اخبار داغ

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دهه پنجم انقلاب دهه اقتدار انقلاب اسلامی است/ سال 98 سال تبدیل تهدید ها به فرصت ها است/ اینستکس اثر گذار نخواهد بود

دهه پنجم انقلاب دهه اقتدار انقلاب اسلامی است/ سال 98 سال تبدیل تهدید ها به فرصت ها است/ اینستکس اثر گذار نخواهد بود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دهه پنجم انقلاب را دهه ای اقتدار انقلاب اسلامی دانست و گفت: سال 98 سال تبدیل تهدید ها به فرصت ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،محمد رضا پورابراهیمی شب گذشته در افتتاحییه دوره خاکریز انقلاب که در مدرسه علمیه آیت الله بهجت برگزار شد،به ضرورت اصلاح وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه مباحث اقتصادی است بازسازی نظامات اقتصادی کشور باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دولتی بودن و عدم اتکای به دورن دو مشکل عمده اقتصاد کشور است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

پورابراهیمی تاکید کرد: در صورت تحقق کامل اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب در 24 بند آن را تشریح کردند اقتصاد کشور می تواند در برابر تلاطمات اقتصادی و تحریم ها مقاوم شود.

 وی در ادامه لایحه بودجه امسال را مورد توجه قرار داد و افزود: مقام معظم رهبری در ماه های اخیر به لایحه بودجه امسال اشاره کردند و بیان داشتند که این بودجه با شرایط کنونی کشور و جنگ اقتصادی همخوانی ندارد.

پور ابراهیمی در تشریح اقداماتی که برای خروج از این بحران نیاز است، گفت: در این زمینه می توانیم به بیانیه گام دوم اشاره کنیم و این سند را الگوی خود قرار دهیم.

وی به ضرورت اتکا به درون در اقتصاد اشاره کرد و گفت: زمانی که به توانمندی داخلی اتکا نکردیم همانند برجام کشور دچار بحران شدیم به طوری که آمریکایی می گویند ما خارج می شویم اما اروپایی ها می گویند ما می مانیم اما دلیل این اتفاقات اتکای به بیگانگان به جای درون کشور بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بازی دنباله دار اروپا در برجام را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: با خروج آمریکا از برجام، Spv طرحی است که اروپایی ها برای ایران پیچیدند اما دوباره به جای این طرح اینستکس را مطرح کردند که فقط برای کانال مالی است که باز هم اثر گذار نخواهد بود.

وی در خصوص عدم ورود مجلس و اعلام موضع در برابر برخی تحولات گفت: در بسیاری از اتفاقات مجلس وظیفه داشت ورود پیدا کند اما متاسفانه برخی افراد و نمایندگان در تراز انقلاب اسلامی ایران نیستند و همین عامل باعث بروز برخی مشکلات است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اما با این حال مجلس در سال اخیر چند گام مهم برداشت که استیضاح وزرا، تحقیق و تفحص و سوال از رئیس جمهور از جمله این اقدامات بود.

پور ابراهیمی ابراز داشت: تصور می کنم سال 98 سال تبدیل تهدید ها به فرصت ها است و ما می توانیم عزم خودمان را برای بودجه بدون نفت ببندیم.

وی تهدیدات آمریکا را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: آمریکا نمی تواند به این نظام کوچکترین ضربه ای وارد کند چرا که این نظام پشتوانه عظیم مردمی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خاتمه گفت: ما می توانیم دهه پنجم انقلاب را به دهه اقتدار انقلاب اسلامی تبدیل کنیم.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه