواشی تودیع و معارفه مدیرکل ارشاد قزوین؛

به‌چشم آمدن جای‌خالی امام‌جمعه و تلاش بی‌نتیجه برای مدیری که قرار نبود بازنشسته شود!

به‌چشم آمدن جای‌خالی امام‌جمعه و تلاش بی‌نتیجه برای مدیری که قرار نبود بازنشسته شود!
امروز با گذشت یک ماه از تکذیب بازنشستگی مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قزوین، شاهد تودیع و معارفه این مدیرکل بودیم که با حواشی خاصی همراه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، در ماه‌های اخیر زمزمه تغییرات در مدیریت اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قزوین به گوش می‌رسید و خبرها حاکی از بازنشستگی اکبر اسکندری نژاد مدیرکل این اداره بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

اما، اسکندری نژاد یک ماه پیش در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه استان در اداره کل ارشاد قزوین برگزار شد در پاسخ خبرنگاران درباره بازنشستگی وی، با بیان دلایل و تبصره‌هایی از سوی وزارتخانه و نهادهای مرتبط نیز حضور خود را کاملا قانونی و شرعی بیان کرد.

,

امروز با گذشت یک ماه از تکذیب بازنشستگی مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قزوین، شاهد تودیع و معارفه این مدیرکل بودیم که با حواشی خاصی همراه بود.

,

این مراسم با حضور مسئولان استانی و کشوری و البته برخی چهره‌های سیاسی برگزار شد و نکته قابل توجه حضور برخی افراد ناآشنا در حوزه فرهنگ بود.

,

نگرانی و نارضایتی را می‌شد در چهره‌های برخی از کارکنان این اداره کل دید که حاکی از نارضایتی از این تغییرات بود.

,

در اواسط این مراسم آیت الله تاکندی به دلیل شرایط سخت جسمانی با ویلچیر در جلسه حضور یافت و جای خالی آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و مسئول شورای فرهنگ عمومی استان نمایان بود که علت آن کسالت وی بیان شد.

,

علی رغم فضای سکوت و نوعی رخوت که در مراسم حاکم بود اما تشویق‌های بلند مدیرکل جدید از سوی عده‌ای، تامل برانگیز بود.

,

, , ,

اکبر اسکندری نژاد به عنوان اولین سخنران در ابتدای صحبت‌هایش به تشکر ویژه از حضور سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز که در مراسم حضور داشت، پرداخت.

,

وی در ادامه گفت: به دلیل فعالیت‌های انقلابی‌ و رزمندگی یک احساس آرمان‌گرایی در من ایجاد شد که برای میل به آن باید فعالیت‌هایی را انجام می‌دادم که به اعتقاد من این آرمان‌ها از طرق فعالیت‌های سیاسی بود که اتفاق میفتاد.

,

مدیرکل سابق اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی افزود: بعد از جنگ که قدری آرامش گرفتیم مصادف شد با ایام دوم خرداد و من به همراه دوستانم ستاد اقای خاتمی را در قزوین پیگیری و راه‌اندازی کردیم.

,

اسکندری نژاد ادامه داد: به اعتقاد قلبی رسیده بودم که اگر قرار است اتفاق و تغییری در جامعه بیفتد گفتمان اصلاح طلبی به دلیل پاسخ گویی مفید است و لذا در این مشی جلو آمدیم و هزینه هم پرداخت کردیم.

,

وی ابراز کرد: اما هر چه پیش آمدیم از آرمان‌ها فاصله گرفتیم و نیل به مقصود کمتر شد و قطعا توفیقات سیاسی در بستر فرهنگی است که محقق می‌شود، بعد از استقرار دولت بنا به تعاملی که داشتم توصیه‌های فراوانی به من شد در باب مسئولیت سیاسی و اداری اما بنده بلافاصله اداره فرهنگ و ارشاد را انتخاب کردم.

,

این مسئول گفت: اگر می‌خواهیم به اهداف اقتصادی و سیاسی برسیم باید زیرساخت‌های فرهنگی را درست کنیم، متاسفانه این سقوطی که در مباحث اعتقادی و فرهنگی اتفاق میفتد اگر اقدامی نکنیم قعطا به ناکجاآباد می‌رسیم که ویرانی سیاسی و اقتصادی بعد از تعریف می‌شود.

,

 

,

, , ,

اسکندری نژاد افزود: البته این به این معنا نیست که همه رسالت فرهنگ متوجه اداره فرهنگ است، فرهنگ یک کنش عمل گرایانه است که نمی‌شود همه را اداری و دولتی تلقی کنیم.

,

وی اذعان داشت: اگر به این نگاه برسیم که اول باید بخش فرهنگ درست شود تا سایر مسائل نیز دیگر نه من باید خیلی ناخرسند باشم که این مسئولیت را ترک می‌کنم و نه آقای حسینی باید خیلی خرسند باشند که این مسئولیت را بر عهده می‌گیرند.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه انتصاب بنده بلافاصله مصادف شد با انتخابات مجلس، رییس جمهوری و شورا و برایند این انتخابات حضور دوستان ما در این فضا بود و با وجود این سرمایه اجتماعی احساس تنهایی و نقصان نکردیم.

,

اسکندری نژاد افزود: از آنجایی که کارهایی که کردیم کمتر از کارهایی است که نکردیم لذا گزارش کار نمی‌دهم.

,

وی صحبت‌هایش را با این شعر از حافظ به اتمام رساند” وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم/ که در طریقت ما کافریست رنجیدن”

,

, , ,

علی اصغر کاراندیش معاون وزیر ارشاد به عنوان میهمان ویژه مراسم روی سن قرار گرفت تا درباره تغییر و تحول جدید در اداره ارشاد استان قزوین توضیح دهد.

,

وی اظهار کرد: امروز از آقای اسکندری نژاد خداحافظی می‌کنیم اما وی همچنان یک فردی فرهنگی، رزمنده و انقلابی هستند؛ به جز بحث استخدامی و بازنشستگی دلیل دیگری برای تودیع این مدیرکل وجود ندارد.

,

کاراندیش گفت: ما در این ۶ماه گذشته خیلی تلاش کردیم که مشکل استخدامی و بازنشستگی آقای اسکندری نژاد را به نحوی حل کنیم تا ادامه خدمت وی در اداره کل فرهنگ میسر شود و همه تلاش‌ها را کردیم اما نتیجه نداد.

,

معاون وزیر ارشاد ادامه داد: با وجود این شرایط مجبور شدیم که به دنبال جایگزین باشیم و در بین گزینه‌های مختلفی که از داخل استان و خارج استان آمدند و در کارگروه بررسی شد، اصلح‌ترین حجت الاسلام سید مهدی حسینی بود که سوابق مدیریتی فرهنگی داشتند.

,

بعد از اتمام سخنان معاون وزیر یکی از روحانیون حاضر در مراسم ایستاد و با صدای بلند خطاب به کاراندیش گفت: از جنابعالی و آقای صالحی و آقای زاهدی به خاطر این انتصاب به جا تشکر می کنم.

,

وی افزود: من از طرف جامعه طلاب به ویژه آیت الله تاکندی که در جلسه حضور دارند از این انتصاب قدردانی می‌کنم و استان قزوین به خاطر این انتخاب بسیار خوشحال است.

,

کاراندیش پس از اتمام اظهارات این روحانی گفت: “موفق باشید” و تیریبون را ترک کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه