اخبار داغ

تکرار شرمندگی کارگران در عید نوروز؛

عیدی که برای کارگران شهرداری عالیشهر جهنم است/ پیمانکار باید حقوق کارگران بدون ارتباط با شهرداری پرداخت کند

عیدی که برای کارگران شهرداری عالیشهر جهنم است/ پیمانکار باید حقوق کارگران بدون ارتباط با شهرداری پرداخت کند
در حالی که به سال جدید و خریدهای نوروزی نزدیک می شویم اما عدم پرداخت مطالبات کارگران شهرداری های استان به سوژه داغ فضای مجازی توسط کاربران استان بوشهر تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ وضعیت نابسامان اقتصادی و افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی و سایر اقلام ضروری در سایه عدم نظارت کافی بر بازار و اعمال سیاست های صحیح اقتصادی موجب کاهش قدرت خرید مردم و کم رونقی بازار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

از جمله اقشاری که از این وضعیت نامطلوب در فشار هستند کارگرانی است که با حقوق اندک اداره کاری ناچار به گذراندن زندگی هستند در حالی که این حقوق کفاف یک سوم ماه را میدهد و نگه داشتن امید ها تا سر ماه و واریز حقوق حکایتی سخت دارد.

,

اما وضعیت اسفناکی که گریبان کارگران شهرداری های استان بوشهر گرفته است، عدم پرداخت حقوق های کارگران طی چند ماه اخیر است که با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز و خریدهای معمول نوروزی، شرمندگی به منظور ناتوانی پاسخگویی نیازهای خانواده تنها جواب این قشر زحمت کش است.

,

, ,

پرداخت نشدن معوقات کارگران از یک سو و عدم اعتراض بدلیل ترس از اخراج شدن از کار از طرفی دیگر تحمل این شرایط را برای آنان سخت کرده است و امید به مطالبه گری فعالان اجتماعی بسته اند که شاید گوشه ای از طلب آنان در نتیجه فشار عمومی به متولیان امر پرداخت شود.

,

این اتفاق در حالی افتاده است‌ که این روزها شهرداریها با اعتبارات کلان در سطح استان بوشهر در حال برگزاری جشن روز شهرها هستند و از مدت ها قبل هزینه این برنامه ها را کنار گذاشته اند. برنامه هایی با هرینه های سرسام آور و عبور از همه ارزش های دینی و معنوی در کنار فعالیت شبانه روزی کارگرانی که برای تهیه مایحتاج روزانه خانه خود بدلیل پرداخت نشدن حقوق ماهانه در حال تلاش هستند.

,

اما گویا اجرایی شدن برنامه هایی این چنین پرهزینه بر پرداخت هزینه کارگران زحمت کش شهرداری ارجحیت دارد و به روندی معمول بدل شده است که مدت ها انتقاد فعالان اجتماعی و کاربران مجازی تاثیر گذار نبوده و لازم است مسئولان استانی به این معضل ورود جدی داشته باشند.

,

, ,

در چنین شرایطی که کارگران از ترس اخراج شدن سکوت اختیار کرده اند و مسئولان شهرداری ها هم پس از فراغت از مراسمات اسفند ماه خود به تعطیلات نوروزی می روند و صدای فعالان اجتماعی و مجازی هم به جایی نمی رسد ، مجموعه استانداری و فرمانداری های استان باید به این مسئله ورود موثر داشته باشند و در این ایام کارگران زحمت کش و بی ادعا را شرمنده خانواد خود نکنند.

,

عیدی که برای کارگران شهرداری عالیشهر جهنم است

, عیدی که برای کارگران شهرداری عالیشهر جهنم است,

اکبر رنجبریان عضو شورای شهر عالیشهر خطاب به مسئولین شهری با اشاره به پرداخت عیدی کارگران در شبکه های اجتماعی نوشت: کارگران به عنوان سرمایه های انسانی در هر کشوری نقش محوری در تحولات ومناسبات مختلف جامعه دارند.حمایت از آنها و رفع مشکلات این قشر زحمتکش وظیفه‌ای است که جامعه باید به آن نگاه جدی داشته باشد.

,

عضو شورای شهر عالیشهر اظهار کرد: در همین خصوص جا دارد نگاهی  به وضعیت چگونگی پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهرداری عالیشهر بیندازیم که بصورت مقاطعه کاری (ماده۱۳قانون کار)در حال انجام خدمت صادقانه هستند.

,

, ,

رنجبریان افزود: متأسفانه مشکلات معیشتی این قشر پرتلاش بدلیل اختلافات شدید شهردار با پیمانکار ودر سایه بی توجهی وعدم نظارت شورای شهر عالیشهر که اصلی ترین نظارت را برعهده دارد به اوج خود رسیده و مدت سه ماه است که حقوقشان پرداخت نگردیده است و این درحالی است که چند روز  بیشتر به پایان سال و فرا رسیدن عید نوروز و سال نو  نمانده است. همه ما می دانیم نظافت، پاکیزکی، شادابی وسرسبزی شهرمان را مدیون تلاش های این عزیزان هستیم اما به دلیل عوامل اشاره شده ۳ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند وکسی هم تا کنون پاسخگوی مطالبات آنان نبوده است.

,

وی عنوان کرد: در صورتی که طبق تبصره ۱ ماده ۱۳ قانون کار مطالبات کارگران جزو دیون ممتازه می باشد. و همچنین براساس بند ب ماده۳۷ همین قانون حقوق کارگر باید در پایان هر ماه پرداخت شود همانگونه که در ماده ۱ قانون مذکور آمده کارگران وکارفرمایان مکلف به تبعیت از این قانون هستند، اما ظاهراً در عمل فقط کارگران هستند که مکلفند به این قانون عمل و در بدترین شرایط با حداقل حقوق بدون اعتراض کار کنند وعملا ناظری نیست که مشخص کند سهم کارفرما که همان مقاطعه دهنده ومقاطعه کار است از این قانون چقدر می باشد و چقدر نسبت به اجرای این قانون ملزم است.

,

عضو شورای شهر عالیشهر بیان کرد: البته وجود چنین مشکل و معظلی به عدم نظارت صحیح وتوجه شورای شهر عالیشهر بر می گردد که وظیفه نظارتی خود را طبق بند۸ ماده۸۰ قانون شوراهای شهر انجام نداده است حال که شورا نسبت به این موضوع اقدام عملی انجام نداده است و باتوجه به اینکه ۶روز تا پایان سال بیشتر باقی نمانده و کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهرداری و خانواده های آن ها نیز  به عنوان یک ایرانی دوست دارند عید سال ۹۸ را مثل همه ایرانی ها جشن بگیرند و  پذیرای مهمانان خود باشند.

,

, ,

رنجبریان تاکید کرد: از استاندار بوشهر، فرماندار شهرستان بوشهر، و همه مدیران محترم دستگاهای نظارتی و ذیصلاح درخواست دارم به داد این کارگران و خانواده های مظلوم برسند و اجازه ندهد تاوان اختلافات شهردار و شورای عالیشهر با پیمانکار مربوطه را کارگران بیچاره بدهند و کانون گرم خانواده آنها متزلزل شود امید است با رسیدگی به امور این کارگران رنج دیده مشمول دعای خیر شوید و با همت شما بزرگواران این پدران زحمتکش و بی پناه در این روزهای دم عیدی شرمنده خانواده هایشان نشوند.
 

,
,

پیمانکار باید حقوق کارگران بدون ارتباط با شهرداری پرداخت کند

, پیمانکار باید حقوق کارگران بدون ارتباط با شهرداری پرداخت کند,

عادل زنده بودی مسئول روابط عمومی شهداری عالیشهر در مطلب ارسالی به سپاس نوشت: با عنایت به سوال مطرح شده در فضای مجازی در خصوص تعویق در پرداخت حقوق کارگران عزیز پیمانکار فضای سبز و خدمات شهری ،به استحضار می رساند که طبق قرارداد حجمی منعقده بین شهرداری و پیمانکار مربوطه، پیمانکار می بایست حقوق کارگران عزیز را بدون توجه به ارتباط مالی با شهرداری، پرداخت کنند،  تنها دو ماه از حقوق کارگران پرداخت نشده و قطعا عیدی و سنوات مربوطه بایستی توسط پیمانکار در طول سال پیش بینی و پرداخت می شود. 

,

زنده بودی اظهار کرد:  چکهای مورخ ۹۷/۱۲/۲۲ به شماره های ۶۰۴۳۴۴ و ۶۰۴۳۴۵ در وجه پیمانکار صادر شده، اما به دلیل اینکه ممکن است پیمانکار از پرداخت و واریز آن به حساب کارگران خودداری کند، به دستور مسئولین شهرداری  تا تضمین و حصول اطمینان از پرداخت آنها به حساب کارگران، فعلا چکها در شهرداری بایگانی می شود تا حقوق کارگران زحمتکش پایمال نشود.

,

, ,

مسئول روابط عمومی شهرداری افزود: قطعا این شهرداری در کنار کارگران، تمام تلاش قانونی خود را در جهت پرداخت و احقاق حقوق آنان بکار خواهد بست،ضمن اینکه انتشار هرگونه اخبار واطلاعات  مربوط به شورا وشهرداری های سراسر کشور صرفا از طریق  روابط عمومی یاسخنگوی شوراقانونی ومعتبر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه