اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با دانا؛

مهم ترین اتفاق در سال گذشته، دگرگونی در معادلات منطقه ای به ویژه در سوریه است/ بدترین اتفاق 97 برای دشمن انزوای عربستان بود

مهم ترین اتفاق در سال گذشته، دگرگونی در معادلات منطقه ای به ویژه در سوریه است/ بدترین اتفاق 97 برای دشمن انزوای عربستان بود
مصیب نعیمی به برخی از رخدادهای بین الملل در سال 97 اشاره کرد و گفت: حوادث و رویدادهای سال گذشته بسیار زیاد بود اما مهم ترین آن دگرگونی در معادلات منطقه ای به ویژه در سوریه است.
[

مصیب نعیمی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو باشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اتفاقات مهم منطقه اظهار داشت: حوادث و رویدادهای سال گذشته بسیار زیاد بود اما مهم ترین آن دگرگونی در معادلات منطقه ای به ویژه در سوریه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: یک فرمولی برای تغییر حاکمیت سوریه و تغییر معادلات در منطقه و سوریه آغاز شده بود اما امروز شاهد هستیم که شرایط کاملاً برعکس روند گذشته شده است.

,

 

,

این کارشناس اظهار داشت: در 7 سال گذشته بحران های منطقه ای فزاینده ای را شاهد بوده ایم، از غرب آسیا و سوریه تا شمال آفریقا یک نمودار بارز بود که می خواستند بدون هیچگونه تغییر اساسی، تغییر حکومت ایجاد کنند و این روند را ادامه دهند اما این نمودار معکوس حرکت کرد.

,

 

,

وی در ادامه بیان داشت: امروز سوریه به سمت پایداری می رود و قطعاً  در سیاست های بین المللی تاثیر گرفته از غرب، تغییر بسزایی داشته است.

,

 

,

نعیمی اذعان داشت: این بازیگران که خود را طراح و عامل تغییر نقشه منطقه می دانستند مدام تغییر می کنند و دیدیم که پیاپی در عراق، یمن، لبنان و فلسطین می خواستند شرایط و اوضاع را به سمت و سوی خود ببرند اما نتوانستند و شرایط متفاوت شد.

,

 

,

 نعیمی خاطرنشان کرد: رکودی که در تعاملات بین المللی رخ داده است و سردرگمی اکثر کشورهای غربی از بدترین اتفاقات سال 97 بود که آن هم به روندی که در منطقه حاکم است بر می گردد .

,

 

,

وی در ادامه افزود: تغییر سمت و سوی برخی کشورهای تاثیرگذار مانند ترکیه که قبل از این در محور غرب قرار داشت و سپس به شرق برگشت، از اتفاقات مهم بود؛ از نظر ما چیز بدتری نداشتیم وضعیت به همان حالت سال های قبل ادامه پیدا کرد و میزان زیان دیدن در صحنه های میدانی سوریه با لجاجت و تک روی برخی کشورها باز ادامه پیدا کرد.

,

 

,

نعیمی در پایان گفت: امروز بدترین اتفاقی که برای آن ها افتاده، منزوی شدن عربستان است که تا 2 سال گذشته ادعای یکه تاز بودن در منطقه را داشت و مدعی بود که همه، حتی آمریکا را خریده است اما الان نه تنها آن موقعیت و جایگاه را ندارد بلکه مسیر معکوسی را حتی نسبت به هم پیمانانش طی می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه