اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

ثبات امروز ایران و منطقه مرهون تصمیمات صریح مقام معظم رهبری است

ثبات امروز ایران و منطقه مرهون تصمیمات صریح مقام معظم رهبری است
منصوری کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ثبات در ایران و کشورهای منطقه منشأ رهمنودهای رهبر معظم انقلاب است، گفت:اگر امروز جمهوری اسلامی ایران عمق استراتژیک دارد و با آن می تواند بر آرامش و ایجاد ثبات منطقه ای تأثیرگذار باشد بدون شک به دلیل اتخاذ تصمیمات مقام معظم رهبری بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی منصوری آرانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق و بیان اینکه دکترین سیاسی ایران بر پایه توسعه روابط با سایر کشورها و به ویژه کشورهای اسلامی استوار است، گفت: کشور عراق به دلیل مرز مشترک با ایران و ویژگی های فرهنگی، اعتقادی، مذهبی قرابت بیشتری با کشور ما دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه ایران و عراق فراز و نشیب های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته اند، ابراز کرد: یکی از سخت ترین آنها را می توان به دوران هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و امروز شرایط عراق به گونه ای دیگر است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: چندین سال ناآرامی هایی توسط نیروهای داعش در عراق به وجود آمد که بسیاری از سرزمین های این کشور را به اشغال خود در آوردند؛ بدون شک کمک های نیروهای مستشاری ایران و اقداماتی که در حوزه دفاعی انجام داده شد موب کردید تا این گروهک تروریستی عراق را ترک کند.

,

منصوری آرانی بیان کرد: امروز رئیس جمهور کشورمان در حالی به عراق سفر کرده است که این کشور بدهکاری های بسیار بزرگی در ابعاد مختلف به ما ایران دارد و اکنون روز سازندگی است و افرادی که دیروز در بحران عراق حضور داشتند امروز نیز باید در بحث سازندگی این کشور مشارکت کنند.

,

وی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور کشورمان در مقطع مناسبی به عراق سفر کرده اند، عنوان کرد: از جمله دستاوردهای این سفر می تواند به توسعه سیاسی، مسائل اقتصادی و صادراتی، مشارکت در بازسازی عراق و گسترش موضوعات فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی اشاره کرد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با بیان اینکه ثبات در ایران و کشورهای منطقه منشأ رهمنودهای رهبر معظم انقلاب است،خاطر نشان کرد:  اگر امروز جمهوری اسلامی ایران عمق استراتژیک دارد و با آن می تواند بر آرامش و ایجاد ثبات منطقه ای تأثیرگذار باشد بدون شک به دلیل اتخاذ تصمیمات صریح مقام معظم رهبری بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه