اخبار داغ

نایب رئیس اتحادیه قنادان، خشکبار و بستنی کرج:

رعایت "فرهنگ مصرف" لازمه شرایط نابسامان اقتصادی/ تورم و نوسان دلار گریبان آجیل عید را هم گرفت

رعایت "فرهنگ مصرف" لازمه شرایط نابسامان اقتصادی/ تورم و نوسان دلار گریبان آجیل عید را هم گرفت
نایب رئیس اتحادیه قنادان، خشکبار و بستنی کرج گفت: مردم به واسطه شرایط کنونی اقتصادی باید فرهنگ مصرف را رعایت کرده و مایحتاج را به اندازه نیاز خریداری و مصرف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نایب رئیس اتحادیه قنادان، خشکبار و بستنی کرج با اشاره به اینکه در آستانه نوروز، بازرسی اتاق اصناف البرز از روز شنبه در زمینه خشکبار، قنادی و آجیل فروشی ها آغاز شده است، به خبرنگار تیتریک، گفت: نظارت برکیفیت، قیمت ها و بهداشت در این طرح مورد توجه است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
 
,
علی رجب زاده به توزیع شکر دولتی در واحدهای قنادی، آب میوه فروشی، بستنی فروشی، کلوچه پزی و .. اشاره کرد و افزود: اتحادیه قنادان با همیاری اتاق اصناف توانست شکر 7500 تومانی را با تعرفه دولتی 3700 تومان تهیه کند و در اختیار واحدهای صنفی زیر مجموعه این اتحادیه قرار دهند.
,
 
,
وی اظهار داشت: اعتقاد من بر این است که با وقوع تخلفات وگرانفروشی، بازرسین اصناف باید در اسرع وقت در محل حاضر باشند و با متخلفین برخوردی جدی نمایند تا مردم با آرامش کامل خرید نوروزی خود را انجام دهند. 
,
 
,
رجب زاده با طرح این مسئله که سال گذشته در بازرسی ها مشاهده می کردیم برخی واحدهای صنفی پسته را گرانتر به فروش می رسانند اما تذکرات نظارتی موجب کاهش تخلفات شد و راهگشا بود، تصریح کرد: طرح نظارت و بازرسی واحدهای صنفی تا 15 فروردین ادامه دارد. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه شخصا به عنوان نائب رئیس اتحادیه قنادان با جریمه و پلمب موافق نیسیتم، گفت: باید به واحدهای صنفی آموزش های لازم را ارائه دهیم با این هدف که اگر در شرایط کنونی اقتصادی به واسطه قدرت خرید مردم با آنها مراعات لازم را داشته باشند، برکت آن به سفره خودشان بازمی گردد. 
,
 
,
رجب زاده با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی باید توجه داشته باشند که در یک بخش فروشنده و در 99 بخش دیگر مصرف کننده هستند، افزود: امسال هیچگونه افزایش قیمتی در عرضه شیرینی نداریم. 
,
 
,
وی به لزوم اصلاح فرهنگسازی بین مردم اشاره کرد و اظهار داشت: سال های گذشته مردم چند صندوق میوه،  مقدار زیادی آجیل و شیرینی خریداری می کردند اما مردم به واسطه شرایط کنونی اقتصادی باید فرهنگ مصرف را رعایت کرده و مایحتاج را به اندازه نیاز خریداری و مصرف کنند. 
,
 
,
رجب زاده هرج و مرج در بازار و ناهمگون بودن عرضه و تقاضا را عامل افزایش قیمت ها دانست و تصریح کرد: ساعت کار واحدهای صنفی البرز تا 29 اسفند به واسطه خریدهای نوروزی از ساعت 24 به 1 بامداد تمدید شده است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه اتحادیه قنادان از اعضای تحت پوشش خود 31 میلیون تومان برای کمک به تهیه آذوقه شب عید 500 خانواده زندانی جمع آوری و به مرکز نیکوکاری اصناف کمک کرده است، گفت:  متاسفانه افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت ریال موجب افزایش قیمت آجیل شده است. 
,
 
,
رجب زاده به مشارکت 80 غرفه شیرینی و آجیل برای عرضه اقلام نوروز که تا بیستم در نمایشگاه بهاره کرج با 15 درصد تخفیف برگزار شد،  اشاره کرد و افزود: برنامه امسال من این است که آجیل نخرم و البته فرهنگسازی مصرف آجیل و شیرینی باید توسط رسانه ها رواج داده شود تا از مصارف بی رویه و اسراف در تهیه اقلام عید جلوگیری شود. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه خرید یک جعبه شیرینی و مجددا تهیه کردن آن به بازار آرامش می دهد نه ایجاد هرج و مرج با تصور اینکه اجناس تمام می شود، اظهار داشت: فرهنگسازی مصرف نقش ویژه ای در بجا آوردن سنت های قدیمی و استفاده صحیح از اقلام عید دارد. 
,
 
,
رجب زاده به برخورد قاطع با متخلفین حوزه خشکبار، تصریح کرد: در نظارت های اخیر هیچ واحدی پلمب نشد و تعدادی از آنها صرفا جریمه شدند، البته بازرسین در بازار فعال هستند و معمولا 16 اکیپ نظارت بر قنادی ها و آجیل فروشی ها را انجام می دهند.  
,
 
,
نایب رئیس اتحادیه قنادان، خشکبار و بستنی کرج در خاتمه با تشکر از حمید کریمی رئیس اتاق اصناف استان البرز به واسطه حمایت از خانواده زندانیان، خاطر نشان داشت: ترویج فرهنگ استفاده صحیح، راهکاری موثر در شرایط اقتصادی موجود خواهد بود. 
,
 
,
شایان ذکر است شهروندان البرز در صورت داشتن شکایت از هر فروشگاهی می توانند با واحد نظارت و بازرسی اصناف با شماره های 32218155-32218154 تماس حاصل نمایند تا به صورت جدی و قاطع با متخلفان برخورد شود و تخلفات بهداشتی را نیز با شماره 190 در میان بگذارند. 
,
 
,
 
,
 
,
 
 
انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه