اخبار داغ

وزیر بهداشت در بوشهر:

کلینیک تخصصی بیمارستان زینبیه(س) خورموج با اعتبار ۲۵ میلیارد افتتاح می‌شود

کلینیک تخصصی بیمارستان زینبیه(س) خورموج با اعتبار ۲۵ میلیارد افتتاح می‌شود
وزیر بهداشت گفت: پروژه خیر ساز کلینیک تخصصی بیمارستان زینبیه (س) خورموج با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۹۵۰ متر مربع افتتاح می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، سعید نمکی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در وزارت بهداشت برای سال آینده برنامه‌هایی برای اجرا داریم که قطعاً به کمک دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد و مردم نیاز داریم چون امروز بر خلاف گذشته که فرزندانمان را با ۵ دلار علیه ۶ بیماری مهلک مسری قابل پیشگیری با واکسن واکسینه کردیم، با بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و همچنین حوادث جاده‌ای روبرو هستیم که تهدید جدی برای سلامت مردم و نظام سلامت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: علیرغم فشارهای سنگین اقتصادی به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه، مصمم هستیم که پرداخت از جیب بیماران را کاهش دهیم، بیماران صعب العلاج، خاص و همچنین ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را مورد حمایت ویژه قرار دهیم.

,

نمکی با بیان اینکه مصمم هستیم که طرح تحول سلامت را که از دستاوردهای مؤثر دولت بود را با جدیت ادامه دهیم اضافه کرد: با دستور رئیس جمهور در سال آینده طرح تحول نظام سلامت را ادامه می‌دهیم و زیرساخت‌هایی مانند تخت‌های بیمارستانی، کلینیک‌ها و پلی کلینیک‌ها را برای تسهیل در دسترسی بیشتر مردم به خدمات، توسعه می‌دهیم.

,

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت ویژه از بخش خصوصی در حوزه سلامت، گفت: ما مصمم هستیم تا بخش خصوصی را به شکل ویژه برای سرمایه گذاری در نقاط کمتر توسعه یافته حمایت کنیم و به آن، یارانه‌های ویژه در خرید خدمت بدهیم تا ماندگاری بخش خصوصی در کنار مردم را مستمر و پایدار کنیم.

,

نمکی خاطرنشان کرد: امیدواریم که در استان بوشهر به عنوان استان نمونه و آزمایشی، بتوانیم برخی از پروژه‌های وزارت بهداشت از جمله پرونده الکترونیک سلامت، سیستم ارجاع، پزشکی خانواده و به ویژه بهداشت دهان و دندان در مدارس و حذف پوسیدگی دندان دانش آموزان را آغاز کنیم.

,

وی از افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان زینبیه (س) خورموج خبر داد و گفت: پروژه خیر ساز کلینیک تخصصی بیمارستان زینبیه (س) خورموج با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۹۵۰ متر مربع افتتاح می‌شود.

,

نمکی با بیان اینکه در اوائل انقلاب از هر 1000 تولد 120 نوزاد به یک ماهگی و 174 کودک به 5 سالکی نمی‌رسید کفت: در سال 1357 از هر 100هزار مادر باردار، 245 نفر جان خود را از دست می‌داد که امروز این شاخص‌ها به یک‌ دهم کاهش‌یافته است.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید 97  درصد داروهای موردنیاز داخل کشور خبر داد و افزود: در سال 1357 فقط 25 درصد از داروی موردنیاز در داخل تولید می‌شد ولی  اکنون 97  درصد از داروهای موردنیاز  با توانمندی  متخصصان داخلی تولید می‌شود.

,

نمکی از پوشش 100 درصدی واکسیناسیون کودکان خبر داد و بیان کرد: اکنون بیش از 18 هزار واحد مرکز درمانی ارائه خدمات در روستاها و شهرهای می‌دهند.

,

وی، با اشاره به آغاز بسیج همگانی مبارزه با فشارخون گفت: برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر نیازمند اقدامات بین بخشی و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد هستیم  که در بهار سال آینده  نخستین  طرح پیشگیری از بیماری قلبی تحت عنوان بسیج همگانی برای مبارزه با فشارخون آغاز می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه