اخبار داغ

مدیر تبلیغات اسلامی نکا مطرح کرد؛

برپایی مراسم اعتکاف در 15 مسجد شهرستان نکا

برپایی مراسم اعتکاف در 15 مسجد شهرستان نکا
مدیر تبلیغات اسلامی نکا گفت: مراسم اعتکاف امسال در روزهای 29 اسفند 97، اول و دوم فروردین ماه سال 98 در حدود 15 مسجد شهرستان نکا برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به درپیش بودن ایام ولادت امیرالمومنین(ع) و مراسم معنوی اعتکاف، اظهار کرد: به همت هیئت امنای 15 مسجد شهر و روستا، متولیان و رابطان اعتکاف بار دیگر شرایط مناسبی برای معتکفان و عابدان درگاه الهی فراهم می‌شود تا سه روز ایام‌البیض رجب همچون سالیان گذشته شاهد ارتباط معنوی بندگان با خداوند متعال باشیم.

وی افزود: مراسم اعتکاف امسال در روزهای 29 اسفند 97، اول و دوم فروردین ماه سال 98 در حدود 15 مسجد شهرستان نکا برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان برای شرکت در آن در روستاها به دهیاری و یا هیئت امنای مساجد خود و در شهر به اداره تبلیغات اسلامی نکا مراجعه فرمایند.

مدیر تبلیغات اسلامی نکا هزینه ثبت نام در شهر را 40 هزار تومان خواند و خاطرنشان کرد: ثبت نام مراسم امسال از روز پانزدهم اسفندماه آغاز شد و تا 27 اسفندماه ادامه دارد تمام تلاش‌ها بر این است که باهمکاری همه دستگاه‌ها و نهادها، روحانیون، فعالان مذهبی و به ویژه رسانه‌‌ها برای سال جاری اعتکاف خوبی را شاهد باشیم.

این مسئول اضافه کرد: در سال‌های 92، 93، 94، 95 و 96 به ترتیب تعداد معتکفان 413، 595، 679، یک هزار و 37 و یک هزار و 315 نفر بوده است که این آمار نشان دهنده این است که تا سال 96 نسبت به سال 92 شاهد رشد بیش از 200 درصدی شرکت‌کنندگان دراعتکاف بوده‌ایم.

وی میزان رضایت شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف سال‌های گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با ارزیابی‌های انجام شده میزان رضایت‌مندی از برگزاری مراسم اعتکاف و کیفیت برنامه به بیش از 85 درصد رسیده است.

* میزبانی 15 مسجد شهر و روستا از معتکفان

سهرابی تصریح کرد: البته در اعتکاف فروردین 97 به علت قرار داشتن در تعطیلات نوروزی، تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس در کنار افزایش مسافرت‌ها و اردوهای زیارتی راهیان نور تعداد معتکفان به 660 نفر تقلیل پیدا کرد که افت تقریبی 50 درصدی را شاهد بودیم.

وی افزود: وضعیت برای اعتکاف سال جاری به همین شکل است اما با توجه به اینکه علاوه بر موارد فوق زمان سال تحویل هم امسال در وسط برنامه اعتکاف قرار دارد امکان کاهش استقبال نسبت به سال‌های قبل بیش از پیش به نظر می‌رسد.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نکا درمورد مکان‌های برگزاری مراسم اعتکاف امسال، اذعان کرد: در سطح شهر نکا مساجد جامع، سجادیه، امام جعفر صادق(ع) کوی مهرگان و در طرح روستاها مساجد روستاهای گلبستان، اطرب، نوذرآباد، نودهک، گل خیل، بایع‌کلا، بهزادکلا، خورشید، درویشان، کلت و میانگله میزبان معتکفان عزیز خواهند بود.

این مسئول اضافه کرد: بر همین اساس 15 مسجد در سطح شهرستان نکا در ایام‌البیض ماه رجب میزبان معتکفان خواهند بود که در شهر نکا سه مسجد و 12 مسجد روستاهای تابعه، در مجموع 15مسجد میزبانی معتکفان را بر عهده خواهند داشت.

وی گفت: سال گذشته مسجد سجادیه با 155 نفر میزبان بیشترین معتکف بود و مسجد روستای نوذرآباد در بین 13 روستایی که اعتکاف برگزار کردند با 65 نفر بیشترین معتکف را میزبانی کرد.

* فرصت کم نظیر خلوت با معبود

سهرابی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای معتکفان در این سه روز، تأکید کرد: اعزام مبلغ، برگزاری نماز جماعت در سه وعده، برگزاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و آموزشی با موضوعات مختلف آموزش احکام و اصلاح قرائت نماز، برگزاری مراسم مولودی ولادت امام علی(ع) و برنامه ویژه تحویل سال نو و سوگواری شهادت حضرت زینب(س)، مراسم قرائت زیارات و ادعیه، محفل انس با قرآن و ... از برنامه‌های این سه روز خواهد بود.

وی اعتکاف را یک فرصت کم‌نظیر برای خلوت بنده با معبود توصیف  کرد و گفت: برنامه‌ریزی فرهنگی و اجرای آن طوری انجام خواهد شد که زیاد خلوت معتکفان را تحت‌الشعاع قرار ندهد چرا که در اعتکاف اصل بر خلوت فردی با خداوند است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * میزبانی 15 مسجد شهر و روستا از معتکفان, * میزبانی 15 مسجد شهر و روستا از معتکفان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * فرصت کم نظیر خلوت با معبود, * فرصت کم نظیر خلوت با معبود,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه