اخبار داغ

تیغ تیز سودجویان بر تن درختان هرمزگان؛

سایه کنار و کرت از سر هرمزگان کم می شود/ تبدیل میراث جنگلی به زغال!

سایه کنار و کرت از سر هرمزگان کم می شود/ تبدیل میراث جنگلی به زغال!
تیغ تیز سودجویان بر تن درختان جنگلی و تخریب مراتع در حالی صورت می گیرد که استان جنوبی و خشک هرمزگان در محاصره مشکلات زیست محیطی قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛تجاوز انسان به طبیعت همواره موجب بروز چالش های بسیاری در محیط زیست و‌اکوسیستم موجودات زنده می باشد که تبعات شوم آن گریبانگیر جوامع بشری است و در این تجارت شوم تروخشک قربانی منفعت طلبی عده ای معدود می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

تعرض بشر به عرصه های مختلف دریا، هوا، زمین، کوهها و جنگل ها نتایج جبران ناپذیری را موجب شده که با وجود گذشت سالیان متمادی همچنان به قوت خود باقی است و با وجود احراز مشکلات همچنان عده ای دست از تحدی و تجاوز بر نمی دارند.

,

 

,

, ,

مقوله زمین خواری، جنگل خواری و دریا خواری مهم ترین تهدیدهای زیست محیطی بشمار می روند که با توجه به جایگاه بارز این فصول طبیعی مورد تاکید رهبری قرار گرفته و معظم له خواستار ورود مقامات و جلوگیری از بروز مشکلات شده اند.

,

استان هرمزگان به طبع سراسر کشور شاهد چنگ اندازی سودجویان بسیاری است که همواره کام دوستداران محیط زیست را تلخ کرده و آثار جبران ناپذیرش را بر پیکر شهرهای ساحلی و نیمه بیابانی جانهاده است.

,

, ,

ورود بی حد و حصر فاضلاب و پساب شهری به دریا، آلودگی هوا ناشی از فعالیت صنایع بزرگ و سنگین، موج گسترده دریاخواری،جنگل خواری و دهها زمینه دیگر موجب بروز مشکلات عدیده برای محیط زیست هرمزگان شده است.

,

استان جنوبی هرمزگان به واسطه برخورداری از موقعیت جغرافیایی خشک و نیمه بیابانی دچار پدیده فرسایش خاک است که اغلب اراضی استان پوشیده از درختان گرمسیری و بیابانی می باشد.

,

, ,

دست اندازی بشر به طبیعت موجب شده تا در هفته های اخیر شاهد انتشار کلیپ ها و تصاویر متعددی از قلع و قمع درختان و‌جنگل های استان باشیم؛موضوعی که با واکنش بسیار کاربران فضای مجازی و انتقاد مردم هرمزگان همراه بوده است.

,

فعالیت مجدانه عده ای سودجو با استفاده از تجهیزات و ابزار پیشرفته موجب نابودی دهها هکتار از اراضی استان شده که طبیعتا ادامه این روند و عدم ورود مسئولان به غائله باید منتظر بحران های آتی بود.

,

 

,

, ,

قطع درختان گرمسیری کنار، کهور، گز و دهها گونه بیابانی اغلب با هدف تهیه زغال و عرضه در بازارهای داخلی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد که جز آسیب ارمغانی برای هرمزگان ندارد.

,

تخریب مراتع و جنگل ها در ازای مبلغی ناچیز در حالی صورت می گیرد که استان جنوبی و خشک هرمزگان همواره با مشکل بحران آب، فرسایش خاک، پدیده گالی، فروچاله ها و شن های روان روبروست و سراسر استان در محاصره مشکلات زیست محیطی قرار دارد.

,

 

,

, ,

قلع و‌قمع درختان جنگلی هرمزگان و‌مراتع هرمزگان در سایه عدم نظارت ها و فقدان قانون مجدانه در برخورد با متخلفین موجب جسارت هرچه تمام سودجویان شده تا با فراغ خاطر و خیالی آسوده به نابودی محیط،زیست بپردازند لذاضابطه مند کردن قطع درختان جنگلی در هرمزگان ضروری است و ممنوعیت قطع درختان باید جدی گرفته شود.

,

علی ای حال انتظار می رود با ورود مسئولین قضایی به موضوع از اقدام افراد سودجو و فرصت طلب در قطع درختان جنگلی مثمر یا غیر مثمر پیشگیری شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه