اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال مازندران اعلام کرد؛

وجود بیش از 200 مرکز ثبت‌نام کارت ملی هوشمند

وجود بیش از 200 مرکز ثبت‌نام کارت ملی هوشمند
مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اینکه کاهش طلاق با تلاش مسئولان ارشد استان محقق شد گفت: بیش از 200 مرکز ثبت نام کارت ملی هوشمند در مازندران وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علی رجبی بعد از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: رئیس سابق اداره ثبت احوال فریدونکنار یکی از مسئولان خلاق و متعهد بوده که به افتخار بازنشستگی نائل شد.

وی در ادامه با اشاره به وقایع چهارگانه سال 97 در مازندران یادآور شد: آمار ولادت در 11 ماه به تعداد 36 هزار و 768 نفر به ثبت رسیده که به نسبت سال گذشته با کاهش 10 درصدی رو به رو بوده است.

رجبی با اشاره به آمار فوت در مازندران خاطرنشان کرد: آمار فوت به تعداد 15 هزار و 351 نفر به ثبت رسیده که شاهد افزایش سه درصدی بودیم.

مدیرکل ثبت احوال مازندران از کاهش ازدواج و طلاق در سال 97 خبر داد و تصریح کرد: تعداد 18 هزار و 527 مورد ازدواج امسال به ثبت رسیده که در مشاهده با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 14 درصدی و همچنین در زمینه طلاق 6 هزار و 800 واقعه به ثبت رسیده که این رویداد هم با کاهش 8.2 دهم رو به رو بوده است.

رجبی با بیان اینکه کاهش طلاق با تلاش مسئولان ارشد استان محقق شد گفت: با تلاش های استاندار و مسئولان استانی شاهد کاهش نرخ طلاق به میزان 2.2 دهم در مازندران هستیم که با نرخ کشوری که 2.1 دهم است برابری می‌کند.

وی با اشاره به آمار صدور کارت ملی هوشمند در مازندران یادآور شد: بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر در مازندران واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که در حال حاضر بیش از دو میلیون و صد هزار نفر که 81 درصد از جمعیت استان را شامل می شود کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران ادامه داد: با درنظر گرفتن جمعیتی که در سال آینده به ما اضافه می شوند در حدود 540 هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند باقی می‌مانند که تلاش ما بر این است تا 6 ماهه نخست ثبت‌نام از تمامی افراد انجام شود.

رجبی اظهار کرد: از ابتدای سال آینده کارت های ملی قدیمی قابل اعتبار نیست و با توجه به اینکه بانک ها، دفاتر ثبت و مکان های اداری از دریافت کارت ملی قدیمی خودداری می کنند شهروندان باید در صف های طولانی ثبت نام قرار گیرند که امکان دارد برای آن‌ها مشکلاتی را به همراه داشته باشند پس بنابراین لازم است که هرچه سریعتر نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 150 دفتر پیشخوان، 30 اداره پست و 30 اداره ثبت احوال در مازندران موجود است که مردم می توانند برای ثبت نام به این مراکز مراجعه کنند.

به گزارش بلاغ، در این جلسه از زحمات حرمت‌الله قیصری که به افتخار بازنشستگی نائل شد تجلیل به‌عمل آمد و مهدی مجیدی رئیس سابق اداره ثبت احوال کجور به عنوان رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار منصوب شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه