احتمال وقوع مجدد طوفان عظیم خورشیدی+تصاویر

شواهد طوفان عظیم خورشیدی نشان می دهد که این رویداد ویرانگر مجددا قابل وقوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ ایندیپندنت گفت که طوفان عظیم خورشیدی که زمین باستان را از بین برد، این هشدار را به ما می دهد که رویداد دیگری با همان مقیاس می تواند در گوشه کنار جهان وجود داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, ایندیپندنت,

تحلیلگران مواد شیمیایی فاش کردند که طوفان حدود 2600 سال پیش در یخسار گرینلند، 10 برابر قدرتمندتر از هر طوفانی بود که طی 70 سال اندازه گیری مدرن کشف شده است.

وقتی مردم 660 سال قبل از میلاد مسیح ترس داشتند، امروزه چنین حوادثی با توجه به استعدادشان در ویرانی ماهواره ها، ارتباطات و سیستم های الکتریکی نگران کننده هستند.

طوفان های خورشیدی موجب راه اندازی جریان ذرات کیهانی به سمت زمین، بمباران میدان مغناطیسی خود و تداخل با فناوری های مختلف می شود.

دانشمندان با بیان اینکه تاکنون سومین طوفان از این نوع شناسایی شده، گفتند که شواهد بیشتر نشان می دهد که حوادث مهم از این دست ناچیز انگاشته شده اند و باید فورا در برابر آنها محافظت شویم.

دکتر رایموند موچلر (Raimund Muscheler) از دانشگاه لوند سوئد گفت: "ما از زمان وقوع این حوادث اطلاعی نداریم، اما چیزی که می گویم این است که در حال حاضر می دانیم که احتمالا اتفاق می افتد."

وی افزود: "اگر آن طوفان خورشیدی امروز رخ می داد، تأثیرات شدیدی بر تکنولوژی بالای ما می گذاشت."

طوفان های خورشیدی خفیف که در سال های اخیر رخ داده منجر به کاهش شدید نیرو در کانادا و سوئد شده است.

پیش از این، دانشمندان در مورد ویرانی که می تواند باعث وقوع طوفان های بزرگ تر در سیاره شود، هشدار داده اند، اما حدس زدن زمان احتمالی وقوع آنها دشوار بوده است.

دکتر موچلر و همکاران وی برای یافتن سرنخ ها درباره نظم چنین حوادثی از نمونه های یخ های قطبی کمک گرفته و آنها را برای مولکول های تشکیل دهنده ذرات خورشیدی که وارد اتمسفر شده مورد آزمایش قرار دادند.

با توجه به حوادث قبلی که طی سال های 775 و 994 شناسایی شده اند، دانشمندان نتیجه گرفتند که احتمالا این انفجارها بخش طبیعی چرخه خورشید هستند.

دانشمندان با در نظر گرفتن استعداد ویرانگری این حوادث گفتند که باید با استراتژی های انطباق در هر دو بخش سیستم های زمینی و فضایی، این تهدید را جدی بگیریم.

نتایج جدید در مجله اقدامات آکادمی ملی علوم منتشر شد.

, اقدامات آکادمی ملی علوم,