اخبار داغ

فرماندار کلاله:

سیل، بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان به کلاله خسارت زد+ فیلم

سیل، بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان به کلاله خسارت زد+ فیلم
فرماندار کلاله: با بررسی های اولیه، بارش شدید باران و سیلاب بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان به شهرستان کلاله خسارت وارد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلاله خبر، علی اصغر بیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مرگ یک کودک سه ساله بر اثر آواردیوار در روستای "یل چشمه" بخش پیشکمر کلاله از اتفاقات تأسف آور بارش های اخیر در شهرستان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلاله خبر,

رئیس مدریت بحران شهرستان کلاله در ادامه تصریح کرد: بارش بی سابقه ۲۴۵ میلیمتر باران منجر به سیلاب در رودخانه های جاری، دره ها و رودخانه های فصلی شد.

,

وی افزود: ریزش کوه ، ورود گل و لای به جاده های روستایی علاوه بر خسارت و یا تخریب حدود ۲۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع به ابنیه های فنی مثل پل ها، جاده های مواصلاتی در این شهرستان آسیب جدی وارد کرد.

,

بیانی گفت: تمامی ۸۷ روستایی که دچار قطعی برق شده بودند؛ اکثرا روز اول حادثه و شش روستای باقی مانده دیروز به شبکه برق وصل شدند.

,

فرماندار کلاله از حل مشکلات ارتباطات در موضوع مخابراتی و فیبر نوری در ۴۸ روستا خبر داد و به آخرین وضعیت آب شرب مردم شهرستان پرداخت و اظهار داشت: سیلاب؛ آب شرب ۴۷ روستا و بخشی از شهر و دو روستای تحت پوشش را قطع کرد که خوشبختانه با تلاش های مسئولان و همراهی مردم، آب شرب تمام نقاط شهری و روستاهای تحت پوشش (قوجمز و اجن یلی)؛ همچنین ۴۱ روستای دیگر وصل و به خانه ها رسید.

,

وی ادامه داد: آب شش روستا به دلیل تخریب زیر ساخت های مجتمع همچنان قطع می باشد.

,

بیانی یادآور شد: بیش از ۶۰ واحد مسکونی در سطح شهرستان دچار آسیب بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شد؛ علاوه بر آن چند واحد آموزشی و فرهنگی مذهبی نیز دچار خسارت شده است.

,

وی تصریح کرد: بارش ها به مزارع کشاورزی کلزا،گندم و باغات به همراه دامداری ها و مرغداری ها نیز خسارات فراوانی وارد کرد؛ که برآورد اولیه حاکی از رقمی بالغ بر"۴۶ میلیارد تومان" خسارت می باشد.

,

همچنین خسارت وارد شده به آب روستایی بالغ بر۴/۷ میلیارد تومان، برق ۱۷ میلیارد تومان، آموزش و پرورش ۸/۱ میلیارد تومان، شهرداری کلاله ۱/۸ میلیارد تومان، راه ۲۰/۷ میلیارد تومان ، بنیاد مسکن ۱/۲۵ میلیارد تومان ، آبشهری ۴۰۰ میلیون تومان ، مخابرات و بهداشت و گاز و غیره حدود پانصد میلیون تومان برآورد شده است.

,

رئیس ستاد بحران شهرستان کلاله در پایان گفت: با بررسی های اولیه، سیلاب بیش از 104 میلیارد تومان به شهرستان کلاله خسارت وارد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه