اخبار داغ

عضو سابق شورای شهر در گفت و گو با دانا:

زورشان به دولت نمی رسد به مردم فشار می آورند/ نگاه جناحی و حزبی بزرگترین مانع برای شهر است/ محسن هاشمی در شهرداری می توانست موفق تر باشد

زورشان به دولت نمی رسد به مردم فشار می آورند/ نگاه جناحی و حزبی بزرگترین مانع برای شهر است/ محسن هاشمی در شهرداری می توانست موفق تر باشد
مهدی چمران، رئیس شورای چهارم شهر تهران با اشاره به اینکه دولت سهمش را برای توسعه حمل و نقل شهر تهران نمی دهد گفت: خب این بی انصافی است که زورشان به دولت نمی رسد به مردم فشار می آورند.
[

مهدی چمران، رئیس شورای چهارم شهر تهران در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره مهمترین نقطه ضعف شورای پنجم گفت: یکی ازمهمترین مسائلی که در شورای پنجم وجود دارد، بحث عدم کارایی در کنار نگاه سیاسی به همه مسائل است که با یک حاشیه و چاشنی تبلیغاتی همراه است. روی مسائل خیلی کوچک و پیش پا افتاده و بزرگ نمایی آنها تبلیغات شدید و فراوان می کنند درحالیکه کاری هم انجام نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه با بزرگترین مانع برای شهر اشاره کرد و افزود: در شورا به شدت سیاسی کاری و نگاه سیاسی حاکم است. هرکس که بکار گرفته می شود، اگر از حزب شان نباشد فریاد چند نفری بلند می شود و بحث استیضاح شهردار مطرح می شود. در شورای فعلی مدام مشاجرات بر سر این موضوعات است. این نگاه سیاسی  و جناحی و حتی حزبی بزرگترین مانع برای شهر است.

,

چمران با بیان اینکه در دوره قبل با وجود تنوع سلیقه ها و روش ها کارها خوب انجام می شود گفت: در دوره چهارم تلاش این بود که شورا از مسائل سیاسی به دورنگاه داشته شود و این تلاش هم موثر و مفید واقع شد. در دوره قبل باوجود اینکه تفکرات متنوع سیاسی در کنار هم حضور داشتند اما روی مصالح شهر معامله نمی شد و مصالح شهر در نظر گرفته می شد.

,

رئیس شورای چهارم شهر تهران افتتاح خط 7 مترو را نمایشی دانست و گفت: خط 7 مترو داشت کار میکرد که تعطیل شد و حالا می خواهند با همان ایرادات افتتاح کنند. اینکه با همان مشکلات به گفته آقایان تعطیل می شود، حالا موقع افتتاح وقتی رفع نشده چطور ایمنی وجود دارد. خب این نگاه سیاسی را می رساند که مصالح شهر مد نظر نیست بلکه این مدنظر است که تعطیل شود و یک افتتاح دیگر ما انجام بدهیم.

,

وی درباره پیشرفت فیزیکی خط 6 مترو تهران در دوره قبل مدیریت شهری هم گفت: خط 6 مترو که قرار است برخی ایستگاه هایش بعد از عید با حضور رئیس جمهور افتتاح شود حدود 92 درصد آن در دوره قبل انجام گرفت همان موقع برخی ها می خواستند افتتاح شود اما شورا گفت نشود بهتر است تا اینطور گمان نشود که همه پروژه ها را خوشدان افتتاح کردند و برای دوره بعد چیز باقی نماند. حالا همان 8 درصد باقیمانده حدود 15 ماه است که معطل مانده که حالا قرار است سال بعد افتتاح شود.

,

چمران شورای پنجم را پر از تناقض دانست و افزود: شورای شهر پنجم با وجود آن همه شعار در رابطه با حفظ باغ های تهران، 62 باغ را در روز درختکاری از مصوبه ممنوعیت برج باغ ها مستثنی کرد. اینهمه شعار دادند ولی آن چیز در عمل اتفاق افتاد، آن چیزی بود که خودشان علیه آن شعار می دادند و نقد داشتند.

,

وی با بیان اینکه قانون از مجریان دفاع می کند گفت: مدام افراد را بردارند، جابجا کنند یا برکنار کنند،  کجای آن قانونگرایی است و چه ارتباطی به قانون دارد. اینکه مسئول یک جایی سه بار عوض می شود چه ارتباطی به قانون دارد. قانون نیامده است که مانع انجام کارها شود،  قانون آمده است تا کارها بر اساس منطق انجام شود. اگر قانون مانع است، قانون را اصلاح کنند. دوره قبل اگر جایی قانون غلط یا مانع بود، قانون را اصلاح می شد. در دوره قبل حدود 50 قانون شهری به مجلس رفت و اصلاح شد و الان هم مورد استفاده است. هیچ جای قانون نیامده است که مترو کند ساخته شود یا بزرگراه یادگارامام امتدادش برچیده شود.

,

عضو سابق شورای شهر تهران درباره میزان بدهی های شهرداری هم گفت: این مطالبات و بدهی ها همیشه بوده است و نه تنها شهرداری که همه سازمان ها این بدهی ها را دارند. الان وزارت راه  و شهرسازی میزان زیادی به پبمانکاران بدهکار است و از وزیر قبل بدهی ها به وزیر جدید منتقل شده است؛ مثلا وزیر جدید بگوید چون وزیر قبل بدهی ایجاد کرده است من کار نمی کنم؛ وزارت نیرو همینطور. باید بدهی ها با برنامه پرداخت شود. این بدهی از ابتدای آمدنشان هرروز بیشتر می شود و در کنارش کاری هم انجام نمی شود و می گویند بودجه هم عملیاتی شده است؛ خب این تناقض دارد.

,

چمران با اشاره به اینکه دولت سهمش را برای توسعه حمل و نقل شهر تهران نمی دهد گفت: دولت سهم حمل و نقل شهری را نمی دهد یا بهتر بگویم اینها نمی روند از دولت مطالبات را بگیرند. لابد رودربایستی یا هوای دولت را دارند. خب این بی انصافی است که زورشان به دولت نمی رسد به مردم فشار می آورند. اینکه هزینه ها از طرح هایی مانند طرح ترافیک بخواهد جبران شود، عملی نیست.

,

وی درباره بازی اعضای شورای شهر با قیمت بلیط مترو گفت: اگر بلیط مترو بخواهد با قیمت واقعی و براساس هزینه اداره مترو برآورد شود و هزینه آن فقط  از مردم اخذ شود عملی نیست. مدیریت شهری چون پول ندارد، خرج مترو را از پول شهر می دهد. وقتی شهرداری سهم دولت از بلیط مترو را هم بدهد، خب معلوم است به شهرداری فشار می آید.

,

چمران گران اجرا شدن پروژه ها در دوره مدیریت گذشته شهر را رد کرد و گفت: پروژه های شهری اجرایش قانون دارد و براساس قانون قطعا تلاش آن موقع این بود که هرچه ممکن است هزینه های اضافی کاهش پید کند . در دوره قبل استفاده از میوه و شیرینی در جلسات شورا و شهرداری ممنوع شد. آن وقت بگویند بی حساب در اجرای پروژه ها هزینه می شد بی انصافی است. پروژه ها شهری براساس مناقصه قیمت پیمانی است که برنامه و بودجه تعیین می کند و براین اساس پروژه ها تمام شده و اگر پروژه ها گرانتر اجرا شده، مستنداتش را ارئه بدهند.

,

وی درباره شهردار شدن محسن هاشمی گفت: به نظر بنده محسن هاشمی برای کار اجرایی شایسته تر از ریاست شورا است و در شهرداری می توانست موفق تر باشد که فضای سیاسی شورا این اجازه را نداد. فضای سیاسی یعنی اینکه به جای نگاه به توانمندی ها و عملکردها، نگاه شود که از کدام حزب و جریان است و این گونه حل مسئله به مدیریتی شهری لطمه می زند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه