اخبار داغ

عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با دانا:

مجبور هستیم که آبروداری کنیم/ اعتراض شورا به تاخیر شهرداری در استقبال از نوروز/ مانند گذشته نمی توانیم خدمات ارائه دهیم/ با نظر حق شناس در ماجرای نامه به شهردار موافقم/ یک دست بودن اعضای شورا موجب خودسانسوری شده است

مجبور هستیم که آبروداری کنیم/ اعتراض شورا به تاخیر شهرداری در استقبال از نوروز/ مانند گذشته نمی توانیم خدمات ارائه دهیم/ با نظر حق شناس در ماجرای نامه به شهردار موافقم/ یک دست بودن اعضای شورا موجب خودسانسوری شده است
حسن خلیل آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران درباره دلیل کندی حرکت و اقدامات شورا گفت: وقتی حرکت بر محور قانون انجام شود طبیعتا مقداری این حرکت کند است و البته فارغ از مقایسه با گذشته در حفظ شهر خیلی بهتر عمل کرده ایم.
[

حسن خلیل آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره کاهش سهم بخش فرهنگی اجتماعی شهر در بودجه پیشنهادی سال 98 شهرداری گفت: بودجه از سال گذشته کاهش داشته است و البته روز آخر بودجه نویسی تصویب شد که از محل درآمد فروش املاک شهرداری به حوزه فرهنگی اجتماعی اختصاص یابد که تا حدودی تقلیل سهم این بخش را جبران خواهد کرد؛ هرچند که این تغییر راضی کننده نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به این افزایش میزان افزایش بودجه گفت: با توجه به ترمیمی که اتفاق افتاد ان شاءالله بتوانبم در سال آینده فعالیت فرهنگی اجتماعی هدفمندتر و ساماندهی شده تری داشته باشیم.

,

خلیل آبادی در ارزیابی عملکرد شورای شهر تهران تا کنون گفت: نظر بنده در ارزیابی کیفی شورا این است که عملکرد خوب بوده است.البته باید در این ارزیابی به مقدوراتی که شورا داشته توجه شود و براساس مقدورات و شرایط سنجید تا قضاوت درستی داشته باشیم.

,

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همراهی جریانی دولت و مجلس با شورا را کافی ندانست و گفت: الان دولت وضع خوبی ندارد و از نظر اقتصادی دچار مشکل دارد و این روی مدیریت شهری هم اثر می گذارد. مهمتر از این شورای پنجم می خواهد قانون مدارانه عمل کند. در این دوره برج و خانه بدون جواز ساخته نمی شود، باغ ها بدون حساب از بین نرفت، پروژه های با چندبرابر قیمت اجرا نشد.

,

وی درباره دلیل کندی حرکت و اقدامات شورا گفت: وقتی حرکت بر محور قانون انجام شود طبیعتا مقداری این حرکت کند است. البته فارغ از مقایسه با گذشته که در آن به قانون بی توجهی شده است، در حفظ شهر خیلی بهتر عمل کرده ایم.

,

خلیل آبادی دریاره دلیل نارضایتی مردم از شورای شهر گفت: مردم ما فهیم هستند و همین که عملکرد شورا در زمینه برج باغ ها، طرح ترافیک، ساخت و سازها، روابط مالی مشاهده می کنند، متوجه عملکرد خوب شورا خواهند شد.

,

رئیس کمیته گردشگری شورا با اشاره به ناکافی بودن ابزارهای دراختیار مدیریت شهری گفت: مردم با رای بسیار بالایی از شورای پنجم حمایت کردند و به همین دلیل توقعات آنها بالا است و حق آن هم است اما ابزار تحقق این آرمان ها و توقعات مردم را در اختیار نداشتیم.

,

وی با اعلام اینکه پیش از حضور در شورا از کیفیت عملکرد شهرداری خبر نداشتیم گفت: پس از آغاز به کار شورای شهر از مناسبات مالی و اجرایی شهرداری خبردار شدیم و حجم مطالبات مالی شهرداری ما را غافلگیر کرد. امکانات و شرایط موجود امکان تحقق توقعات مردم از شورای شهر را بسیار دشوار کرده است.

,

خلیل آبادی با تایید تاخیر شهرداری در استقبال از نوروز و آماده سازی شهر تهران گفت: شورا به این تاخیر معترض است و پیگیری های لازم انجام گرفته و برنامه هایی هم  پیش بینی شده است که معاونت فرهنگی اجتماعی باید اقدامات لازم را انجام بدهد. به نظر می رسد، تغییراتی که در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و نیروهای این معاونت اتفاق افتاده دلیل این تاخیر است که باید با تلاش بیشتر جبران شود.

,

عضو شورای شهر درباره کم شدن خدمات شهری در شهر تهران خصوصا در بخش نگهداشت شهر گفت: در بخش ترمیم آسفالت خیابان ها و بزرگراه های شهری، قیمت قیر 5 برابر شده است و پیمانکارها کار آسفالت ریزی و لکه گیری معابر شهری را ترک کرده اند. با چنگ و دندان تلاش می کنیم تا حداقل های لازم را انجام دهیم ولی اینکه اینطور تصور شود که با وجود گران شدن مواد اولیه می توانیم مثل گذشته همان خدمات را انجام دهیم طبیعی است که امکان پذیر نیست.

,

وی در تشریح دلایل کاهش اقدامات جدی شورای شهر گفت:  علت اینکه بعضی کارها را نتوانستیم مانند گذشته انجام دهیم این است که کشور با بحران مالی اقتصادی مواجه شده است و از طرفی تغییرات پی در پی شهردار که هیچکدام از آن ها هم به شورا ارتباط نداشت، مسبب این نتایج است.

,

وی درباره تغییر مکرر شهردارهای منتخب شورای شهر تهران گفت: نجفی خودش رفت اما خودش به چه دلیلی رفت؟ قانون منع بکارگیری بازنشستگان فقط شامل افشانی شد و بقیه سرکارهای خودشان برگشتند. این تصمیمات بالادستی ما را با چالش مواجه کرد. فرایند انتخاب شهردار، انتخاب معاونین و نیروهای مدیریتی خود به خود 4 ماه طول می کشد.

,

خلیل آبادی درباره نحوه تعامل شورا با حناچی گفت: حناچی در تلاش است تا ماموریت های شورای شهر را انجام دهد. شورا با شهردار بر سر روش های مدیریت شهری اختلاف نظر دارد که در شهردارهای منتخب قبلی شورا هم مسبوق به سابقه است. این اختلافات  البته اساسی نیست که گفته شود مانع کار وی یا شورا باشد. اگر انتقادی از مدیریت شهری وجود داشته باشد به شهردار گفته می شود.

,

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر درباره موضوع نامه نگاری حق شناس با شهردار گفت: من به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر حق را به حق شناس می دهم. آوی خیلی قبل تر گفته بود که نسبت به این روند انتقاد دارد اما به نظرش توجهی نشد. به عنوان عضو شورای شهر اعلام می کنم که موضوع نامه آقای حق شناس نظر شخصی وی نیست و بنده هم این نظر را قبول دارم.

,

وی درباره دلیل عدم حمایت رسمی اعضای شورای شهر از حق شناس گفت: ما یک مشکلی داریم و آن این است که از یک جریان هستیم، لذا این یک دست بودن اعضای شورا این خودسانسوری ها را در پی خواهد داشت. خودمان مجبور هستیم که آبروداری کنیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه