اخبار داغ

مهمترین دغدغه های روستائیان درگچساران/گوش مسئولین بدهکار نیست+فیلم

مهمترین دغدغه های روستائیان درگچساران/گوش مسئولین بدهکار نیست+فیلم
مرد روستایی :سال گذشته به علت خشکسالی همه دام هایم را فروختم درحدود 130راس،و در حال حاضر هم 20راس گوسفندبیشتر ندارم که کفاف مخارج زندگی خانواده ام را نمی دهد،در حال حاضر هم از مشکلات زیادی در روستا رنج می بریم که بیکاری در راس همه مشکلات قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،قلی کرمی از جمله مردان ایل بزرگ قشقایی ساکن در روستای باباکلان گچساران است که 50بهار را تجربه کرده و در کنار دامداری به فعالیت کارگری ساختمان هم مشغول است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

این مرد روستا ،ساده و صمیمی به پشم چینی گوسفندانش ادامه می دهد و در لابه لای کارش با ما همکلام می شود و می گوید که چیدن پشم گوسفندان سنتی دیرینه بین ایلات و عشایر است که از گذشته های دور وجود داشته و این رویه همچنان ادامه خواهد داشت.

,

کرمی می افزاید:عشایر برای چیدن پشم گوسفندان خود به وسایلی همچون چهره(قیچی مخصوص) نیاز دارند که جهت این کار، ابتدا دست و پای گوسفندان را با طناب به هم می بندند و سپس با چهره یا قیچی مخصوص به طوری که گوسفند زخمی نشود شروع به پشم چینی می کنند.

,

وی درادامه با اشاره به دغدغه هایش نیز می افزاید:سال گذشته به علت خشکسالی همه دام هایم را فروختم درحدود 130راس،و در حال حاضر هم 20راس گوسفندبیشتر ندارم که کفاف مخارج زندگی خانواده ام را نمی دهد،در حال حاضر هم از مشکلات زیادی در روستا رنج می بریم که بیکاری در راس همه مشکلات قرار دارد.

, .,

گفتنی است روستای باباکلان در 40کیلومتری جنوب گچساران قرار دارد ،هنوز مردمان این روستا با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و بسیاری از ساکنان همچنان از بیکاری در رنج هستند.

,

در ادامه این گفت و گوی جذاب را مشاهده نماید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه