اخبار داغ

رئیس شعبه سیار اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی:

عدم درج قیمت‌ها بیشترین تخلف واحد‌های صنفی است/ پلمپ فوری چهار رستوران در مشهد

عدم درج قیمت‌ها بیشترین تخلف واحد‌های صنفی است/ پلمپ فوری چهار رستوران در مشهد
رئیس شعبه سیار اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: طرح نظارتی پیشگیرانه در رستوران‌ها را مورد پیگیری قراردادیم که چهار رستوران به دلیل عدم عرضه کالای بهداشتی و عدم رعایت مقررات بهداشتی، پلمپ و تعطیلی فوری شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید جلیلی در گفت‌و‎گو با صبح توس پیرامون عملکرد واحدهای گشتی و نظارتی در ایام پایانی سال اظهار کرد: از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری طرح‌های نظارتی که بر فعالیت کارخانه‌ها و مراکز تولیدی بازرسی و نظارت دارد آغاز گردیده است، همچنین از 15 اسفندماه نیز طرح نظارتی ویژه بر واحدهای تولیدی و صنفی آغازشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: سه اکیپ گشت سیار در سطح شهر حضور دارند و در ایام نوروز هم سه اکیپ در میدان بیت‌المقدس، میدان طبرسی و رینگ اطراف حرم مستقر هستند؛ پایگاه‌های ثابت نظارتی در ستاد سفر میدان طبرسی و پایانه راه‌آهن آماده دریافت شکایات مردم مبنی بر گران‌فروشی، تخلفات صنفی و قاچاق هستند.

,

رئیس شعبه سیار اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: سامانه پیامکی 100000135 و شماره تلفن 135 که متعلق به سازمان تعزیرات حکومتی است، ارتباط مستقیمی با مردم است که با اخذ شکایات و انتقال به واحد‌های سیار، رسیدگی در اسرع وقت صورت می‌پذیرد؛ در ایام نوروز که بازرسی اصناف در شعب نظارتی مستقر هستند، در همان لحظه شکایت و تخلف موردبررسی قرار می‌گیرد و احقاق حق صورت می‌پذیرد.

,

جلیلی با بیان اینکه بیشترین شکایت‌ها در مورد تقلب، گران‌فروشی و عدم درج قیمت‌ها است، گفت: عدم درج قیمت تخلف عامی است که تمامی اصناف کشور با این تخلف مواجه هستند چراکه پایه تمامی گران‌فروشی‌ها به این مسئله مرتبط می‌شود که شامل عرضه مواد خوراکی، پوشاکی و یا خدماتی می‌شود.

,

وی تصریح کرد: در بهمن‌ماه طرح نظارتی بر کارخانه‌های لبنیات و مواد پروتئینی آغاز و تخلفات مشاهده‌شده با تذکر، درج در پرونده و تشکیل فرم تخلف همراه شد که نمونه آن چهار کارخانه تولیدات لبنی بود که تخلفاتی را مرتکب شده بودند و در سازمان تعزیرات حکومتی برایشان پرونده تشکیل شد.

,

رئیس شعبه سیار اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: جریمه‌ واحدهای متخلف بر اساس بخشنامه و قانون نظام واحدهای صنفی تعیین‌شده و هرساله به این مبلغ افزوده می‌شود، بر اساس نوع تخلف میزان جرائم متفاوت است.

,

جلیلی اظهار کرد: در طی 10 روز گذشته طرح نظارتی پیشگیرانه در رستوران‌ها را مورد پیگیری قراردادیم که چهار رستوران به دلیل عدم عرضه کالای بهداشتی و عدم رعایت مقررات بهداشتی با همکاری مرکز بهداشت مشهد اقدام به پلمپ و تعطیلی فوری شد و تا زمان رفع مشکل و تائید مرکز بهداشت، واحد پلمپ باقی می‌ماند؛ شایان‌ذکر است که 2 رستوران ذکرشده در بولوار وکیل‌آباد و 2 رستوران دیگر در اطراف حرم رضوی واقع‌شده بودند.

,

وی تصریح کرد: در طرح نوروزی مبنی بر دستور مدیرکل با هدف رسیدگی فوری در محل، درصورتی‌که واحد صنفی اقدام به گران‌فروشی کرده باشد در همان لحظه الزام به کاهش قیمت صورت می‌پذیرد و جزای نقدی در همان مکان اعلام و از فرد خاطی وصول می‌شود.

,

رئیس شعبه سیار اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در پایان گفت: توصیه ما به مردم و زائران این است که کالای موردنیاز خود را از جایی خریداری کنند که برچسب قیمت داشته باشد و اگر کالای گرانی را تهیه می‌کنند که مبلغ قابل‌توجهی است، به‌طور حتم از فروشنده فاکتور دریافت کنند تا بتوان با گران‌فروشی مقابله کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه