اخبار داغ

مدیرعامل شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت‌حوض:

هفت‌حوض قطب گیاهان دارویی است/ مجموعه‌ها از این منطقه غافل مانده‌اند

هفت‌حوض قطب گیاهان دارویی است/ مجموعه‌ها از این منطقه غافل مانده‌اند
مدیرعامل شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت‌حوض گفت: منطقه هفت‌حوض قطب گیاهان دارویی است و پوشش گیاهی ویژه‌ای را دارا است و در حال حاضر 160 گونه گیاهی در سطح این منطقه شناسایی شده است که مغفول واقع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی مشهدپیام، رشید سحابی در نخستین نشست خبری مدیرعامل شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت‌حوض که صبح امروز در منطقه گردشگری هفت‌حوض برگزار شد، با اشاره به اینکه این منطقه گردشگری 200 هکتاری مخاطب خود را جذب کرده، اظهار کرد: می‌توان با محور قرار دادن این منطقه سرمایه‌های گردشگری دیگر اطراف شهر مشهد را شناسایی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

مدیرعامل شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت‌حوض تأکید کرد: ورود شهرداری مشهد به این موضوع در سال 90 اتفاق افتاده که با ایجاد زیرساخت‌ها و تشکیل شرکت، عملیات انتقال ۴۲۰ هزار کیلومتر مربع آب از سد طرق را انجام داده و فضای سبز ۴۰ هکتاری را در کنار فضاسازی‌های مورد نیاز بازدیدکنندگان ایجاد کرده است.

,

, ,

وی با اشاره به هزینه‌کرد 35 میلیارد تومانی شهرداری از سال 90 تاکنون، تشریح کرد: در ابتدا ۹۰ درصد سهام متعلق به شهرداری و ۱۰ درصد آن متعلق به سازمان دیگری بوده و اکنون شهرداری به میزان سهام 100 درصدی رسیده است.

,

سحابی با بیان اینکه صبح‌ها هیئت‌های کوهنوردی و عصرها نیز خانواده‌ها به این منطقه مراجعه می‌کنند، افزود: اساس ایجاد زیرساخت در این منطقه، گردشگری خانواده‌ها بوده، همچنین شرایط کوهنوردی مهیا شده تا امکان بازدید از روستاهای اطراف هم مهیا شود.

,

مدیرعامل شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت‌حوض گفت: منطقه هفت‌حوض قطب گیاهان دارویی است و پوشش گیاهی ویژه‌ای را دارا است و در حال حاضر 160 گونه گیاهی در سطح این منطقه شناسایی شده است که مغفول واقع شده، علاوه بر آن دارای پوشش جانوری خاصی است و انواع روباه و خزندگان در منطقه وجود دارند.

,

وی با بیان اینکه غار مغان با چند کیلومتر فاصله از این منطقه وجود دارد، ادامه داد: روستای شلگرد با دو کیلومتر فاصله و فضای گردشگری و کتیبه‌هایی با قدمت بیش از 9 هزار سال، به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.

,

سحابی به برگزاری برنامه‌های ویژه نوروز در هفت‌حوض اشاره کرد و افزود: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی، با برگزاری جشنواره عشایر، محصولات تولیدشده توسط عشایر کشور به خصوص عشایر استان عرضه شده و به فروش می‌رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه