اخبار داغ

شهردار تهران خبر داد

اجرای طرح ترافیک جدید تهران از تابستان / طرح جدید برای انتقال پادگان ٠٧

اجرای طرح ترافیک جدید تهران از تابستان / طرح جدید برای انتقال پادگان ٠٧
شهردار تهران اعلام کرد: طرح ترافیک جدید از تابستان سال آینده اجرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ایسنا، پیروز حناچی در حاشیه مراسم اختتامیه همایش «تهران، ۴ دهه معماری و طرح‌های شهری» با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که در خصوص مطالبات شهرداری از دولت تلاش زیادی در حال انجام است، گفت: خوشبختانه دولت نیز در این مورد گاردِ بازی دارد. سازمان حسابرسی نیز در دستگاه‌هایی که مطالبات شهرداری از دولت بیش از همه مربوط به آن‌هاست مستقر شده است؛ بخشی از این مطالبات احصاء شده و نمی‌توانیم بگوییم که در حوزه مطالبات و استفاده از ظرفیت فاینانس در توسعه حمل‌ونقل عمومی و آلودگی، حالت بن‌بست وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: درمورد این موضوعات فضای خوبی به وجود آمده است و ان‌شاءالله با کمک دولت از این مرحله عبور می‌کنیم. 

حناچی گفت: طرح ترافیک را نیز به شورای ترافیک می‌بریم و در آن‌جا مصوب می‌کنیم؛ در شورای ترافیک، نمایندگانی از وزارت کشور، پلیس راهور، شهرداری و سازمان حفاظت محیط‌زیست حضور دارند. ارزیابی تخصصی همکارانم درمورد طرح ترافیک در حال حاضر این است که در مقاطع کوتاه تاثیرگذار است، اما به‌شکل مستمر و در طولانی‌مدت بر روی آلودگی و ترافیک تاثیری ندارد.

حناچی خاطرنشان کرد: در طرح ترافیک تجدیدنظر می‌شود و طرح جدید از تابستان سال آینده به اجرا درخواهدآمد.

پیروز حناچی در اختتامیه همایش «تهران، چهار دهه معماری و طرح‌های شهری» نیز، به تجربه برنامه ریزی شهری در پایتخت اشاره کرد و گفت: در تهران بیش از پنج دهه برنامه‌ریزی را داریم؛ از طرح فرمانفرمائیان در سال ١٣۴٧ که چند دهه برای تهیه و اجرای آن وقت گذاشته شد، تا اقداماتی که اخیرا انجام شده است.

حناچی افزود: علی‌رغم تمام تلاش‌ها، علی‌رغم تمام دوره‌های که اراده ای نبود و علی‌رغم تمام دوره‌هایی که اراده وجود داشت و در عمل مسیر دیگری طی شد، حالا فرصتی است تا هر آن‌چه را که گذشته مورد بازبینی قرار دهیم. شاید یکی از دلایل نارضایتی این باشد که فرایندها را به طور کامل بررسی نکردیم و برای عوامل مخل و کمبود منابع، تمهیدات لازم را از پیش نیندیشیدیم.

شهردار تهران تصریح کرد: از دهه ۵٠ و در مصوبات شورای‌عالی شهرسازی، تنها به موارد آب و جمعیت حساسیت نشان داده می‌شد و هیچ‌گاه شورای‌عالی شهرسازی و معماری فرصت ریز شدن روی نتایج برنامه‌ها را نداشت. یا به‌عنوان مثال هیچ‌گاه فرصت پیدا نکردیم تا بیاموزیم چگونه می توانیم طرف‌های مختلف پروژه‌ها را پای میز مذاکره بیاوریم؛ چرا که شاید سخت‌ترین بخش کار همین است.

وی گفت: همواره از موضوع انتقال پادگان‌ها صحبت می‌کنیم، اما ذینفعان دیگر این موضوع نیز برنامه‌های روشن دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ زبان مذاکره با آن‌ها بسته نیست و مهم این است که یک استراتژی برد-برد تعریف شود تا چنین مذاکره‌ای به نتیجه برسد.

حناچی ادامه داد: در دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی پادگان ٠٧ را به نتیجه رساندیم و برایش طرح جدیدی تعریف کردیم که هم به تصویب نیروهای‌مسلح رسید، و هم به تصویب شورای‌عالی شهرسازی.

وی عنوان کرد: در حوزه معماری شهری نیز هم دولت، هم بخش خصوصی و هم شهرداری‌ها نقش عمده ای دارند. مهم این است که کیفیت را هدف و اصل قرار دهیم. در پروژه‌های ملی نیز هر جایی که کیفیت را هدف قرار دادیم، به کیفیت دست پیدا کردیم. درمورد نقش شهرداری‌ها هم نمی‌توانیم بگوییم که به‌طور مستمر، مسیر تعریف‌شده داشتیم؛ دوره‌هایی که در آن‌ها نخبگان جذب شدند، نتایج خوب بود و دوره‌هایی نیز که اساسا فکر کردن در آن‌ها صورت‌مسأله نبود، طبیعتاً نتیجه خوبی را شاهد نبودیم.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه طرح‌های شهری این است که اگر این چند دهه را دقیق بررسی کنیم، می‌بینیم که تنها در یک دهه به مقیاس کمتر از یک‌پانصدم توجه کردیم، و در باقی دهه‌ها کیفیت از مقیاس یک‌دوهزارم به بعد تعریف شد.

وی گفت: در سال‌های دفاع‌مقدس نمی‌شد انتظارات زیادی داشت، اما از اوایل دهه ٧٠ به بعد هم در شرایط عادی نبودیم؛ تاثیر مسایل اقتصادی بسیار زیاد بود، مخصوصا وقتی دورانی شروع شد که در آن از مدار قانون خارج شدیم؛ زمانی که تصمیم گرفتیم شهرها را بدون تعیین منابع روشن به مدیران بسپاریم و از آن‌ها بخواهیم روی پای خود بایستند. با این تصمیم مسیری را شروع کردیم که سرمایه‌ها را به سمت مسکن و ساختمان هدایت کرد، این امر تبعاتی نیز به دنبال داشت؛ چنان‌چه اگر امروز می‌بینید در طرح‌های توسعه عمران‌شهری از سد جمعیتی عبور کرده‌ایم، به این خاطر است که به فاکتورهای زیربنایی پای‌بند نبودیم.

انتهای پیام/

,

وی افزود: درمورد این موضوعات فضای خوبی به وجود آمده است و ان‌شاءالله با کمک دولت از این مرحله عبور می‌کنیم. 

حناچی گفت: طرح ترافیک را نیز به شورای ترافیک می‌بریم و در آن‌جا مصوب می‌کنیم؛ در شورای ترافیک، نمایندگانی از وزارت کشور، پلیس راهور، شهرداری و سازمان حفاظت محیط‌زیست حضور دارند. ارزیابی تخصصی همکارانم درمورد طرح ترافیک در حال حاضر این است که در مقاطع کوتاه تاثیرگذار است، اما به‌شکل مستمر و در طولانی‌مدت بر روی آلودگی و ترافیک تاثیری ندارد.

حناچی خاطرنشان کرد: در طرح ترافیک تجدیدنظر می‌شود و طرح جدید از تابستان سال آینده به اجرا درخواهدآمد.

پیروز حناچی در اختتامیه همایش «تهران، چهار دهه معماری و طرح‌های شهری» نیز، به تجربه برنامه ریزی شهری در پایتخت اشاره کرد و گفت: در تهران بیش از پنج دهه برنامه‌ریزی را داریم؛ از طرح فرمانفرمائیان در سال ١٣۴٧ که چند دهه برای تهیه و اجرای آن وقت گذاشته شد، تا اقداماتی که اخیرا انجام شده است.

حناچی افزود: علی‌رغم تمام تلاش‌ها، علی‌رغم تمام دوره‌های که اراده ای نبود و علی‌رغم تمام دوره‌هایی که اراده وجود داشت و در عمل مسیر دیگری طی شد، حالا فرصتی است تا هر آن‌چه را که گذشته مورد بازبینی قرار دهیم. شاید یکی از دلایل نارضایتی این باشد که فرایندها را به طور کامل بررسی نکردیم و برای عوامل مخل و کمبود منابع، تمهیدات لازم را از پیش نیندیشیدیم.

شهردار تهران تصریح کرد: از دهه ۵٠ و در مصوبات شورای‌عالی شهرسازی، تنها به موارد آب و جمعیت حساسیت نشان داده می‌شد و هیچ‌گاه شورای‌عالی شهرسازی و معماری فرصت ریز شدن روی نتایج برنامه‌ها را نداشت. یا به‌عنوان مثال هیچ‌گاه فرصت پیدا نکردیم تا بیاموزیم چگونه می توانیم طرف‌های مختلف پروژه‌ها را پای میز مذاکره بیاوریم؛ چرا که شاید سخت‌ترین بخش کار همین است.

وی گفت: همواره از موضوع انتقال پادگان‌ها صحبت می‌کنیم، اما ذینفعان دیگر این موضوع نیز برنامه‌های روشن دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ زبان مذاکره با آن‌ها بسته نیست و مهم این است که یک استراتژی برد-برد تعریف شود تا چنین مذاکره‌ای به نتیجه برسد.

حناچی ادامه داد: در دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی پادگان ٠٧ را به نتیجه رساندیم و برایش طرح جدیدی تعریف کردیم که هم به تصویب نیروهای‌مسلح رسید، و هم به تصویب شورای‌عالی شهرسازی.

وی عنوان کرد: در حوزه معماری شهری نیز هم دولت، هم بخش خصوصی و هم شهرداری‌ها نقش عمده ای دارند. مهم این است که کیفیت را هدف و اصل قرار دهیم. در پروژه‌های ملی نیز هر جایی که کیفیت را هدف قرار دادیم، به کیفیت دست پیدا کردیم. درمورد نقش شهرداری‌ها هم نمی‌توانیم بگوییم که به‌طور مستمر، مسیر تعریف‌شده داشتیم؛ دوره‌هایی که در آن‌ها نخبگان جذب شدند، نتایج خوب بود و دوره‌هایی نیز که اساسا فکر کردن در آن‌ها صورت‌مسأله نبود، طبیعتاً نتیجه خوبی را شاهد نبودیم.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه طرح‌های شهری این است که اگر این چند دهه را دقیق بررسی کنیم، می‌بینیم که تنها در یک دهه به مقیاس کمتر از یک‌پانصدم توجه کردیم، و در باقی دهه‌ها کیفیت از مقیاس یک‌دوهزارم به بعد تعریف شد.

وی گفت: در سال‌های دفاع‌مقدس نمی‌شد انتظارات زیادی داشت، اما از اوایل دهه ٧٠ به بعد هم در شرایط عادی نبودیم؛ تاثیر مسایل اقتصادی بسیار زیاد بود، مخصوصا وقتی دورانی شروع شد که در آن از مدار قانون خارج شدیم؛ زمانی که تصمیم گرفتیم شهرها را بدون تعیین منابع روشن به مدیران بسپاریم و از آن‌ها بخواهیم روی پای خود بایستند. با این تصمیم مسیری را شروع کردیم که سرمایه‌ها را به سمت مسکن و ساختمان هدایت کرد، این امر تبعاتی نیز به دنبال داشت؛ چنان‌چه اگر امروز می‌بینید در طرح‌های توسعه عمران‌شهری از سد جمعیتی عبور کرده‌ایم، به این خاطر است که به فاکتورهای زیربنایی پای‌بند نبودیم.

انتهای پیام/

,

وی افزود: درمورد این موضوعات فضای خوبی به وجود آمده است و ان‌شاءالله با کمک دولت از این مرحله عبور می‌کنیم. 

,

حناچی گفت: طرح ترافیک را نیز به شورای ترافیک می‌بریم و در آن‌جا مصوب می‌کنیم؛ در شورای ترافیک، نمایندگانی از وزارت کشور، پلیس راهور، شهرداری و سازمان حفاظت محیط‌زیست حضور دارند. ارزیابی تخصصی همکارانم درمورد طرح ترافیک در حال حاضر این است که در مقاطع کوتاه تاثیرگذار است، اما به‌شکل مستمر و در طولانی‌مدت بر روی آلودگی و ترافیک تاثیری ندارد.

,

حناچی خاطرنشان کرد: در طرح ترافیک تجدیدنظر می‌شود و طرح جدید از تابستان سال آینده به اجرا درخواهدآمد.

,

پیروز حناچی در اختتامیه همایش «تهران، چهار دهه معماری و طرح‌های شهری» نیز، به تجربه برنامه ریزی شهری در پایتخت اشاره کرد و گفت: در تهران بیش از پنج دهه برنامه‌ریزی را داریم؛ از طرح فرمانفرمائیان در سال ١٣۴٧ که چند دهه برای تهیه و اجرای آن وقت گذاشته شد، تا اقداماتی که اخیرا انجام شده است.

,

حناچی افزود: علی‌رغم تمام تلاش‌ها، علی‌رغم تمام دوره‌های که اراده ای نبود و علی‌رغم تمام دوره‌هایی که اراده وجود داشت و در عمل مسیر دیگری طی شد، حالا فرصتی است تا هر آن‌چه را که گذشته مورد بازبینی قرار دهیم. شاید یکی از دلایل نارضایتی این باشد که فرایندها را به طور کامل بررسی نکردیم و برای عوامل مخل و کمبود منابع، تمهیدات لازم را از پیش نیندیشیدیم.

,

شهردار تهران تصریح کرد: از دهه ۵٠ و در مصوبات شورای‌عالی شهرسازی، تنها به موارد آب و جمعیت حساسیت نشان داده می‌شد و هیچ‌گاه شورای‌عالی شهرسازی و معماری فرصت ریز شدن روی نتایج برنامه‌ها را نداشت. یا به‌عنوان مثال هیچ‌گاه فرصت پیدا نکردیم تا بیاموزیم چگونه می توانیم طرف‌های مختلف پروژه‌ها را پای میز مذاکره بیاوریم؛ چرا که شاید سخت‌ترین بخش کار همین است.

,

وی گفت: همواره از موضوع انتقال پادگان‌ها صحبت می‌کنیم، اما ذینفعان دیگر این موضوع نیز برنامه‌های روشن دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ زبان مذاکره با آن‌ها بسته نیست و مهم این است که یک استراتژی برد-برد تعریف شود تا چنین مذاکره‌ای به نتیجه برسد.

,

حناچی ادامه داد: در دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی پادگان ٠٧ را به نتیجه رساندیم و برایش طرح جدیدی تعریف کردیم که هم به تصویب نیروهای‌مسلح رسید، و هم به تصویب شورای‌عالی شهرسازی.

,

وی عنوان کرد: در حوزه معماری شهری نیز هم دولت، هم بخش خصوصی و هم شهرداری‌ها نقش عمده ای دارند. مهم این است که کیفیت را هدف و اصل قرار دهیم. در پروژه‌های ملی نیز هر جایی که کیفیت را هدف قرار دادیم، به کیفیت دست پیدا کردیم. درمورد نقش شهرداری‌ها هم نمی‌توانیم بگوییم که به‌طور مستمر، مسیر تعریف‌شده داشتیم؛ دوره‌هایی که در آن‌ها نخبگان جذب شدند، نتایج خوب بود و دوره‌هایی نیز که اساسا فکر کردن در آن‌ها صورت‌مسأله نبود، طبیعتاً نتیجه خوبی را شاهد نبودیم.

,

شهردار تهران در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه طرح‌های شهری این است که اگر این چند دهه را دقیق بررسی کنیم، می‌بینیم که تنها در یک دهه به مقیاس کمتر از یک‌پانصدم توجه کردیم، و در باقی دهه‌ها کیفیت از مقیاس یک‌دوهزارم به بعد تعریف شد.

,

وی گفت: در سال‌های دفاع‌مقدس نمی‌شد انتظارات زیادی داشت، اما از اوایل دهه ٧٠ به بعد هم در شرایط عادی نبودیم؛ تاثیر مسایل اقتصادی بسیار زیاد بود، مخصوصا وقتی دورانی شروع شد که در آن از مدار قانون خارج شدیم؛ زمانی که تصمیم گرفتیم شهرها را بدون تعیین منابع روشن به مدیران بسپاریم و از آن‌ها بخواهیم روی پای خود بایستند. با این تصمیم مسیری را شروع کردیم که سرمایه‌ها را به سمت مسکن و ساختمان هدایت کرد، این امر تبعاتی نیز به دنبال داشت؛ چنان‌چه اگر امروز می‌بینید در طرح‌های توسعه عمران‌شهری از سد جمعیتی عبور کرده‌ایم، به این خاطر است که به فاکتورهای زیربنایی پای‌بند نبودیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه