اخبار داغ

نقوی حسینی در گفت و گو با دانا؛

گسترش روابط با همسایگان در دستور کار دستگاه دیپلماسی ایران/ مراودات اقتصادی ایران و عراق در حال توسعه است/ سفر روحانی به عراق تاثیرات مثبتی بر دیپلماسی منطقه ای ایران می گذارد

گسترش روابط با همسایگان در دستور کار دستگاه دیپلماسی ایران/ مراودات اقتصادی ایران و عراق در حال توسعه است/ سفر روحانی به عراق تاثیرات مثبتی بر دیپلماسی منطقه ای ایران می گذارد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر پیش روی روحانی به عراق گفت: این سفر می تواند روابط دیپلماتیک و مراودات اقتصادی دور کشور را توسعه دهند و همچنین می تواند تاثیرات مثبتی را روی دیپلماسی منطقه ای جمهوری اسلامی ایران بگذارد.
[

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به سفر پیش روی حسن روحانی به عراق اظهار داشت: ایران و عراق دو کشور مهم و همسایه منطقه هستند و طی سال های گذشته مراودات بسیار خوبی بین دو کشور برقرار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: در مبارزه با تروریست و داعش نیز ایران و عراق همکاری های دوجانبه بسیار خوبی داشتند و در حال حاضر که سرزمین عراق از لوث وجود تروریست ها و داعش پاک سازی شده است، این کشور دوران بازسازی و آغاز رونق اقتصادی را طی می کند.

,

 

,

نماینده مردم ورامین در مجلس خاطر نشان کرد: زمینه های بسیار مناسبی برای همکاری های اقتصادی بین دو کشور وجود دارد و با توجه به نگاه مثبتی که دو کشور نسبت به یکدیگر دارند، اراده دولت های طرفین برای همکاری همه جانبه در حال توسعه است.

,

 

,

نقوی حسینی در ادامه به دیگر همکاری های دوجانبه ایران و عراق اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر همکاری های فرهنگی بین دو کشور نیز گسترده است و سفرهای زیارتی و سیاحتی هم بین دو کشور برگزار می شود.

,

 

,

وی ابراز داشت: همه اینها زمینه های همکاری، دوستی و ارتباطات عمیق بین دو کشور را فراهم می کند و امید است سفر ریاست جمهوری و هیئت عالی رتبه ای همراه، بتواند توافقات لازم برای همکاری های اقتصادی را فراهم کند.

,

 

,

نقوی حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "این سفر چه پیامی برای آمریکا دارد؟" گفت: تنش زدایی با همسایگان که در دستور کار دستگاه دیپلماسی ایران است و همچنین نمایش وحدت بین دو کشور و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در مراودات اقتصادی گسترده، در شرایطی که آمریکایی ها می خواهند با تحریم های بیش تر نشان دهند ایران منزوی شده است و با کشورها ارتباط ندارد، می تواند تاثیرات مثبتی را روی دیپلماسی منطقه ای جمهوری اسلامی ایران بگذارد.

,

 

,

وی در تشریح تهدید های آمریکا علیه کشورهایی که با ایران همکاری دارند، اذعان کرد: آمریکایی ها در سیاست های تحریمی خودشان شکست خورده اند، در حقیقت خیلی تلاش کردند که علیه ایران یک انسجام گسترده بوجود بیاورند ولی این نوع سفرها، مراودات و رفت و آمدها در سطح سران کشورها بین ایران و کشور های همسایه نشان می دهد که تحریم های همه جانبه آمریکا شکست خورده است و کاری از پیش نمی برد.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: وقتی که رئیس جمهور آمریکا به قول خودش بعد از هزینه 7 تریلیون دلاری زمانیکه می خواهد وارد عراق شود باید با هواپیمای چراغ خاموش بیاید و برود، ولی رئیس جمهور ایران با اقتدار و با عزت به عراق سفر می کند، مراودات، تعامل و صمیمیت دو کشور نشان از این دارد که در حقیقت آمریکایی ها در تحقق اهدافشان با شکست مواجه شده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه