اخبار داغ

رئیس اورژانس استان قزوین:

آمادگی ۱۵پایگاه برای حوادث چهارشنبه سوری/ 117نفر سال گذشته مصدوم شدند

آمادگی ۱۵پایگاه برای حوادث چهارشنبه سوری/ 117نفر سال گذشته مصدوم شدند
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: 15پایگاه و اکیپ برای چهارشنبه پایان سال آماده به کار هستند و آموزش‌های عمومی نیز برای مردم صورت گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  پیمان نامدار در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: درشب و روز چهارشنبه سوری علاوه بر 6پایگاه فعال طبق روال عادی؛ 5 اکیپ عملیاتی در سطوح مختلف، 3موتور آمبولانس برای عملیات سریع و یک اتوبوس آمبولانس فعالیت خواهند داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
 
,
وی ادامه داد: در این روز تمام آمبولانس‌ها به طور ویژه به درمان سوختگی مجهز شده و در تمام شهرستان‌های استان اکیپ‌های اورژانس بیرون از پایگاه و در نواحی کارشناسی شده مستقر هستند.
,
 
,
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین ابراز کرد: از ابتدای بهمن ماه آموزش‌های برون سازمانی در مساجد، حوزه علمیه، مدارس و برای دانش آموزان و خانواده‌ها انجام شده است.
,
 
,
وی افزود: تا امروز 15هزار نفر نسبت به پیشگیری از عوارض چهارشنبه سوری و چگونگی مواجهه با سوختگی‌ها و آسیب‌ها آموزش دیده‌اند و این آموزش‌ها تا چهارشنبه پایان سال ادامه دارد و مفید بوده و تاکنون آسیب خاصی رخ نداده است.
,
 
,
مسئول اورژانس قزوین عنوان کرد: در چهارشنبه سوری سال گذشته 117نفر مصدوم شدند که شامل 24خانم و 93آقا بود که 7نفر از آن‌ها بستری و 110نفر نیز به طور سرپایی درمان شدند.
,
 
,
وی ادامه داد: از مصدومین سال گذشته 22نفر در ناحیه چشم، 29نفر در صورت، 62نفر در ناحیه دست و 24 نفر نیز در سایر موارد دچار آسیب شدند و هیچ حادثه‌ای منجر به فوت نشد.  
,
 
,
نامدار اذعان کرد: در صورت بروز حادثه سوختگی ابتدا محل سوختگی ر ا به مدت 15دقیقه با آب سرد شست‌وشو داده و سپس با گاز استریل خشک و باند پانسان کنند و اگر نیاز شد به مراکز درمانی مراجعه کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: درمان‌های خانگی قدیمی منسوخ شده از این رو در سوختگی درجه2 و تاول به طور جدی از به کار بردن موادی همچون خمیر دندان، مایع ظرف شویی، سیب زمینی و تخم مرغ پرهیز کنند.
,
 
,
این مسئول تاکید کرد: استفاده از روش‌های خانگی منسوخ نسوج آسیب دیده را با مشکل مواجه کرده و منجر به بروز لک در محل سوختنگی می‌شود، همچنین مایع ظرف شویی و خمیر دندان منبع باکتری بوده و باعث عفونت محل سوختگی می‌شود.
,
 
,
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین ابراز کرد: درصورت بروز آسیب چشم ابتدا چشم را به مدت 20دقیقه با آب سرد و از بالا به پایین شست‌وشو داده و سپس هردو چشم را با پانسمان کرده و به مراکز درمانی مراجعه کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بیمارستان شهید رجایی مرکز درمان سوختگی است، شهروندان درصورت نیاز به درمان صرفا به این بیمارستان مراجعه کنند و از به کار بردن پماد سوختگی در محل آسیب پرهیز کنند.
,
 
,
مسئول اورژانس قزوین گفت: شهروندان در صورت نیاز با 115 تماس گرفته و خونسردی خود را حفظ کرده و تا رسیدن آمبولانس صبور باشند، زیرا به دلیل ترافیک ممکن است آمبولانس‌ها با تاخیر برسند که البته ابتدا موتور آمبولانس‌ها اعزام می‌شوند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه