اخبار داغ

معاون خدمات شهری شهرداری قم خبر داد؛

برپایی30 غرفه برای تأمین میوه شب عید در استان/توزیع 90 هزار نقشه شهری در نوروز امسال

برپایی30 غرفه برای تأمین میوه شب عید در استان/توزیع 90 هزار نقشه شهری در نوروز امسال
معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه 30 غرفه برای تأمین میوه شب عید در شهر قم دایر شده است، گفت:امسال 5 بوستان امام رضا(ع)، مهدی، فدک، غدیر، نیایش و پارکینگ چهار مسجد مقدس جمکران برای اسکان مسافران نوروزی کاملاً تجهیز و آماده‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،سید امیر سامع پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های شهرداری برای استقبال از بهار و مسافران نوروزی از زمستان امسال آغازشده است، اظهار داشت: 30 غرفه برای تأمین میوه شب عید در شهر قم دایر شده و 1150 تن میوه شب عید در این غرفه‌ها عرضه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی افزود: آسیب‌شناسی نقاط ضعف و قوت سال قبل از سه ماه گذشته انجام‌شده و بعد از احصاء کامل نیازهای موردنظر، برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی در سال جدید گرفته می‌شود. در ستاد تسهیلات زائران استان، کمیته خدمات شهری و رفاه زائران بر عهده شهرداری قم گذاشته‌شده است، 10 کمیته و 9 ستاد اجرایی در شهرداری قم برای این منظور تشکیل‌شده است.

,

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: وظایف شهرداری در ستاد تسهیلات در 40 عنوان مانند نظافت، نظم، انضباط، زیبایی شهری، آراستگی بوستان‌ها، توسعه فضای سبز، لکه‌گیری آسفالت، جمع‌آوری معتادان متجاهر و  تزیین شهری تعریف‌شده است، وظایف شهرداری در ستاد سفر استان به تمام مناطق هشت‌گانه ابلاغ‌شده است.

,

تعمیر و بازسازی 1500چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر
سامع تأکید کرد: امسال بالغ‌بر 1500 چشمه سرویس بهداشتی در شهر آماده‌شده که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش پیداکرده است، چند سرویس حمام در پارکینگ‌های طبقاتی قم راه‌اندازی می‌شوند، حوزه حمل‌ونقل،پارکینگ، ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی، سامانه 137 و اطلاع‌رسانی، آمادگی بوستان‌ها، تور قمگردی، فعالیت‌های فرهنگی، تجهیز نمازخانه‌ها و مدیریت پسماندها و جمع‌آوری پسماند از سطح ورودی‌های قم ازجمله تدابیر شهرداری قم در استقبال از مسافران نوروزی است.

,
,

اسکان زائران در 5بوستان شهر
وی ادامه داد: رسیدگی به مبلمان شهری، ایستگاه‌های اتوبوس، جمع‌آوری پسماندهای ساختمانی و خطکشی خیابانی از فعالیت‌های شهرداری در نوروز 98 است. 5 بوستان، امام رضا(ع)، مهدی، فدک، بوستان نیایش و پارکینگ چهار مسجد مقدس جمکران و بوستان غدیر برای اسکان مسافران نوروزی کاملاً تجهیز و آماده‌شده‌اند.

,
,

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر امکان نصب چادر در 5 بوستان در نظر گرفته‌شده برای اسکان گفت: مسافرانی که به هر دلیل نتوانند در سطح هتل و مدارس اسکان پیدا می‌کنند می‌توانند در این 5 بوستان چادر نصب کنند. بیش از 3000 هزار نفر از کارکنان شهرداری در ایام نوروز مشغول فعالیت خواهند بود، 300 دستگاه ماشین‌آلات سنگین برای خدمات‌رسانی هماهنگ شده است.

,

جمع آوری هزار کامیون پسماند از سطح شهر
سامع اضافه کرد: 897 هزار متر به‌صورت طولی امسال رنگ امیری جداول در قم صورت گرفته است. 2 هزار و 100 نیمکت نیز به مبلمان شهری قم امسال افزوده‌شده است. در طرح احسان ماندگار امسال بیش از 30 سرویس تاکنون انجام‌شده است. 1000 کامیون پسماندهای ساختمانی انباشته‌شده در شهر در روزهای اخیر جمع‌آوری‌شده است.

,
,

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته ایمنی وامداد شهرداری در نوروز 98 تأکید کرد: اولویت شهرداری قم در این مسئله بر پیشگیری بوده و شهرداری آمادگی انجام آموزش‌های لازم را برای تمام پرسنل و دست اندرکان اسکان زائران و مسافران نوروزی داده است. در تمامی بوستان‌های محل اسکان مسافران نوروزی، پارساژها و غیره بازدیدهای ایمنی انجام‌گرفته است. کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ایام نوروز با جدیت دنبال می‌شود. هدایت زائران از ورودی‌های شهر قم انجام خواهد شد.

,

آماده شدن18نقطه شهر برای پارکینگ موقت 
سامع مسئله پارکینگ را موردتوجه قرار داد و گفت: 5 هزار ظرفیت پارکینگ در قم بوده که فقط 2 هزار پارکینگ زائر دراین‌بین مسقف است، 18 نقطه از شهر قم برای استفاده به‌عنوان پارکینگ موقت در نظر گرفته‌شده است. پروژه شهید کاظمی با ظرفیت 700 پارکینگ از نوروز امسال به ظرفیت پارکینگ شهر قم اضافه می‌شود. با توجه به اهمیت مسئله زیباسازی، کمیته زیباسازی از دو سال قبل تشکیل‌شده و تاکنون 20  گنجشک‌های بهاری ورکشاپ در قسمت‌های مختلف شهر نصب‌شده است.

,
,

فعالیت 32دوربین تردد شمار در شهر
معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به افزایش ترددشمارهای فعال شهر قم خاطرنشان کرد: از نوروز امسال 32 دوربین تردد شمار به‌صورت رسمی وارد مدار فعالیت می‌شود، تردد شمارها در ارائه آمار و اطلاعات دقیق برای برنامه‌ریزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. تور قم‌گردی هم‌زمان با نوروز 98 در قم اجرا می‌شود. امسال 1600 متر دیوارنگاری در قم انجام‌شده است، فراخوان شهر نگار دو نیز از سه ماه پیش آغاز و از تمام هنرمندان کشور برای حضور در آن دعوت‌شده است، تاکنون 1300 طرح به دبیرخانه ارسال و ازاین‌بین 50 طرح پذیرفته و 20 نماد به‌زودی ساخته و در سطح شهر نصب می‌شود.

,
,

وی با اشاره به فعال شدن فعالیت شبانه‌روزی کمیته اطلاع‌رسانی و سامانه 137 تأکید کرد: مسئله ترافیک شهری و اسکان به‌صورت آنلاین در ایام نوروز از طریق سامانه 137 و موج رادیو قم به اطلاع مردم خواهد رسید. در نوروز 98 در تمام بوستان‌های محل اسکان مسافران نوروزی، مهمانخانه‌ها و مدارس محل اسکان، سازمان آتش‌نشانی قم مستقرشده و در صورت بروز مشکلی به اقدام خواهد پرداخت.

,

توزیع 90هزار نقشه شهری در نوروز امسال
سامع ادامه داد: امسال 90 هزار نقشه شهری آماده‌شده و در ورودی‌های شهر در اختیار مسافران و زائران قرار می‌گیرد، در نقشه زائرین تمام اطلاعات شهری و آخرین تغییرات ترافیکی دیده‌شده است، نقشه‌های شهری تدوین‌شده نقشه‌های بسیار کارآمدی در زمینه راهنمایی مسافران نوروزی است. در دو بوستان علوی و غدیر به مدت 15 روز برنامه‌های مفرح و شادی مناسب با ایام نوروز برگزار خواهد شد. امسال در 11 بوستان شهر قم نماز جماعت اقامه می‌شود.

,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه