اخبار داغ

مدیرکل بحران استان قزوین هشدار داد:

سیزده‌بدری بارانی و سیل‌آسا در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها

سیزده‌بدری بارانی و سیل‌آسا در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها
مدیرکل بحران استان قزوین هشدار داد: بروز سیل خطرناک در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها در روز ۱۳ بدر پیش بینی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: بنابر اعلام سازمان هواشناسی یک سامانه بارشی فعال به استان قزوین از بعدازظهر روز یکشنبه 11 فروردین تا اواخر وقت سه شنبه 13 فروردین وارد قزوین خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: با ورود این سامانه جدید، شاهد بارش‌های قابل ملاحظه ای در سطح استان خواهیم بود که قدامات پیشگیرانه تنها راهکار برای به حداقل رساندن خسارت در زمان حوادث سیل است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به انجام اقدامات لازم در پیشگیری از وقوع حوادث سیل و سیلاب اذعان کرد: اخطاریه‌های لازم جهت آمادگی دستگاه‌ها برای مقابله با رخدادهای احتمالی صادر شده است و از تمامی هم استانی‌های عزیز و مسافرین، روستائیان، عشایر تقاضا می‌شود از اقامت در مسیل‌ها، حاشیه و حریم بستر رودخانه‌ها و نیز کوهپایه‌ها و نواحی سیل گیر، خصوصا در روز 13 فروردین، روزطبیعت اکیدا خودداری کنند.

,

وی عنوان کرد: بروز سیل به صورت ناگهانی و غیرمنتظره رخ خواهد داد و فرصت عکس العمل را از انسانها سلب خواهد کرد، همانطور که در حوادث متاثر کننده اخیر شاهد جان باختن عده ای از هموطنان بودیم.

,

این مسئول ابراز کرد: با عنایت به فعالیت شدید سامانه و احتمال بروز آبگرفتگی، طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب و با توجه به ایام تعطیل و روز طبیعت و نیز حضور مسافرین و گردشگران در استان، باید کلیه شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها شوراهای شهر و روستا، مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به اطلاع رسانی به عموم مبنی بر عدم اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و کوهپایه‌ها و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقابله با هرگونه سانحه غیرمترقبه اقدام کنند.

,

وی در پایان گفت: بروز سیل خطرناک در مناطق کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها در روز 13 بدر پیش بینی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه