اخبار داغ

رئیس مرکز عربی مطالعات ایران:

پیامدهای سفر روحانی به عراق برای امنیت آینده منطقه بسیار مهم است/ روابط ایران با عراق مانند پلی بین دو کشور و کشورهای منطقه است

پیامدهای سفر روحانی به عراق برای امنیت آینده منطقه بسیار مهم است/ روابط ایران با عراق مانند پلی بین دو کشور و کشورهای منطقه است
صدقیان رئیس مرکز عربی مطالعات ایران گفت: روابط ایران با عراق می تواند مانند پلی بین دو کشور و کشورهای منطقه باشد؛ معتقدم پیامدهای سفر رئیس جمهور ایران به عراق در آینده برای ایران، عراق و ثبات و امنیت منطقه بسیار مهم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد صالح صدقیان رئیس مرکز عربی مطالعات ایران در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه سفر رئیس جمهور ایران به عراق سفری تاریخی در زمینه روابط دو کشور بود، گفت: این اولین سفری است که آقای روحانی از روزی که رئیس جمهور شدند به عراق داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با تأکید بر اینکه سفر رئیس جمهوری ایران به عراق برای ایران، عراق و منطقه دارای اهمیت بسیار زیادی است، ابراز کرد: کشور عراق در شرایط بعد از خروج داعش قرار گرفته است و دولت جدید این کشور  تلاش دارد تا مرحله جدیدی را برای عراق به وجود آورد تا با کشورهای منطقه ارتباط داشته باشد.

,

رئیس مرکز عربی مطالعات ایران با اشاره به پاکسازی کشور عراق عنوان کرد: برای این کار دولت عراق نیاز به کمک کشورهای همسایه دارد؛ بنابراین این دولت برای تنظیم روابط خارجه بین کشورهای منطقه در تلاش است.

,

وی اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا عنوان کرده است که نیروهای آمریکایی داخل عراق یکی از وظایفشان درباره ایران است تا رصد تحرکات روابط بین دو کشور را انجام دهند؛ که این مسئله برای عراق، ایران و نیروهای آمریکایی داخل عراق مطرح است.

,

صدقیان در پایان با بیان اینکه ایران هم اکنون در مرحله جدیدی از تحریم های اقتصادی و همچنین روابط ایران با کشورهای منطقه و به ویژه خلیج فارس است، خاطر نشان کرد: بنابراین روابط ایران با عراق می تواند مانند پلی بین دو کشور و کشورهای منطقه باشد؛ معتقدم پیامدهای این سفر در آینده برای ایران، عراق و ثبات و امنیت منطقه بسیار مهم است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه