اخبار داغ

نایب رئیس شورای شهر همدان:

طرح‌های اثرگذار شهرسازی باید پیوست‌ پدافند غیرعامل داشته باشند

طرح‌های اثرگذار شهرسازی باید پیوست‌ پدافند غیرعامل داشته باشند
نایب رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه تمامی طرح‌های اثرگذار عمرانی و شهرسازی باید پیوست‌ پدافند غیرعامل داشته باشند، گفت: اطلاعات موجود در شهرداری همدان نیاز به بروزرسانی داشته و برای این امر باید راه و شهرسازی، سازمان نقشه‌برداری و استانداری با شهرداری همکاری کنند تا تصمیم‌گیری‌ها به نتیجه مطلوب برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، حمید بادامی‌نجات ظهر امروز در کمیسیون شهرسازی معماری شورا با محوریت بکارگیری پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه شهری،با تأکید بر اینکه توجه به پدافند غیرعامل از الزامات حوزه‌های اجرایی مدیریت شهری است، گفت: شهرداری همدان باید در تمامی حوزه‌ها که به طور قطع در معرض آسیب هستند، به مباحث پدافند غیرعامل توجه ویژه داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی افزود: داده و دیتا نرم‌افزاری شهرداری همدان در یک محل مشخص ذخیره می‌شود که چندین بار حفاظت از این داده‌ها در قالب سرور و پشتیبان مورد تأکید قرار گرفته و مقرر شده بود تا پایان سال عملیاتی شود.

,

نایب رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه تمام داده‌های شهر نیازمند حفاظت است و جزو پدافند غیرعامل محسوب می‌شود، بیان کرد: باید این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد، هرچند اقدامات خوبی در حوزه ساختاری و فیزیکی شهرداری انجام شده است.

,

وی تأکید کرد: تمام اقدامات مطالعاتی و تدوین شرح خدمات آن باید مصوبه مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان را داشته باشد.

,

بادامی‌نجات با بیان اینکه باید تمامی طرح‌های اثرگذار عمرانی و شهرسازی پیوست‌ پدافند غیرعامل داشته باشند، گفت: پروژه‌هایی از جمله پیاده‌راه‌سازی اکباتان و میدان امام(ره)، تقاطع غیرهمسطح آیت‌ا... نجفی و میدان سپاه، آرام‌سازی بلوار ارم و... به عنوان ضرورتی غیرقابل انکار باید دارای پیوست و مطالعات پدافند غیرعامل باشند.

,

وی ادامه داد: اطلاعات حوزه پدافند غیرعامل در حوزه مدیریت شهری همدان باید تکمیل‌تر شود و از سوی دیگر ارتباط تنگاتنگی بیان مشاور طرح جامع و مدیریت بحران وجود داشته باشد تا بتوانیم مشاوره به قیمت حوزه مجدد بحران را یاری دهد.

,

نایب رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه با بالا رفتن دانش و در مقابل ایجاد حساسیت بیشتر، مبحث پدافند غیرعامل در جامعه ترویج می‌یابد، یادآور شد: اطلاعات شهرداری همدان نیاز به بروزرسانی دارد که این امر مستلزم همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی، سازمان نقشه‌برداری و استانداری است تا شهرداری را به منظور داشتن دیتا و داده‌های دارای اطلاعات بروز و مناسب‌تری یاری دهند تا بتوانیم در تصمیم‌گیری‌ها بهتر عمل کنیم.

,

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر همدان با توجه به اینکه پدافند غیرعامل لازمه رسیدن به توسعه پایدار از طریق افزایش پایداری عمومی شهروندان در حوزه مدیریت شهری است، گفت: این مهم از طریق تسهیل مدیریت بحران در مقابل بحران ها و تهدیدها موجب ارائه خدمات بهتر توسط مدیریت شهری میشود.

,

کامران گردان اظهار کرد: مباحث پدافند غیرعامل و استفاده از منافع آن، ضرورتی شرعی، عقلی، عرفی و قانونی است.

,

وی افزود: کاهش آسیب‌پذیری و بالا بردن توان درونی جامعه، افزایش آستانه مقاومت اجتماعی، حفظ و ارتقای سرمایه‌های کلان و همچنین افزایش سطح بازدارندگی از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل است.

,

* اجرای الزامات پدافند غیرعامل در شهرداری

, * اجرای الزامات پدافند غیرعامل در شهرداری, * اجرای الزامات پدافند غیرعامل در شهرداری,

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در ادامه با تأکید بر اینکه پدافند غیرعامل مبحث فراسازمانی است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: عملکرد حوزه پدافند غیرعامل شهرداری همدان در چهار حوزه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل به صورت متمرکز، سازمان آتش‌نشانی، حوزه عمرانی و شهرسازی تقسیم می‌شود که تاکتون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

,

وحید علی‌ضمیر با اشاره به اقدامات حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، افزود: در این حوزه اثرگذار شهری، آموزش به‌ویژه آموزش شهروندی و پروژه‌های مطالعاتی مطرح است که در زمینه شرح خدمات پدافند غیرعامل اقدامات اولیه صورت گرفته است.

,

وی با تأکید بر اجرایی شدن الزامات پدافند غیرعامل در شهرداری همدان، گفت: این مهم به طور قطع در نظر گرفته خواهد شد و همدان از شهرهای پیشرو است.

,

* آموزش و آگاه‌سازی مردم در حوزه پدافند غیرعامل

, * آموزش و آگاه‌سازی مردم در حوزه پدافند غیرعامل, * آموزش و آگاه‌سازی مردم در حوزه پدافند غیرعامل,

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان هم اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی انجام شده، ۷۸ درصد مردم هنوز از اهمیت پدافند غیرعامل آشنایی ندارند که آموزش و آگاه‌سازی مردم را در دستور کار ویژه قرار داده‌ایم.

,

عبدالله امیری با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای لایه‌های مختلف جامعه، فت: پدافند غیرعامل به معنای مسئول‌سازی است و از سوی دیگر بهترین راه جلوگیری از آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی، پیشگیری و مسئولیت‌پذیر شدن افراد جامعه است.

,

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود بر اساس مفاد قانونی و رهنمودهای مقام معظم رهبری، پیوست مطالعاتی پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه شهری و عمرانی لحاظ شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه