اخبار داغ

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد

تولید 3 میلیون ماهی زینتی در مازندران/مردم از رهاسازی ماهیان قرمز در رودخانه‌ها پرهیز کنند

تولید 3 میلیون ماهی زینتی در مازندران/مردم از رهاسازی ماهیان قرمز در رودخانه‌ها پرهیز کنند
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه امسال حدود 3 میلیون قطعه ماهیان زینتی از جمله ماهی 'گل فیش ' در استان تولید شد؛ از مردم خواست تا ماهی قرمز را پس از تعطیلات عید در رودخانه‌ها و نهرهای استان رها نکنند، چرا که احتمال اینکه این ماهیان به بیماری قارچی مبتلا شده باشند زیاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، ولی‌الله محمدزاده طی گفت‌وگویی با بیان اینکه 24 مزرعه تولید انواع ماهیان زینتی در مازندران فعال است، اظهار کرد: امسال حدود 3 میلیون قطعه ماهیان زینتی از جمله ماهی 'گل فیش ' در استان تولید شد.

وی افزود: با توجه به اینکه خرید ماهی قرمز به عنوان یکی از نمادهای طبیعت در سفره هفت سین در بین مردم ایران زمین به ویژه مازندران با استقبال مواجه است، تولید امسال نسبت به سال قبل بیشتر شد.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه مردم باید درتهیه و خرید، نگهداری و مراقبت ماهی قرمز دقت لازم را داشته باشند، متذکر شد: دمای مناسب برای نگهداری ماهیان قرمز 22 تا 26 درجه سانتیگراد است.

محمدزاده در ادامه از مردم خواست تا ماهی قرمز را پس از تعطیلات عید در رودخانه‌ها و نهرهای استان رها نکنند، چرا که احتمال اینکه این ماهیان به بیماری قارچی مبتلا شده باشند زیاد است و سبب آسیب به سایر آبزیان خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرداری‌های استان مازندران دارای حوضچه و استخرهایی است که با هماهنگی آنان می‌توان ماهیان قرمز را در این محیط رها کرد.

مدیرکل شیلات مازندران به فعالیت‌های این اداره کل در استان در بخش اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: تا 20 اسفند ماه برای 713 نفر فرصت شغلی در بخش‌های مختلف صید، آبزی پروری، صنایع و بازار و مراکز تکثیر و بازسازی ایجاد شده است که نشان از تحقق 86 درصدی برنامه مصوب برای شیلات مازندران است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه