اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد

زنگ خطر روند کاهش میزان موالید در استان زنجان/ جمعیت سالمندی استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است

زنگ خطر روند کاهش میزان موالید در استان زنجان/ جمعیت سالمندی استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان کاهش میزان موالید در استان زنجان را زنگ خطری برای آینده استان عنوان کرد و گفت: باید در خصوص کاهش میزان موالید در استان زنجان کار پژوهشی دقیق‌تری انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جلسه راهبردی جمعیت استان زنجان با اشاره به اینکه میزان موالید استان زنجان از سال 94 از 22 هزار و 140 نفر به بیش از 19 هزار مورد کاهش یافته است اظهار کرد: در این مدت 2 هزار موالید کم شده که این یک زنگ خطری برای استان زنجان محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: موالید پایه و مخرج شاخص‌های جمعیتی استان است و وقتی موالید پایین می‌آید میزان مرگ و میرهای ما با عدد بالایی خود را نشان خواهد داد که باید روی این موضوع کار کنیم که چرا اینقدر موالید ما در استان زنجان کم می‌شود.

,

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه دومین بحثی که اهمیت دارد بحث امید به زندگی است افزود: خوشبختانه امید به زندگی در استان زنجان افزایش یافته و این موارد در نظام سلامت با دقت بیشتری بررسی می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه متوسط امید به زندگی در استان زنجان 80 سال است گفت: در حال حاضر امید به زندگی در خانم 81 سال بوده و در آقایان 78 سال است.

,

صائینی با بیان اینکه در سال 95 نیز متوسط امید به زندگی در استان زنجان نیز 80 سال بود که خوشبختانه در این حوزه تفاوتی چندانی نداشتیم بیان کرد: میانگین جمعیت سالمندی ما در سطح استان نیز بالا است.

,

وی با اشاره به اینکه میانگین جمعیت سالمندی در سطح کشور حدود 8 درصد است افزود: در حالی که میانگین جمعیت سالمندی استان زنجان 9 درصد است.

,

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بالا بودن میانگین جمعیت سالمندی استان نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر‌ها در استان کم بوده و این امر کاهش میزان رشد جمعیتی استان زنجان را جبران می‌کند.

,

وی عنوان کرد: علت کاهش میزان موالید در استان زنجان باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و در این حوزه باید کار پژوهشی جامع صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه