اخبار داغ

استاندار تهران:

۱/۵ میلیارد دلار در بودجه سال ۹۸ برای اشتغال روستاییان لحاظ شده است

۱/۵ میلیارد دلار در بودجه سال ۹۸ برای اشتغال روستاییان لحاظ شده است
استاندار تهران با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی در ری وضعیت بحرانی‌ دارد، گفت: در بودجه سال ۹۸ حدود ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان لحاظ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهار داشت: سال ۹۷ را با همه فراز و فرود‌ها و شرایط اقتصادی و جنگ روانی دشمنان پشت سر گذاشتیم. تدابیر رهبر انقلاب باعث خنثی‌شدن توطئه‌های ترامپ در سال جاری شد و البته مقاومت و هوشیاری مردم هم بی‌تاثیر نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی با اشاره به اینکه از بدو پیروزی انقلاب با توطئه‌های بی‌شماری مواجه بودیم و اکنون نیز شدت بیشتری به خودش گرفته است، عنوان کرد: اینکه بگوییم همه چیز مهیاست و مشکلی نداریم واقعیت را نگفته‌ایم اما همین تحریم‌ها و فشارها را بر کشور دیگری به جز ایران لحاظ می‌کردند نامی از آن کشور باقی نمی‌مانند.

,

 

,

۲۸ درصد جمعیت ری را روستاییان تشکیل می‌دهند

,

بندپی افزود: این‌گونه نیست که مسئولان به فکر مردم نباشند. در بودجه سال ۹۸ حدود ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان لحاظ شده که سهم تهران ۳۴۷ میلیارد تومان است. تقریبا ۲۸ درصد جمعیت ری را روستاییان تشکیل می‌دهند.

,

استاندار تهران بیان داشت: شهرستان ری بزرگ‌ترین شهرستان صنعتی استان تهران است. مجلس و دولت ۲۶ هزار میلیارد تومان مجلس و دولت برای فعال سازی واحدهای نیمه‌تمام و بازسازی و نوسازی آن‌ها اختصاص دادند. در سال ۹۸ هم فشارها و تحریم‌ها متوقف نیست. ما مسئولیم و کسانی که به مردم خدمت می‌کنند باید تدبیر و نظارتشان را جدی‌تر کنند.‌

,

وی ادامه داد: کار ما باید بیشتر نظارت و سرکشی باشد. از دادستان نیز می‌خواهیم عواملی که در این شرایط سعی بر از بین بردن اعتماد و امید مردم دارند را نقره داغ کنند.‌

,

بندپی با بیان اینکه شهرستان ری از فرصت‌هایی برخوردار است و مشکلاتی هم دارد، تصریح کرد: مشکلات زیست محیطی چالش استان هم است ولی در ری وضعیت بحرانی‌تری دارد.

,

 

,

اتباع در ری ساماندهی شوند

,

استاندار تهران گفت: اتباع نیز درست است که از کشور مسلمان و همسایه ما مهاجرت می‌کنند اما باید آن‌ها را ساماندهی کنیم. وجود ۲۰۰ هزار اتباع در ۸۰۰ هزار نفر جمعیت ری می‌تواند تهدید بزرگی برای ما است.

,

وی افزود: باید واحدهای صنعتی را مکلف کنیم تا از درآمدشان هزینه‌ای را برای پاکسازی هوا بپردازند. کمبود تخت بیمارستانی از دیگر مشکلات ری و شهرستان‌های استان تهران است.

,

بندپی تاکید کرد: میانگین کشوری این است که ما ۲۴ نفر را سر هر کلاس داشته باشیم اما میانگین امروز ما ۳۶ دانش‌آموز است. این مشکل در سرانه ورزشی و فرهنگی هم به چشم می‌خورد؛ وجود بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع) و آستان مقدس امام راحل(ره) از فرصت‌های این شهرستان است. وجود فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در محدوده شهرری نیز از دیگر فرصت‌هاست که البته باید برای دریافت عوارض برای ری نیز رایزنی کنیم.

,

استاندار تهران گفت: نمایشگاه بین‌المللی آفتاب و انبارهای عمومی به وسعت ۶۰۰ هکتار در حوالی ری را می‌توان از دیگر نقاط قوت ری دانست. در استان تهران برای هر شهرستانی نقاط قوت و ضعف و فرصت شناسایی شده که بررسی حاشیه‌نشینی هم در دستور کار قرار دارد.

,

بندپی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید اقداماتی انجام دهیم که رضایت مردم جلب شود زیرا جلب رضایت مردم جلب رضایت خداوند را در پی دارد. روزانه در کشور ۴ تا ۵ میلیون مراجعه‌کننده داریم و باید با آن‌ها طبق موازین اخلاقی و اسلامی رفتار کنیم و مسیر عدالت و اخلاق را پیش بگیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه