اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

عدم تعامل مناسب میان مجلس و قوه قضائیه/ در موضوعات چک، سفته بازی، طلاق و کلاه­برداری خلأ قانونی وجود دارد

عدم تعامل مناسب میان مجلس و قوه قضائیه/ در موضوعات چک، سفته بازی، طلاق و کلاه­برداری خلأ قانونی وجود دارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد شفافیت آرا قضات تصریح کرد: شفافیت همیشه عامل بازدارنده از خطاها، اشتباه­ها و رانت ها است. من فکر می کنم باید از تجارب خوب دنیا در این زمینه بهره برد.
[

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر ریاست قوه قضاییه و مواردی که رئیس جدید این قوه باید در نظر داشته باشد تا شاهد تحول در این قوه باشیم، گفت: در این راستا باید دید مردم از قوه قضاییه چه انتظاری دارند؟ مردم انتظار تظلم خواهی،­ اجرای عدالت، عدم پذیرش سفارش ها و لابی­گری را دارند. همچنین آنها دنبال کوتاه شدن مسیر رسیدگی به دادخواست­ها هستند به گونه­ ای که زور و زر تعیین کننده نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

شفافیت آرای قضات موجب افزایش دقت قضات می‌شود

, شفافیت آرای قضات موجب افزایش دقت قضات می‌شود,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد شفافیت آرا قضات تصریح کرد: شفافیت همیشه عامل بازدارنده از خطاها، اشتباه‌­ها و رانت ها است. من فکر می کنم باید از تجارب خوب دنیا در این زمینه بهره برد. به طور مثال منتشر شدن رای قضات در یک سامانه و در دسترس قرار گرفتن آن و همینطور بحث در دانشکده­ های حقوق می تواند جنبه احتیاط قضات در صدور رای را فراهم کند.

,

 

,

قوه قضائیه می‌تواند در شناسایی ضعف‌ها و خلاهای قانونی نقش جدی ایفا کند

, قوه قضائیه می‌تواند در شناسایی ضعف‌ها و خلاهای قانونی نقش جدی ایفا کند,

جعفرزاده ایمن آبادی در خصوص بهبود عملکرد قوه قضائیه در مساله لایحه­نویسی گفت: چون این قوه محل رجوع و بررسی تخلفات است می‌تواند خلاهای قانونی را بسیار بهتر شناسایی کند. برخی از قوانین ما تنقیح نشده­‌اند. به طور مثال ما هنوز قانون درشکه­رانی را در کشور داریم. ولی من فکر می­کنم قوه قضاییه به تناسب حجم پروند­ه­‌ها و وجود مشکل در کشور، لایحه به مجلس ارائه کند. به طور مثال در بحث چک، سفته بازی، طلاق و کلاه­برداری اشکال قانونی وجود دارد. ولی متاسفانه بین قوه قضاییه و کمیسیون قضایی مجلس ارتباط خوبی برقرار نشده است.

,

 

,

در حال حاضر قوه قضائیه در زمینه قانونگذاری منفعلانه عمل می‌کند

, در حال حاضر قوه قضائیه در زمینه قانونگذاری منفعلانه عمل می‌کند,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه نبود تعامل مناسب بین قوه‌قضاییه و مجلس را از علت منفعل بودن این قوه بیان کرد و گفت: مجبورم اعلام کنم یکی از دلایلی که نمایندگان ما حاضر نیستند وارد کمیسیون قضایی شود و این کمیسیون کم عضوترین کمیسیون مجلس است، همین نبود تعامل خوب کمیسیون قضایی مجلس با قوه قضائیه و عدم ارائه لوایح از سوی قوه قضائیه است.

,

وی افزود: وقتی در موضوعی حجم پرونده‌­ها زیاد می شود باید علت را ریشه­ یابی کرد. در این صورت متوجه می‌­شویم که از خلاء قانونی سو استفاده می­ شود. پس قوه قضائیه می­‌تواند به سرعت برای رفع این خلاء لایحه ارائه دهد.

,

کسری شریفی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه