اخبار داغ

واکنش معنادار مدیران استان نسبت به یک خطای نابخشودنی!

روزه سکوت استاندار آذربایجان‌غربی به جای برخورد قاطع/ ۳ فرماندار و یک مدیرکل در انتظار «عزل» یا «توبیخ»

روزه سکوت استاندار آذربایجان‌غربی به جای برخورد قاطع/ ۳ فرماندار و یک مدیرکل در انتظار «عزل» یا «توبیخ»
در حالی که ۶ روز از ماجرای رقص مختلط دختران و پسران در برابر۴ تن از مدیران ارشد استانی و شهرستانی می‌گذرد، استاندار آذربایجان‌غربی همچنان در روزه سکوت به سر می‌برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ماجرای رقص مختلط دختران و پسران نوجوان در برابر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی و ۳ تن از فرمانداران شهرستان‌های جنوبی این استان از روز ۵ شنبه گذشته رخ داده و با پرداختن رسانه‌ها به آن تبدیل به یکی از مطالبات حوزه فرهنگی استان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این موضوع تا حدی ناگوار و غیرقابل قبول بود که فردای آن روز یعنی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه به‌عنوان اصلی‌ترین تریبون عبادی، سیاسی سطح استان به یکی از مباحث محوری ارائه شده توسط نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تبدیل شد.

,

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، در این سخنان با تاکید بر لزوم ابراز ندامت مدیران حاضر در مراسم، خطاب به استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان مقام اجرایی ارشد استان نیز گفت: در چنین شرایطی باید مسئول اجرایی استان اقدام کند. «توبیخ» لازم است، «عزل» لازم است، هر برخوردی که لازم باشد انجام شود، انتظار است برخورد درست انجام شود.

,

پس از این اظهارات نماینده ولی‌فقیه در استان یعنی بالاترین مقام حکومتی خطاب به مقام ارشد اجرایی، فرمانداری بوکان که دبیرخانه جشنواره موسیقی یعنی همان محل رخ دادن این اتفاق ناخوشایند بود، بیانیه‌ای را منتشر که در قالب آن علاوه بر محکوم کردن انتقاد از رقص مختلط در برابر مدیران، چنین اقداماتی به عنوان ادامه راه شهدا و لبیک به فرمان رهبر انقلاب در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نیز نام برده شد!

,

همچنین روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان تریبون دفاع از مدیرکل، در پاسخی نامشخص و بدون هدف، تنها به چند حمله به رسانه‌های منتقد پرداخته و سپس این‌گونه آورد که «به منظور پرهیز از تکدر‌خاطر علمای استان به‌ویژه نماینده مقام معظم رهبری(مد ظله تعالی)، به استحضار ایشان می‌رساند که مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، منبعد، مراعات هرچه بیشتر جوانب احتیاط را در اجرای برنامه‌های آتی خود در اولویت قرار خواهد داد.»

,

در ۲ بیانیه صادر شده از سوی ارگان‌های مرتبط با ۲ مدیر حاضر در مراسم رقص مختلط دختران و پسران بالغ و به سن تکلیف رسیده، نه تنها نشانی از عذرخواهی یا تنبّه دیده نمی‌شود بلکه با نگاهی حق به جانب و طلب‌کارانه نسبت به موضع‌گیری رسانه‌ها و نیز نماینده ولی‌فقیه در استان قلم زده و تنها در خصوص دفاع از این اقدام نادرست و ناپسند خود تلاش کرده‌اند.

,

اما نکته جالب توجه و مهم در این میان، سکوت معنادار استاندار آذربایجان‌غربی به‌عنوان مخاطب اصلی سخنان حجت‌الاسلام قریشی و نیز مسئول اجرایی ارشد در این استان است که ترجیح داده به جای رسیدگی به وضعیت اسفبار فرهنگی و اجتماعی، خود را تنها محصور در حوزه اقتصادی با نگاه خارج‌محور کند که البته تاکنون در این زمینه نیز موفقیت و اقدام اثربخشی مشاهده نشده و این بخش نیز تنها به بخش دیدارها و اِعمال هزینه‌های سفر گروه‌های اقتصادی اروپایی ختم شده است!

,

محمدمهدی شهریاری که به‌عنوان استانداری غیربومی و البته آشنا به مفاهیم سیاسی و دموکراتیک در سطوح بین‌الملل شناخته می‌شود، در این روزها سرگرم دیدار و مصاحبه با «مستر تستر» و یا دیدار با مدیر یکی از شرکت‌های «نوسازی وسایل حمل و نقل عمومی» شده و ترجیح داده همچنان در مباحث فرهنگی که به‌عنوان زیربنای توسعه در هر زمینه‌ای شناخته می‌شود، سکوت اختیار کند.

,

با توجه به اینکه نیمی از هفته گذشته و اکنون ششمین روز وقوع آن اتفاق ناخوشایند در نزد مدیران ارشد حوزه سیاست و فرهنگ استانی و شهرستانی است، بهتر است استاندار آذربایجان‌غربی در زمینه رسیدگی هرچه سریع‌تر به موضوع و برخورد متناسب با عمل مدیران به‌ویژه مسببان اصلی این رویداد اقدام کرده و زمینه را برای تقدیر از اقدام انقلابی خود در تریبون بعدی نماز جمعه فراهم سازد.

,

چنین تخلفاتی از جانب مدیران، به تعبیر نماینده ولی‌فقیه در استان، نیازمند «توبیخ» یا «عزل» از سوی استاندار بوده و نباید به همین سادگی از کنار آن گذشت، چراکه اگر حضور مدیران آن هم مسئولین حوزه فرهنگ در مراسمات رقص و پایکوبی به امری عادی تبدیل شده و برخوردهای مناسب با آن انجام نشود قطعا در آینده زمینه‌ساز تخلفات گسترده‌تر و فرار از قانون به روش‌های این چنین خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه