اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه استان بوشهر مطرح شد؛

نگرانی مردم از تکرار مشکلات آب در تابستان

نگرانی مردم از تکرار مشکلات آب در تابستان
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه استان بوشهر با حضور مردم ولایتمدار در شهرهای مختلف برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم تلاش برای رفع مشکل بیکاری جوانان در استان گفت: مردم استان بوشهر نگران تکرار مشکلات آب در تابستان پیش رو هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به سفر هفته آینده رئیس جمهور به استان اظهار داشت: استان بوشهر در اقتصاد کشور نقش بسیار مهمی دارد ولی سهم مردم استان از این ظرفیت‌ها اندک است.

,

وی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر به نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی هسته‌ای، شیلات، گمرکات، بنادر و… اشاره کرد و ادامه داد: مردم استان بوشهر سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند و انتظار دارند که دولت توجه بیشتری به آنها داشته باشد.

,

امام جمعه بوشهر یکی از مطالبات اصلی استان بوشهر را رفع مشکلات بیکاری دانست و تصریح کرد: هیئت دولت باید نظر ویژه‌ای به حل مشکلات مردم استان بوشهر از جمله اشتغال داشته باشد. نرخ بیکاری ۱۲ درصدی در استان زیبنده نیست.

,

وی با اشاره به نگرانی‌های مردم استان بوشهر از گرانی قیمت اجناس و کالاها خواستار اتخاذ تدابیر مناسب در این زمینه شد و افزود: رفع مشکلات بنگاه‌های تولیدی، اقتصادی و شرکت‌های راکد در استان بوشهر از دیگر مطالبات است.

,

آیت‌الله صفایی بوشهری نیاز اصلی مردم را توسعه اشتغال دانست و بیان کرد: مصوبه ۵۰ درصدی اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر عملی نشده است و متأسفانه عزمی برای تحقق آن دیده نشده است.

,

وی با تاکید بر پرداخت به موقع حقوق کارگران و تلاش جهادی برای رفع مشکل بیکاری اضافه کرد: باید با کسانی که در پرداخت حقوق کارگران معطل می‌کنند برخورد قاطع شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار تسریع در احداث راه‌آهن بوشهر شد و بیان کرد: استان بوشهر سال‌ها است در عرصه خط ریلی مورد بی مهری قرار گرفته است و اکنون باید برای احداث آن شاهد سرعت بیشتری باشیم.

,

وی یکی از چالش‌های اساسی در استان بوشهر را وضعیت آب شرب دانست و افزود: نگرانی‌هایی برای تابستان آینده وجود دارد که انتظار داریم در سفر رئیس جمهور برای رفع این مشکل مهم تلاش جدی صورت گیرد.

,

آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار توجه به مستمندان و نیازمندان در همه ایام سال خصوصاً در آغاز سال نو شد و گفت: در استان بوشهر باید فضای لازم برای حضور گردشگران فراهم شود و البته حوزه فرهنگی نیز در این ایام مورد توجه باشد.

,

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با تبریک ۱۳ ماه رجب و فرا رسیدن ایام البیض و برگزاری سنت حسنه اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف سنتی با ارزش است که به برکت انقلاب اسلامی احیا شد و می‌تواند در مساجد جامع شهرها، و روستاها برگزار شود.

, زاهددوست, البیض,

وی بیان کرد: به فضل الهی امسال آئین معنوی اعتکاف در بیش از ۳۲ مسجد شهری و روستایی بخش دلوار برگزار خواهد شد. مردم مؤمن و خصوصاً جوانان شهر و روستاها انشاالله امسال با توجه به تقارن تحویل سال با ایام اعتکاف استقبال بیشتری خواهند کرد و باشکوه بهتری نسبت به سنوات قبل برگزار خواهد شد.

,

امام جمعه دلوار با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار به سردار قاسم سلیمانی از طرف مقام معظم رهبری افزود: در هفته گذشته سردار سرافراز و دلاور اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی مفتخر به اعطای نشان ذوالفقار از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی شد و از این طریق حضرت آقا از مجاهدت‌های دلاور مردان سپاه تقدیر کردند.

,

وی اضافه کرد: اعطای نشان ذوالفقار به ایشان، که بالاترین نشان افتخار نیروهای مسلح کشورمان است، نشانه‌ای از رضایت نایب امام زمان (عج) از مجاهدت‌های این سردار مؤمن و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که بدون شک رضایت خدای بزرگ از این مجاهدان راه خدا را به دنبال دارد.

, عج,

زاهددوست ادامه داد: اعطای این نشان افتخار، در واقع تجلیل رهبر و ملت ایران از همه خانواده‌های سرافراز شهدای مدافع حرم، از پدران و مادرانی است که شایسته دریافت بهترین مدال‌های افتخار هستند.

, زاهددوست,

وی با اشاره به انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این انتصاب با ورود انقلاب به گام دوم چهل ساله آن همراه شده و از این منظر انتخابی معنادار و قابل تأمل است. رهبری و مردم از دستگاه قضائی و ریاست جدید آن انتظار دارند باانگیزه مضاعف و نفسی تازه وارد مرحله تازه شد و دوران جدیدی که زیبنده گام دوم انقلاب است، رقم بزنند.

, گام دوم انقلاب,

امام جمعه دلوار گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در حکم ایشان فرموده‌اند رئیس جدید دستگاه قضائی کشور دارای سوابق طولانی در سطوح مختلف قوه‌ی قضائیه و آشنا با همه زوایای آن است و امانت و کارآمدی خود را در مقاطع گوناگون خدمت نشان داده‌اند و به لطف الهی در این عرصه هم موفق و سرافراز خواهند شد.

,

وی اضافه کرد: در حکم رهبر معظم انقلاب ۸ توصیه و مطالبه از قوه قضائیه مطرح شده است که عمل به آن قطعاً منشأ تحول عظیم در قوه قضائیه خواهد شد. استفاده از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسئولیت‌های قوه، عدم ملاحظه این و آن در برخورد قضائی، در فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کردن از جمله توصیه‌های رهبر عزیز انقلاب به رئیس جدید قوه قضائیه است.

,

زاهددوست بیان کرد: قطعاً در عرصه تحول در قوه قضائیه خبرهای خوشی در راه است و مبارزه جدی تر و بی امان با مفسدان در راه است. اولویت کاری رئیس جدید قوه قضائیه مبارزه با فساد اداری، سیاسی و رانت و همچنین برقراری سلامت قضائی است که با توجه به توانمندی‌های مدیریتی و سلامت نفس آیت الله رئیسی دور از دسترس نیست.

, زاهددوست,

وی با همدردی با محرومین و سفره‌های شب عید گفت: متأسفانه اوضاع اقتصادی نه چندان مناسب و چند برابر شدن قیمت‌ها در ماه‌های اخیر، سفره‌های شب عید مردم کوچک شده و خصوصاً برای طبقات محروم و مستضعف جامعه مشکلاتی را ایجاد کرده است. در چنین وضعیتی مردم و مسؤولین، باید برای کمک‌رسانی به قشر مستضعف جامعه بسیج شوند و اقدامی همگانی با هدف یکسان‌سازی سفره‌های شب عید انجام دهند.

,

امام جمعه دلوار با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق افزود: با توجه به ویژگی‌های مشترک میان دو ملت ایران و عراق و باورهای عمیق دینی دو ملت و همچنین منافع مشترک آنان لازم روابط دو کشور باید به عنوان یک راهبرد روز به روز تقویت شود.

,

وی اظهار داشت: توافقات خوبی خصوصاً در زمینه اقتصادی اتفاق افتاد که امیدوارم آثار آن به زودی در زندگی مردم اثرگذار باشد و در خصوص رایگان شدن ویزای زائران دو کشور هم لازم است از رئیس جمهور و دولت تشکر کنیم. واکنش آمریکایی‌ها به این سفر بیانگر خشم و هراس آن‌ها از توسعه روایط ایران و عراق است.

, روایط,

زاهددوست گفت: قرار دادن نام نیروهای مردمی حشد الشعبی در لیست گروه‌های تروریستی کرد و معرفی کردن حزب الله به عنوان تروریسم توسط انگلیس و بمباران یمن توسط عربستان به عنوان نایب آمریکا در منطقه همزمان با این سفر میزان خشم و هراس آمریکا را اثبات می‌کند.

, زاهددوست, حشد, الشعبی,

وی ضمن قدردانی از نهادها و افرادی که در برگزاری باشکوه یادواره شهدای بخش دلوار خصوصاً سپاه امام حسین (ع) بخش و شورای اسلامی شهر دلوار و شهرداری و سایرین بیان کرد: از عزیزانمان در شورای اسلامی و شهرداری می‌خواهم در برنامه ریزی برنامه‌های فرهنگی ایام نوروز در ساحل مراقبت کنند تا ان شاءالله برنامه‌ها در خور شأن نام و آوازه ارزشمند شهرمان برگزار شود.

, ع), ریزی, ان, شاءالله, خور,

مقابله جدی با مفسدان

, مقابله جدی با مفسدان , مقابله جدی با مفسدان ,

حجت‌الاسلام حسین صفری امام جمعه موقت اهرم در خطبه نماز جمعه این هفته اهرم اظهار داشت: از بنیادی‌ترین سنت‌ها در عید نوروز که در ریشه فرهنگ ایرانی اسلامی دارد صله رحم در عید و دیدن از بزرگان است.

, صفری, صله,

امام جمعه موقت اهرم ضمن تبریک میلاد باسعادت نهمین اختر تابناک امامت و لایت حضرت امام جواد (ع) توضیحاتی درباره تولد و زندگی مبارزاتی آن امام همام دادند.

, ع), همام,

صفری ضمن تسلیت سالروز رحلت سید احمد خمینی ره و گرامیداشت این روز و توضیح درباره مبارزات سیاسی و اسلامی وی بیان داشت: همراهی با رهبری در پیشبرد اهداف اسلام و حاضر به پذیرفتن منصبی نبود.

, صفری,

وی ضمن تبریک میلاد با سعادت اولین اختر تابناک امام و ولایت امام حضرت علی (ع) و توضیح در خصوص عدالت علی (ع) خاطرنشان کرد: باید سیره آن امام همام را بیشتر بشناسیم و به آن عمل کنیم.

, ع), ع), همام,

امام جمعه اهرم با اشاره به اهدای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی و اعطای حکم قوه قضائیه از طرف مقام معظم رهبری به آیت‌الله رئیسی افزود: برخورد قاطع با دلالان و مفسدان از انتظارات مردم از قوه قضائیه است.

,

حجت‌الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به سفر هفته آینده ریاست جمهوری به شهرستان کنگان اظهار داشت: اسکله فعلی جوابگو نیست و به رغم اینکه اسکله جدید در ادوار مختلف بارها کلنگ زنی شد اما هرگز به سرانجامی نرسیده است.

,

وی بیان کرد: انتظار و توقع جدی مردم اینست این بار دولت دوازدهم با عزمی جدی و راسخ اقدامی عملیاتی انجام و عملیات احداث اسکله واقعاً اجرایی شود.

,

خطیب جمعه کنگان عنوان کرد: یکی دیگر از مطالبات جدی مردم بویژه جوانان مسئله اشتغال است و شایسته و زیبنده نیست در کنار حجم عظیم صنعت جوانان این خطه از بیکاری رنج ببرند و مدام برای کار به جاهای مختلف مراجعه و سرگردان باشند.

, خطه,

محمودی به حجم عمده صنعت در شهرستان اشاره و خاطرنشان ساخت: شهرستانی که میزبان نفت و گاز و پالایشگاه‌های مهم و بزرگی در آن فعال و افتتاح می‌شود باید به صورت ویژه دیده و به آن خدمات دهی شود.

,

وی در همین زمینه تاکید کرد: شایسته نیست در کنار این همه نعمت عده‌ای از مردم فاقد مسکن باشند که انتظار می‌رود دولت با استفاده از ظرفیت شرکت‌ها مشکل مسکن افراد محروم را حل کند.

,

امام جمعه کنگان به مسئله ورزش نیز گریزی زد و گفت: انتظار به جای جوانان و جامعه ورزش حمایت صنعت از دسته‌جات ورزشی در این شهرستان است.

,

محمودی در پایان بخش مطالبات مردمی از دولت حمایت از زیرساخت‌های دینی و مذهبی، توجه جدی به زیرساخت‌های آموزشی، درمانی و توسعه مراکز رفاهی را از دیگر خواسته‌های مردم از دولت دوازدهم عنوان کرد.

,

وی با دعوت از مردم و مسئولین برای دیدار با ریاست جمهوری گفت: به رغم همه مسائل و مشکلات و یا گلایه‌ها باید از این فرصت مهم برای توسعه و آبادانی شهرستان و گرفتن امتیاز از دولت استفاده مطلوب شود.

,

خطیب جمعه کنگان افزود: جایگاه حقوقی سران قوا به اصل نظام گره خورده و باید حریم‌ها حفظ شود.

,

محمودی در خصوص استقبال از رئیس جمهور گفت: به بهانه تکریم و استقبال از ریاست جمهوری نباید کاری که خلاف شریعت و شأن و جایگاه ریاست جمهوری است انجام داد.

,

وی با تبریک میلاد مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) و فرزند نازنینش حضرت امام جواد (ع) و مروری بر سیره حضرات معصومین علیهم السلام بیان کرد: بدون شک معرفت و ارتباط با اولیای الهی و پیروی از آموزه‌هایشان، تنها راه دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی است.

,

امام جمعه کنگان در بخش دیگر با مرور مهمترین تحولات سال ۹۷ و لزوم توجه جدی به منویات رهبری فرزانه انقلاب در خصوص شعار سال و اجتناب از کارهای زودگذر، بی اثر و شعاری تاکید کرد: راه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، توسعه و اشتغال پایدار تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است.

,

محمودی در پایان با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف و لزوم بهره گیری از فیوضات ایام‌البیض گفت: دستگاه‌ها و خیرین اداره تبلیغات اسلامی را برای برگزاری اعتکاف یاری و معتکفین نیز بدانند اعتکاف عبادتی شخصی است و انتظارات خود را پایین بیاورند.

, گیری, ایام‌البیض, معتکفین,

رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به دیر داشته باشد

, رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به دیر داشته باشد, رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به دیر داشته باشد,

حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بردخون اظهار داشت: امانت معنای گسترده‌ای دارد و هرگونه سرمایه مادی و معنوی نظیر مال، مقام و فرزند را شامل می‌شود و همگان موظف به حفظ آن هستند.

, الاسلام, رکنی, بردخون,

امام جمعه بردخون افزود: عدالت در اسلام جایگاه والایی دارد و هدف از بعثت پیامبران اجرای عدالت در جامعه بوده است و حکومت ۵ ساله امام علی بهترین الگو برای حاکمان جامعه اسلامی است و در جامعه‌ای که عدالت نباشد با مشی اسلام سازگار نیست.

, بردخون,

وی اضافه کرد: امروزه مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و سو مدیریت‌ها نگران هستند که وظیفه مسؤولان سنگین است و باید حامی و پشتوانه آنان باشند و اگر مردم احساس کنند که مدیران اجرایی با آنها همدل، هم زبان و همراه هستند اندکی از رنج آنان کاسته می‌شود.

,

رکنی حسینی با بیان اینکه تلاش برای رفع تبعیض‌ها ضروری است، گفت: تبعیض و فساد و بی عدالتی پذیرفتنی نیست زیرا امروزه افرادی با کمترین حقوق و برخی با حقوق‌های نجومی زندگی می‌کنند که نشانه سو مدیریت و ضعف متولیان است و با این تبعیض‌ها و فاصله طبقاتی روز به روز دیوار بی اعتمادی بیشتر می‌شود.

, رکنی,

خطیب جمعه بردخون ابراز داشت: نابرابری و تبعیض در استفاده از امکانات دولتی و فرصت‌ها مردم را آزار می‌دهد چرا که عده‌ای چند شغل دارند و برخی هیچ شغل و کاری ندارند و به این دلیل آسیب‌های اجتماعی، ناامنی، طلاق، فساد و فحشاء هر روز بیشتر می‌شود که دولتمردان به جای شعار باید به فکر عمل باشند.

, بردخون, آزار,

امام جمعه بردخون با تقدیر از همه کسانی که در یک سال گذشته به مردم خدمت کرده‌اند، بیان کرد: در یک سال گذشته در زمینه مشکلات مردم سخن گفته‌ایم، در ابتدای سال قرار بود ۴۰ چاه کشاورزی در بخش پر شود اما با پیگیری مانع شدیم، درباره تکمیل اسکله و صید ترال حرف زدیم و مشکلات اقشار مردم را پیگیری کردیم.

, بردخون, ترال,

وی افزود: همگی در خانواده‌ای فقیر و محروم رشد کرده‌ایم و افتخار می‌کنم به عنوان خادم مردم مشکلات کارگران شهرداری و عدم پرداخت حقوق آنان را دنبال کردیم اما از هیچکس توقع پاداش نداشته و ندارم و تا زمانی که در این مسؤولیت هستم از هیچکس ابایی ندارم و دغدغه‌های مردم را بیان می‌کنم.

,

رکنی حسینی با اشاره به مناسبت‌های هفته و تبریک ایام ماه رجب بویژه میلاد حضرت امام جواد و حضرت امام علی و گرامیداشت یاد درگذشتگان در سال ۹۷ اظهار کرد: در چهارشنبه آخر سال شاهد رفتارهای اخلاقی در کشور هستیم که با ترقه بازی و پریدن روی آتش انجام می‌گیرد که هیچ ارتباطی با دین و آئین ما ندارد.

, رکنی,

امام جمعه بردخون تصریح کرد: هر ساله عده زیادی مصدوم می‌شوند که نیاز است رسانه ملی در ایام سال فرهنگ سازی کند و مردم را نسبت به این وضعیت آگاه کند اما رسانه ملی نقش ضعیفی در فرهنگ سازی دارد و نیروی انتظامی با قاطعیت با چنین رفتارهایی برخورد کند.

, بردخون,

وی به سفر رئیس جمهور به جنوب استان اشاره کرد و گفت: با وجودی که عسلویه و پارس جنوبی قطب اقتصادی کشور است و مملکت بر پایه آن می چرخد و منابع خدادادی زیادی در استان داریم اما فقر و محرومیت و مشکلات زیادی در این استان داریم که امیدواریم این سفر خیر و برکاتی داشته باشد.

, می, چرخد,

خطیب جمعه بردخون اظهار کرد: بسیاری از مردم کشور نمی‌دانند استان بوشهر در کجا قرار دارد و در گمنامی و محرومیت و مظلومیت واقع شده و نگاه تبعیض آمیز به استان زیاد است و بوشهر به جایگاه اصلی خود نرسیده است چون کسی نداشتیم که از بوشهر دفاع کند و نمایندگان در این ۴۰ سال سیاهی لشکر بودند و نتوانستند از بوشهر دفاع کنند و جایگاه آن را تبیین کنند که در این ضعف همگی مقصریم و باید جبران کنیم.

, بردخون, آمیز,

رکنی حسینی عنوان کرد: از رئیس جمهور انتظار داریم در سفر آینده نگاه ویژه ای به استان بوشهر، شهرستان دیر و بخش بردخون که قربانی دیر شده، داشته باشد چرا که جز هر جایی بودیم از دیر بهتر بود مگر در این مدت برای بردخون چه کار کرده‌اند.

, رکنی, ای, بردخون, بردخون,

وی با تأکید بر اینکه باید از حق خود دفاع کنیم، ادامه داد: مسئولان حرف ما را بشنوند و به رئیس جمهور منتقل کنند و از نماینده می‌خواهیم از شهرستان و بخش دفاع کند تا اعتباری برای اسکله خور خان اختصاص پیدا کند.

, خور,

لزوم رفع مشکلات اقتصادی مردم

, لزوم رفع مشکلات اقتصادی مردم, لزوم رفع مشکلات اقتصادی مردم,

حجت الا سلام عباس رشیدپور در خطبه‌های نماز جمعه سیراف اظهار داشت: نماز جمعه در طول انقلاب اسلامی شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب کرده است. امامان جمعه بزرگ و مشهوری در سنگر نماز جمعه به شهادت رسیده‌اند و میعادگاه جمعه یاران انقلاب، همواره آماج دشمنی‌های ضد انقلاب و به خصوص منافقین بوده است.

, الا, سیراف,

وی‬ با بیان اینکه دشمنی با نماز جمعه از طرق گوناگون، تهمت و تمسخر، شایعه و دروغ، تخریب و ترور و کشتار صورت‏‬ گرفته است ادامه داد: جریان نفاق برای ترور در نماز جمعه تهران‬ ‏انگیزه‏ دو چندانی داشتند. هدف ترور آیت‬ ‏الله خامنه‌ای و صدمه به نهاد نماز جمعه و کشتار نمازگزاران در کنار هم بود. ترور آیت‬ ‏الله خامنه ای از برنامه‌های با سابقه‏ منافقین بود که بارها نسبت به اجرای آن اقدام کرده و ناموفق شده بودند.

, ای,

امام‬ جمعه‬ موقت‬ سیراف‬ بیان کرد: ‬ پیش از این، حضرت آیت‬ ‏الله خامنه ای یک بار دیگر در ۶ تیر ۱۳۶۰ عملاً ترور شده بود و دوبار دیگر نیز اقدامات گسترده‌ای برای ترور ایشان صورت‏‬ گرفته بود که هر کدام به واسطه‌ای با شکست مواجه شده بود.

, سیراف‬, ای, دوبار,

وی‬ بیان کرد: ‬ گزارش عملکرد تیم‌های عملیاتی منافقین که برای ترور آیت‏‬ الله خامنه ای در سال‌های ۶۱ و ۶۲ اقدام کرده و با شکست مواجه شده بودند بعد از دستگیری افرادی از این تیم‌های ترور مشخص شد.

, ای,

رشیدپور تصریح کرد: دشمنان قسم خورده این ملت و مرز و بوم حضرت آقا را از دیرباز شناخته بودند و چندین بار قصد جان ایشان را کردند اما امروز یک سری افراد برداشته شدن سایه جنگ بر سر ملت را به خاطر عملکرد خود می‌دانند! تمام دنیا می‌داند این مملکت رهبری فقیه، عادل، اندیشمند و انقلابی دارد که با پشتوانه الهی و مردمی توانسته است کشتی انقلاب را بعد از حضرت امام به خوبی هدایت کند و انشاالله این انقلاب به دست صاحب اصلی آن خواهند سپرد و حکومت جهانی امام زمان (عج) شکل خواهد گرفت.

, عج,

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما قبل از اینکه روی کرسی نمایندگی ملت بنشینید قسم یاد کرده‌اید که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قدم بردارید و از حقوق ملت دفاع کنید.
شما نمایندگان ملت هستید نه نماینده دولت یا اشخاص خاص یا حزب و جناح خاصی؟ لذا تمام تلاش خود را برای خدمت به این ملت فهیم، بصیر و همیشه در صحنه انجام دهید چرا که روزی در پیشگاه الهی باید پاسخگوی صندلی که اشغال کرده‌اید باشید.

,
,

رشید پور افزود: نمایندگان باید از هر گونه جناح بازی پرهیز کنند؛ این مملکت و انقلاب به آسانی به دست نیامده است؛ هنوز مادران و پدران شهدایی هستند که منتظر قطعه پلاکی از فرزند بی نام نشان خود هستند. لذا به جای دعواهای سیاسی به مردم خدمت کنید؛ قوانینی بگذرانید که به نفع قشر مستضعف جامعه باشد چرا که آنها ولی نعمتان شما هستند.

,

وی گفت: از نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم یک بار برای همیشه مشکلات مالی تیم ریشه دار فوتبال سیراف که نماینده شهرستان در استان است و در جام حذفی هم حضور دارد را حل کنند. شایسته نیست ما با این همه پتروشیمی و صنایع نفت و گاز این تیم بدون حامی مالی باشد.

, سیراف,

رشیدپور‬ افزود: سال ۱۳۹۷ رو به پایان است و شوق و شور خرید شب عید و آماده شدن برای بهره بردن از تعطیلات عید نوروز فراگیر شده است. اما در این میان، اوضاع اقتصادی نه چندان مناسبی که به واسطه چند برابر شدن قیمت‌ها در ماه‌های اخیر بر بازار حاکم شده، سفره‌های بخشی از جامعه را کوچک کرده و مشکلاتی را برای طبقات محروم و مستضعف جامعه به همراه داشته است.

,

وی اضافه کرد: چنین وضعیتی نیازمند هوشمندی مسئولان، ملت و تریبون‌داران افکار عمومی به این مسأله و تلاش فراگیر و همه‬ ‏جانبه برای کمک‬ ‏رسانی به این قشر از جامعه است. اقدامی همه‏‬ جانبه که هدف خود را ایجاد خیزشی عمومی برای «یکسان‬ ‏سازی سفره‌های شب عید ملت» قرار دهد. لذا برای تحقق این مهم، بخش‌های مختلفی باید در جامعه فعال شوند تا این امر عملیاتی شود.

, مسأله,

لزوم همکاری همگانی برای توسعه امنیت

, لزوم همکاری همگانی برای توسعه امنیت, لزوم همکاری همگانی برای توسعه امنیت,

شیخ محمد جمالی در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت کنگان بر لزوم اهمیت دادن و تکریم والدین از طرف فرزندان تاکید کرد و هر گونه بی احترامی به آنان را مستلزم عقوبت سخت الهی دانست.

,

وی به بحث لزوم رعایت مسائل امنیتی و توجه به هشدارهای ویژه پلیس در مسافرت‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: باید به هشدارهای پلیسی توجه کرد، چرا که تأمین و حفظ امنیت برای همگان ضروری است.

,

امام جمعه اهل سنت کنگان، همکاری با نیروهای امنیتی را بسیار مهم دانست و اعلام کرد: پیشگیری از وقوع جرم ضمن کاهش خطرات به عزیزان نیروی انتظامی و پلیس کمک شایانی می‌کند.
رعایت نکات ایمنی برای مغازه و خانه و سفر و آشنا بودن به قوانین و مقررات، می‌تواند ضریب حوادث احتمالی را کاهش دهد.

,
,

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات نیروی انتظامی و پلیس شهرستان که همیشه در تأمین امنیت تلاش داشته، وجود این نظم و آرامش را مدیون این تلاش‌ها دانست و از مردم فهیم شهرستان خواست به برادران انتظامی خود اعتماد و همکاری و تعامل شایسته با آنان داشته باشند.

,

جمالی در خطبه دوم نماز به سفر ریاست جمهور به استان بوشهر و دیدار با مردم شهرستان کنگان اشاره کرد و ادامه داد: جناب روحانی در حالی وارد شهرستان می‌شود که مردم ما علیرغم مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی باز هم آماده استقبال از دولت ایشان هستند. مردمی که همیشه نشان داده‌اند که در صحنه‌های مختلف در پیشبرد اهداف انقلاب نقش ایفا کرده‌اند.

,

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف موجود در شهرستان گفت: اتحاد اقتصادی امروز حول نیازها و کاستی‌های موجود شهرستان، عاملی برای هم افزائی مردم است و اتحاد سیاسی شامل وحدت تمام اقشار مردم بر روی موضوع استقبال از رئیس جمهور و هیئت همراه، قطعاً آرایش ویژه‌ای به شهر خواهد بخشید که حداقل در سال‌های اخیر کمتر شاهد آن بوده‌ایم.

, افزائی,

جمالی ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگر این سفر می‌تواند مردم و آحاد جامعه را حول یک محور گرد آورد، پس باید از این ظرفیت عظیم به وجود آمده استفاده کرد.

,

وی گفت: مردم ما دل در گرو نظام اسلامی دارند و همیشه این را به اثبات رسانده‌اند و ایستادن پای ارزش‌ها و آرمان‌ها از ویژگی‌های شهرستان است، پس باید مواظب بود خدای نکرده عده‌ای برای منافع خودشان طبل تفرقه نکوبند.

,

جمالی ضمن دعوت مردم صبور و هوشمند شهرستان به حضور شکوهمند و یکپارچه در حماسه استقبال و مراسم سخنرانی رئیس جمهور مردمی، از آنان خواست طلایه دار فرهنگ غنی مهمان نواز ی در استان باشند.

, نواز, ی,

وی ضمن آرزوی توفیق برای ریاست جمهور و دولت تدبیر و امید، گفت: امیدوارم این سفر رئیس جمهور راهگشای افق‌های جدید و روشن توسعه و پیشرفت برای شهرستان باشد.

,

انقلاب ما باعث بیداری مردم جهان شده است

, انقلاب ما باعث بیداری مردم جهان شده است, انقلاب ما باعث بیداری مردم جهان شده است,

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبدان بیان داشت: پیامبر اسلام می‌فرماید که بهترین عمل امت من انتظار فرج است. صرف دعا برای فرج کافی نیست. با دعا خانه تکانی نمی‌شود.

, الاسلام, پهلوزاده, آبدان,

امام جمعه آبدان اضافه کرد: انتظار فرج برای مادران یعنی تربیت جوانان مؤمن، و برای پدران یعنی تلاش برای کسب حلال، هر کسی به اندازه خود باید برای فرج تلاش کند.

, آبدان,

وی خاطرنشان کرد: اینکه امام جامعه در بیانیه گام دوم فرمود دوگانه اسلام و استکبار، به این دلیل است که اسلام همه را به ایمان دعوت می‌کند اما در نظام استکباری همه حول انسان دعوت می‌کند و هدف تسلط بر کشورها است.

,

پهلوزاده افزود: شعار انقلاب نه شرقی و نه غربی بود، شرق از بین رفت، و غرب نیز در حال فروپاشی است. ممکن است در ذهن جوانی خطور کند که چگونه فروپاشی غرب ممکن است. انقلاب اسلامی با تمام توان در مقابل نظام استکباری ایستاده و باعث بیداری مردم جهان شده است.

, پهلوزاده,

وی بیان کرد: شکست نظام استکباری از پیروزی انقلاب آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در دو قطبی اسلام و استکبار، پیروزی قطعی با اسلام است. همانگونه که فرعون‌ها و قارون‌ها محو شدند، پیروزی با ابراهیم‌های زمان است.

,

امام جمعه آبدان اضافه کرد: رهبری انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان با اشاره به بهانه‌های بنی اسرائیل فرمود: نباید مانند آنها بی صبری کنیم و سوظن به وعده الهی نداشته باشیم. در صراط حق بودن نیاز به ایستادگی است. تهاجم حداکثری دشمن نیاز به بسیج همه امکانات در مقابل آنهاست و در این صورت است که سخت‌ترین شکست برای استکبار رقم خواهد خورد.

, آبدان, بنی,

وی تاکید کرد: دیدار برخی نمایندگان مجلس با برخی سران فتنه به علت این است که این افراد مرزبندی با دشمن ندارند. در طرف مقابل کسی است که امام جامعه بالاترین نشان شجاعت یعنی نشان ذوالفقار را به سردار سلیمانی اعطا می‌کنند که تلاش زیادی برای حفظ مرزهای زمینی و اعتقادی و سیاسی کشو ما انجام داده‌اند.

,

پهلوزاده گفت: در چند روز گذشته سفر رئیس جمهور به عراق بود. این یکی سفر راهبردی در مسیر هم افزایی کشورهای منطقه مؤثر خواهد بود. امیدواریم در سفر هفته آینده رئیس جمهور به استان بوشهر با برنامه ریزی بهتر مسئولین استانی، توجه بیشتری به پیشرفت استان بوشهر نیز بشود.

, پهلوزاده, ریزی,

وی اظهار داشت: سال ۹۷ با تمام فراز و نشیب‌ها گذشت، دشمن خواب دیده بود که انقلاب به ۴۰ سالگی نرسد، اما با ایستادگی شما این خواب دشمن محقق نشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه