اخبار داغ

مدیرکل کمیته‌ امداد آذربایجان‌شرقی عنوان کرد؛

بعد از نوسانات ارزی، یک شبه ۱۵ هزار خانوار به جمعیت تحت پوشش اضافه شدند/ نیاز به کمک‌های مردمی در سال آینده بیش از گذشته است

بعد از نوسانات ارزی، یک شبه ۱۵ هزار خانوار به جمعیت تحت پوشش اضافه شدند/ نیاز به کمک‌های مردمی در سال آینده بیش از گذشته است
کلامی گفت: بعد از نوسانات ارزی و به هم ریختن بازار یک‌شبه 15 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد آمد، در حالی که پیش‌بینی ما در سال 98 برای حمایت از ۵۰ هزار خانوار بود اما به ۷۵‌ هزار خانوار رسیده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمد کلامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ اظهار داشت: رسانه‌ها در انعکاس فقر و خدمات کمیته امداد بسیار تاثیرگذار هستند و نقش بی‌بدیل و امکان‌پذیری دارند، افتخار می‌کنم که بخشی از جمع این اصحاب رسانه بودم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: ما نهادی هستیم که تمام گرایش‌های سیاسی و فکری را در کنار خود برای ریشه‌کردن فقر همراه کرده‌ایم و به این مساله افتخار می‌کنیم.

,

مدیرکل کمیته‌ امداد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بعد از نوسانات بازار ۱۵ هزار خانواده در استان جذب این کمیته شدند، گفت: این اتفاق در سکوت و آرامش رخ داد البته کمیته امداد صرفا صندوق صدقات در ابعاد بزرگ نیست بلکه حامی تمامی عرصه‌ها و افراد جامعه است و به پویایی بازار کمک می‌کند.

,

وی افزود: ماهانه ۲۴ میلیارد تومان برای معیشت و سلامت امدادجویان پرداخت می‌کنیم و ۱۶ هزار دانش آموز تحت پوشش این کمیته در استان هستند که اگر این حمایت نبود بخش عمده‌ای از تحصیل باز می‌ماندند، همچنین ۹۰ درصد فرانشیز مددجویان نیز توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

,

کلامی با اشاره به نقش موثر کمیته امداد در حمایت از بازار و حمایت از انقلاب عنوان کرد: در سال ۹۷ علی‌رغم شدت یافتن تحریم‌ها برای ما سال توام با موفقیت بود به طور مثال در بخش مسکن سال گذشته ۶۰۲ مسکن ساخته شده بود در حالیکه در سال جاری این رقم به ۸۰۰ مسکن رسید که رتبه اول را در این خصوص در کشور داریم.

,

 وی ادامه داد: برای سال آینده پیش‌بینی ساخت ۱۰۰۰ مسکن را داریم و امیدواریم که تمام ایتام در استان را صاحب مسکن کنیم البته این کمک همراه با اعتبارات سپاه و بسیج سازندگی اتفاق خواهد افتاد.

,

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با اشاره به رشد ۱۹ درصدی صدقات در استان گفت: از لحاظ رشد صدقات در کشور اول هستیم؛ همچنین در کمک به محسنین ۵۷ درصد رشد و در کلیه شاخص‌ها ۳۴درصد رشد داشته‌ایم.

,

وی افزود: تا مهر ماه پول تمام درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و تا آذرماه پول پزشکان و داروخانه‌ها تسویه شده که از این لحاظ وضعیت خوبی داریم همچنین در بین دستگاه‌های اجرایی رتبه اول در ایجاد شغل را داریم.

,

کلامی با در خصوص کارهای فرهنگی این کمیته تصریح کرد: امسال  ۷ رتبه زیر هزار در کنکور داشتیم و بیش از هفت هزار نفر را به مشهد اعزام کردیم، از شفاف سازی اطلاعات هراسی نداریم و هر رسانه‌ای ریز اطلاعات هزینه‌ها را که بخواهد در اختیار آنان می‌گذاریم.

,

وی عنوان کرد: کشت زعفران بدون خاک، کلاس نسخه‌خوانی، پرورش شتر، کاشت درختان پسته در حوزه آبریز دریاچه ارومیه از جمله کارهایی است که کمیته امداد در جهت اشتغالزایی انجام داده و با برگزاری کلاس‌هایی نظیر نسخه‌خوانی بیش از 200 نفر از بانوان تحت پوشش کمیته امداد در داروخانه‌های استان مشغول به کار شده‌اند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان تشریح کرد: نسبت به جمعیت کمترین مددجو در سال ۹۶ و هشت ماهه نخست ۹۷ بود اما بعد از نوسانات ارزی و به هم ریختن بازار یک‌شبه 15 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد آمد، در حالی که پیش‌بینی ما در سال 98 برای حمایت از ۵۰ هزار خانوار بود اما به ۷۵‌ هزار خانوار رسیده‌ایم و بودجه ما کفاف این جمعیت را نمی‌دهد به همین دلیل نیاز به کمک‌های مردمی در سال آینده بیش از هرسالی است.

,

وی در پایان در خصوص درآمدهای صندوق صدقات خانگی خاطرنشان کرد: ۴۵۰ هزار مشترک صندوق صدقات خانگی دارند که از کل صندوق‌ها درآمد در سال ۹۵، 9 میلیارد تومان در سال ۹۶،11 میلیارد و در 11 ماهه نخست سال ۹۷ بیش از 13 میلیارد تومان بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه