اخبار داغ

اینســتکــس چگونه پیمان‌های پولی دوجانبه را به حاشیه برد؟/فتونیوز

اینســتکــس  چگونه پیمان‌های پولی  دوجانبه را به حاشیه برد؟/فتونیوز
مسئولین دولت در طول هشت ماه مذاکره برجام اروپایی نسبت به اروپا ابراز اعتماد و حسن ظن کرده است، در صورتی که اروپا نشان داده است قابل اعتماد نیست. بنابراین دولت باید نسبت به اروپا بی‌اعتماد باشد و این بی‌اعتماد در رویکرد دولت نسبت به اروپا متبلور شود.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و با توجه به واقعیت‌های میدانی، نباید به اروپا اعتماد کرد؛ این در حالی است که دولت، قبل از این در موضع‌گیری‌های خود ابراز کرده است که نسبت به اروپا حسن ظن دارد.

,

در حقیقت برای تامین منافع ملی نیاز است دولت رویکرد خود نسبت به اروپا را عوض کند. واقعیت این است که دولتی که نسبت به اروپا بی اعتماد است، به امید توسعه‌ی کانال INSTEX نمی‌نشیند. هم کار ایجابی انجام می‌دهد و هم کار سلبی.

,

کار ایجابی این است که دولت بخش اعظم ظرفیت دیپلماسی اقتصادی خود را بر روی دیگر کشورها صرف کرده و روابط تجاری را با کشورهای همسایه و کشورهایی که در بالای فهرست شرکای تجاری ایران قرار دارند، تعمیق و سعی کند با انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه کانال‌های بانکی را باز کند.

,

کار سلبی این است که دولت تمام تعهدات ایران در برجام را تعلیق نماید و با توسعه گام به گام INSTEX، اقدام به اجرای گام به گام تعهدات خود در برجام کند؛ تا به این ترتیب اروپایی‌ها مجبور شوند برای حفظ برجام امتیاز بدهند.

,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه