اخبار داغ

مشاور امور استان‌های وزارت صمت:

واحدهای صنعتی در سال ۹۷ شرایط سختی را طی کردند

واحدهای صنعتی در سال ۹۷ شرایط سختی را طی کردند
مشاور معاون امور استان‌های وزارت صمت گفت: با توجه به اعمال تحریم‌ها، واحدهای تولیدی با مشکل تامین ارز و ثبت سفارش‌ها و دسترسی به مواد اولیه مواجه بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، ایرج موفق در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صمت استان قزوین که عصر امروز در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: سال ۱۳۹۷سال سخت و پرتنشی برای واحدهای تولیدی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: با توجه به اعمال تحریم‌ها، واحدهای تولیدی با مشکل تامین ارز و ثبت سفارش‌ها و دسترسی به مواد اولیه مواجه بودند.

,

مشاور معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صمت گفت: وزیر محترم از ابتدای کار با تفویض اختیار صددرصدی به استان‌ها موافق بود و این مسئله را با شدت دنبال کرد.

,

موفق بیان کرد: پیش از این کلیه واحدهای تولیدی جهت ثبت سفارش و ارز باید به تهران مراجعه می‌کردند اما اکنون با اجرای قانون تفویض اختیارات، دیگر مشکل حل شده و در خود استان‌ها انجام می‌شود.

,

پرداخت تسهیلات با کارمزد۱۴درصد به واحدهای تولیدی

, پرداخت تسهیلات با کارمزد۱۴درصد به واحدهای تولیدی,

مشاور معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صمت ابراز کرد: دستور العمل تولید و اشتغال به استان‌ها ابلاغ شده و در سال ۹۸ در دستور کار قرار می‌گیرد.

,

وی عنوان کرد: تبصره ۱۸ ابلاغ شد و طبق آن واحدهای تولیدی می‌توانند با استفاده از یارانه با کارمزد ۱۲ و ۱۴درصد به روند کار ادامه دهند.

,

موفق با بیان اینکه استان قزوین حدود ۴/۶صنعت کشور را داراست، افزود: ۴هزار پروانه صنعتی در استان قزوین وجود دارد.

,

این مسئول تصریح کرد: استان قزوین شرایط ویژه‌ای در تولید و صنعت دارد که کار کردن در این استان بسیار دارای اهمیت است.

,

مشاور معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صمت تاکید کرد: رئیس جدید سازمان صمت استان قزوین باید با شناخت توانایی استان برای بهبود شرایط تلاش کند.

,

وی یادآور شد: رقم صادرات استان قزوین ۴۷۰میلیون دلار پیش بینی شده بود که تا ۱۱ماهه به میزان ۸۵۰میلیون دلار صادرات اتفاق افتاده است.

,

موفق بیان کرد: تا پایان سال پیش بینی می‌شود که کل صادرات استان تقریبا دو برابر شود و به رشد ۱۰۰درصدی برسد.

,

این مسئول اضافه کرد: حدود ۲۰۰معدن در استان قزوین پروانه بهره‌برداری گرفتند که در گروه‌های یک تا ۶ قرار می‌گیرند.

,

وی گفت: استان قزوین در رفع موانع تولید رتبه یک و پرداخت تسهیلات رتبه ۴ کشور را دارد.

,

وی در پایان بابیان اینکه قزوین در صنعت شوینده و نساجی شرایط خاصی دارد، افزود: در ثبت سفارش محدودیت‌های سابقه واحد تولیدی و سقف سفارش برداشته شد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه