اخبار داغ

گزارشی از مشکلات هنرمندان کرمانی؛

عدم وجود سالن استاندارد دولتی در استان/استقبال مردم از تئاتر در کرمان افزایش یافته است

عدم وجود سالن استاندارد دولتی در استان/استقبال مردم از تئاتر در کرمان افزایش یافته است
از سال 96 استقبال مردم کرمان از تئاتر نسبت به سال های گذشته رشد خوبی داشته است و باید این پشتوانه مردمی حفظ شود زیرا که تا بلیط فروشی نشود تئاتر رشد نمی کند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راه آرمان؛تئاتر با پیشینه تاریخی خود همواره یکی از هنرهای مورد توجه مردم است و توانسته در طول ادوار مختلف و در فراز و نشیب ها جایگاه خود را حفظ کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در استان کرمان اهالی تئاتر خیلی از وضع موجود رضایت نداشته اند در  همین خصوص به سراغ یکی از کارگردانان تئاتر رفتیم  تا مشکلات تئاتر را از زبان اهالی تئاتر بشنویم .

,

امین شجاعی کارگردان تلویزیون و تئاتر در گفتگو با  خبرنگار راه آرمان در خصوص امنیت شغلی بازیگران تئاتر عنوان کرد :علی رغم اینکه تئاتر نیاز به مطالعه زیاد تمرینات حرفه ای برروی بدن و بیان دارد متاسفانه در استان به دلیل اینکه تئاتر در آمد کافی را ندارد بازیگر تئاتر حرفه ای به معنای اینکه تنها وقتش و تمام تمرکزش بر روی تئاتر باشد نداریم همه ی بازیگران استان تئاتر را به عنوان حرفه ی دوم در نظر گرفته اند و این باعث می شود که وقتی حرفه ی اصلیشان تئاتر نباشد دراین زمینه دراستان پیشرفت کمتری داشته باشیم .

,

شجاعی با اشاره به اینکه ابتدایی ترین بخش در تئاتر بخش سخت افزاری عنوان کرد : متاسفانه در استان سالن استاندارد دولتی که گروه ها بتوانند بدون دغدغه در آن تمرین و اجرا داشته باشند وجود ندارد، تنها سالن های خصوصی وجود دارند که معمولا گروه ها توان اقتصادی استفاده از آن ها را ندارند.

,

وی در پایان افزود : در دنیا متولیان فرهنگ وهنر شهرداری ها هستند ولی متاسفانه در کشور ما این مسئله به گردن اداره ارشاد افتاده است که این سازمان هم محدودیت های خودش را دارد ما به شدت در زمینه تبلیغات مشکل داریم به همین خاطر معمولا استقبال خوبی از تئاتر نمی شود.

,

محمدی معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به اینکه تئاتر استان هنوز حرفه ای نشده است؛اما به سمت حرفه ای شدن پیش می رود عنوان کرد: انجمن هنرهای نمایشی طرحی را دارد که تئاتر را به سمت حرفه ای شدن پیش می برد و در راستای همین طرح در استان کرمان اقداماتی در حال انجام است تا یک سری سازه کارهایی فراهم شود که هنرمندان تئاتر را به عنوان یک حرفه و شغل دنبال بکنند و در طول سال فعالیت داشته باشند گروه های تئاتر ثبت ومشخص شوند تابتوانند در آمد کافی را کسب کنند .

,

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تاکید بر اهمیت استقبال مردم از تئاتر اظهار داشت: از سال 96 استقبال مردم کرمان از تئاتر نسبت به سال های گذشته رشد خوبی داشته است و باید این پشتوانه مردمی حفظ شود زیرا که تا بلیط فروشی نشود تئاتر رشد نمی کند .

,

محمدی در خصوص تبلیغات تئاتر عنوان کرد :در ضمینه ی تبلیغات اداره ارشاد وظیفه صدور مجوز را دارد و انجامش با همکاری شهرداری و موسسات و گروه هایی که کار انجام می دهند است .تعاملاتی بین شهرداری و انجمن هنرهای نمایشی صورت گرفته است که خدمات خوبی در این زمینه انجام می شود .

,

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان مشکلاتی در ضمینه سالن های نمایش وجود دارد عنوان کرد : خوشبختانه طی تفاهمی که بین اداره فرهنگ و ارشاد و شهرداری های استان صورت گرفته است و در شهرستان ها پلاتو هایی ساخته شده و تحویل انجمن های نمایش داده شده است .

,

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد:در استان کرمان یک پلاتو در مجتمع فرهنگی هنری است ،به دلیل نشست کردن ناچار به اصلاح زیر ساخت ها شد تعمیرات اساسی زیادی صورت گرفته است و به یک سالن مجهز درجه یک برای اجرا های تئاتر تبدیل شده است .که تا اردیبهشت ماه تجهیزاتش کامل میشود و تحویل انجمن نمایش داده می شود و بخش زیادی از مشکلات مرکز استان در ضمینه فضاهای فرهنگی و هنری برطرف می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه