اخبار داغ

در بیانیه دبیر شانزدهمین دوره جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور عنوان شد

تلاش جهت ایجاد دبیرخانه مرکزی هنر و ادبیات پایداری در تهران و مراکز استانها

تلاش جهت ایجاد دبیرخانه مرکزی هنر و ادبیات پایداری در تهران و مراکز استانها
دبیر شانزدهمین دوره جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور، به مناسبت فرارسیدن اختتامیه این دوره از جشنواره، بیانیه ای نگارش کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛فیض الله محمدزاده دبیر شانزدهمین دوره جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور، به مناسبت فرارسیدن اختتامیه این دوره از جشنواره، بیانیه ای نگارش  کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در متن این بیانیه آمده است:

,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

با صبا در چمن لاله سحر می گفتم                        که شهدان که اند این همه خونین کفنان

,

درود بر همه همراهان و همنفسان گرامی؛ شما که با قدم ها و قلم های ارزشمندتان ما را در رسیدن به افق های سبز یاری می بخشید، این جشنواره پنجره ای است که با دست های بهار آور شما گشوده می شود، جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور فرصت مبارکی است برای پاسداشت ارزش ها در قالب اندیشه و هنر.

,

گنجینه دفاع مقدس در عرصه های مختلف ذخائر فراوانی را داراست که می بایست این گنجینه گران بها را با بهره گیری از فناوری راهیان نور شناسایی و استخراج نمود و به نسل امروز و آیندگان این دیار سرافزار به بهترین شکل و بالاترین کیفیت برساین و سیره شهیدان عظیم السان و ایثارگران غیور را در دفاع از آرمان های الهی و انقلابی متجلی سازیم.

,

در این میان، جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور که جلوگاه آثار علمی، ادبی و هنری زائرین مشهد شهیدان دفاع مقدس و مجاهدت های ر زمندگان اسلام است، همه ساله با هدف  شناسایی استعدادهای برتر فرهنگی و هنری و نیز حفظ و نشر و تشویق و ترغیب هنرمندان در خلق آثار هنری، حول محورهای مرتبط با دو حوزه دفاع مقدس و راهیان نور در زمینه های مختلف برگزار می شود و با پذیرش و داوری آثار ارزشی، اقدام به معرفی و تجلیل از صاحبان اثار برگزیده می نمید. هنرمندان متعهدی که با عزمی راسخ تلاش دارند با بهره گیری از زبان موثر و ابزار کار آمد علم، ادب و هنر، پیام انقلاب اسلامی را به نسل امروز و آینده سازان دیار آزادگان سر افزار به بهترین شکل و بالاترین کیفیت برسانند.

,

امروز به خود می بالیم که در شعاع مهر شما توانستیم یک گام دیگر به جلو برویم، هر چند تا رسیدن به قله ها، راهی طولانی را در پیش داریم اما حضور گرمی بخش شما عبور از جذر و مدها را آسان می کند. هنر و ادبیات پایداری امروز، یکی از ارکان فرهنگی جامعه است که توانسته روحمان را تسخیر و در میدان های جهانی، حضور درخشان داشته باشیم و ما خود را موظف می دانیم که پاسدار این پرچم برافراشته باشیم.

,

کم نیستند انسان های عارف، عاشق، و وفاداری که خود را مدیون دفاع مقدس و راهیان نور می دانند. هم آنان که روح عزت و غیرت، ایمان و بردباری، فداکاری و رشادت را در کالبد جامعه دمیدند.

,

کارنامه درخشان جشنواره ره آورد سرزمین نور، مبین این است که فرهنگ پاسداری، مانا و پایدار خواهد بود و نسل به نسل در گسترده تاریخ ادامه خواهد یافت.

,

 جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور عرصه همکاری مشترک نهادهای مردمی و سازمان های دولتی است که سازمان بسیج مستضعفین با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان صداوسیما، ستاد مرکزی راهیان نور کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت آموزش و پرورش، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، موسسات مردم نهاد و حوزه های علمیه سراسر کشور و غیره است که هر ساله برگزار می شود و به راستی این همکاری و همیاری دیدنی ومثال زدنی است.

,

این جشنواره در دو بخش حرفه ای با عنوان "ققنوس" و بخش عمومی با عنان "کاروان" برگزار می شود که هر بخش، رشته های مختلفی اعم از موضوعاتی مانند ادبیات، عکس، فیلم، فیلم نامه، فضای مجازی، هنرهای نمایشی و... را در بردارد.

,

در این فرصت پیش آمده اجازه می خواهم که بخشی از برنامه های در دست اقدام دبیرخانه جشنواره را به سمع و نظرتان برسانم:

,

ایجاد دبیرخانه مرکزی هنر و ادبیات پایداری در تهران و مراکز استانها، این دفتر به طور رسمی از اردیبهشت ۹۸ کار خود را آغازو ثبت و ضبط آثار و تربیت و پرورش نوامدگان همت خواهد گماشت،ایجاد دفتر مشاوره ادبی و هنری که علاقمندان می توانند آثارشان را برای ارزیابی به این دفتر ارسال و در آموزش ادبی شرکت نمایند،امیدواریم که در پرتو عنایت الهی و تلاش و رهنمود اصحاب هنر و اندیشه بتوانیم گامی هر چند کوچک در مسیر شهیدان و اعتلای فرهنگ هنر پایداری برداریم.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه